42 UGOVORA

Tko su sve koncesionari brodskih linija na Jadranu

21.06.2013 u 09:07

Bionic
Reading

U Agenciji za obalni linijski pomorski promet u Splitu u četvrtak su potpisani koncesijski ugovori za 23 trajektne linije, 13 brzobrodskih i šest klasičnih brodskih linija temeljem kojih će se one održavati do 31. prosinca 2016. godine, kako je određeno sukladno amandmanima na direktivu EU 3577/92.

"Time je okončan dosad najvažniji posao u sustavu javnoga obalnoga linijskoga prometa - na svim cjelogodišnjim linijama određenim odlukom Vlade RH o određivanju državnih linija promet će se od 1. srpnja 2013. održavati temeljem koncesijskih ugovora", izvijestili su iz Agencije.

Po podacima koje iznose, najviše linija će održavati nacionalni brodar Jadrolinija - 23 trajektne, osam brzobrodskih i tri klasične brodske

Kod trajektnih linija ugovorima su obuhvaćene četiri profitabilne linije, za čije će održavanje Jadrolinija plaćati godišnju naknadu u visini dva posto ukupno ostvarenoga prihoda, te 19 neprofitabilnih linija koje će Jadrolinija održavati uz državnu potporu.

Te četiri profitabilne linije su Valbiska-Merag, Brestova-Porozina, Prizna-Žigljen i Split-Supetar.

Neprofitalilne linije koje će održavati nacionalni brodar su Zadar-Ist-Olib-Silba-Premuda-Mali Lošinj; Zadar-Ošljak-Preko; Biograd-Tkon; Zadar-Sestrunj-Zverinac-Molat-Ist; Brbinj-Zadar; Zadar-Bršanj-Rava; Šibenik-Kaprije-Žirje; Vis-Split; Lastovo-Vela Luka-Split; Vela Luka-Lastovo; Drvenik Veli-Drvenik Mali-Trogir-Split; Drvenik-Sućuraj; Ploče-Trpanj; Orebić-Dominče; Split-Stari Grad; Split-Rogač; Makarska-Sumartin; Dubrovnik-Suđurađ; Prapratno-Sobra.

Od brzobrodskih linija Jadrolinija će održavati linije Novalja-Rab-Rijeka, Ist-Molat-Zadar, Zverinac-Božava-Sestrunj-Rivanj-Zadar i Zadar-Iž-Rava, Jelsa-Bol-Split i Split-Milna-Hvar, Lastovo-Vela Luka-Hvar-Split te Korčula-Prigradica-Hvar-Split.

Taj će brodar održavati i klasične brodske linije Unije-Srakane-Susak-Mali Lošinj, Vodice-Prvić-Zlarin-Šibenik i Šipan-Lopud-Koločep-Dubrovnik.

Dubrovačka tvrtka G & V Line dobila je koncesiju za održavanje brzobrodskih linija Zadar-Sali-Zaglav-(Veli Iž) i Dubrovnik-Šipanska Luka-Sobra-Polače-Korčula-Lastovo, te brodskih linija Rava-Iž-Zadar i Sali-Zaglav-Zadar.

Klasičnu brodsku liniju Orebić-Korčula i dalje će održavati Mediteranska plovidba u stečaju iz Korčule.

Zadarska tvrtka Miatrade dobila je koncesiju za brzobrodsku liniju Olib-Premuda-Silba-Zadar, a brodar MB Kapetan Luka-Ivan Tomić t.p. održavat će liniju Vis-Hvar-Split.

Linijska nacionalna plovidba
iz Splita dobila je koncesiju za brzobrodske linije Žirje-Kaprije-Šibenik i Split-Rogač-Stomorska, ali ugovor za liniju Žirje-Kaprije-Šibenik nije potpisan zbog uložene žalbe T.U.O. Mankul iz Zadra.

Iz Agencije za obalni linijski pomorski promet ističu da je koncesioniranjem linija do 31. prosinca 2016. osigurana puna zaposlenost kapaciteta hrvatskih brodara koji obavljaju javni linijski promet te da će svi novi natječaji od 1. srpnja 2013. biti javno oglašavani na razini Europske unije i da će se na njima ravnopravno moći natjecati svi brodari iz Europske zajednice.