NA SVJETSKOJ RAZINI

Temelj strategije turizma u 2009. je - preživljavanje

  • Autor: Z. K.
  • Zadnja izmjena 12.03.2009 12:50
  • Objavljeno 12.03.2009 u 12:50
turizam

turizam

Izvor: tportal.hr / Autor: arhiva

Europa je i dalje vodeća turistička destinacija koja privlači 53 posto svih turističkih putovanja na svijetu. Snažan rast bilježi Kina koja je postala četvrta turistička destinacija na svijetu, nakon Francuske, Španjolske i Sjedinjenih Država, pokazuje izvještaj konzultantsko-revizorske tvrtke Deloitte

Prvo mjesto na ljestvici prihoda po raspoloživoj hotelskoj sobi zauzima Moskva, koja s prosječnom cijenom noćenja od 374 dolara ima i najskuplje hotele u Europi. No najbrži rast prihoda po hotelskoj sobi bilježe bliskoistočne destinacije.

Globalna turistička industrija zabilježila je značajno usporavanje rasta tijekom 2008, posebice u posljednjem kvartalu. No, usprkos tom usporavanju, hotelijerstvo u mnogim gradovima diljem svijeta ostvarilo je prošle godine dobre poslovne rezultate.

Prema podacima Svjetske turističke organizacije, u prvoj polovici 2008. turizam je na globalnoj razini zabilježio rast od pet posto. No, od kraja ljeta naovamo raspoloženje potrošača naglo se promijenilo, a turizam je počeo osjećati negativne posljedice. Zbog toga je u 2008. godini, ukupno gledajući, turizam zabilježio rast od svega dva posto.

Riječ je o značajnom padu u odnosu na 2007, kad je turizam na globalnoj razini dosegao rast od sedam posto i rekordnih 924 milijuna turista. Krajem prošle godine Europa i Azija su zabilježile rast prihoda po raspoloživoj hotelskoj sobi od svega dva posto, dok je u Sjevernoj Americi došlo do pada od 1,6 posto. Rast su zabilježile Srednja i Južna Amerika (14,5 posto) te Bliski istok (18,3 posto).

Strategija turističke industrije za ovu godinu jest strategija preživljavanja. Nakon što krediti ponovo postanu dostupniji, turističke će zemlje morati investirati u razvoj turističke infrastrukture, uključujući širenje kapaciteta zračnih luka i hotela', ističe Alex Kyriakidis, globalni Deloitteov partner za turizam.

Turizam na Bliskom istoku i dalje raste brže no i u jednoj drugoj regiji na svijetu. Broj turista koji su posjetili bliskoistočne zemlje prošle se godine povećao za 11,3 posto. Mediteranska regija prošle godine zabilježila je odličnih 179 milijuna turista, zahvaljujući čemu na ovu regiju otpada čak 19,4 posto turističkih putovanja na svijetu.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi