FOOD OUTLET

Prodaju vino i sladoled po kunu, a zarađuju. Otkrili smo njihovu tajnu

05.10.2016 u 23:04

  • +6

Žabac Food Outlet

Izvor: Pixsell / Autor: Tomislav Miletic/PIXSELL

Bionic
Reading

Zagrebački poduzetnik Mario Žamboki, koji je 90-ih godina pokrenuo lanac diskontnih trgovina pod imenom Žabac s jeftinim proizvodima egzotičnih marki, ponovno oživljava istoimeni brend. Stari Žabac je morao ugasiti zbog prejake konkurencije velikih trgovačkih lanaca, a u novom Žapcu mamac za kupce su mu renomirani brendovi koje prodaje po 50, i više, posto nižoj cijeni

U čemu je kvaka? Cijeli model počiva na artiklima 's greškom' za koje nema mjesta u klasičnim trgovinama.

Riječ je o robi pred istekom roka trajanja (rok roba), robnim viškovima iz domaćih tvornica (štok roba) te proizvodima s manjim oštećenjima (lom roba).

Žamboki ističe da ga je na otvaranje ovakvog outleta potaknula šokantna činjenica da se u Hrvatskoj baca 400.000 tona robe zbog isteka roka trajanja ili sitnih oštećenja.

Prvi dućan otvorio je u zagrebačkoj Tkalčićevoj ulici i u njemu se uglavnom nude prehrambeni proizvodi, sredstva za čišćenje i higijenske potrepštine. Čim dođu na police, cijena im je 50 posto niža, a ako se odmah ne prodaju, ona nastavlja padati. 'Ništa se ne baca, a ako nešto ne ide ili se bliži rok isteka trajanja, spustimo cijenu na jednu kunu', kaže Žamboki.

U to smo se uvjerili i sami pogledom na stranicu Žapca na Facebooku, na kojoj se redovito ističu akcijske ponude. Tako, primjerice, za jednu kunu možete kupiti bocu vranca ili pak sladoled u kornetu.


Robu uglavnom nabavljaju od velikih domaćih proizvođača poput Kraša, PIK-a Vrbovec, Podravke... Žamboki naglašava da nema nikakvog problema s nabavom jer mu se proizvođači sami javljaju.

Zasad je izuzetno zadovoljan prodajom, ali da bi cijeli posao bio isplativ, ističe, nužno je stvaranje lanca trgovina. 'Tek smo na početku. Da bi ovaj poslovni model bio održiv, potreban je veliki obrtaj jer su marže izuzetno niske', ističe Žamboki.

Stoga namjerava proširiti biznis po cijeloj Hrvatskoj. Uskoro otvara veći dućan na Trešnjevci, u kojem će se, uz postojeći asortiman, moći naći suhomesnati i mliječni proizvodi.

Žamboki ističe da su mu mediji znatno pomogli u promociji projekta, ali je svjestan da će ubuduće morati uložiti znatna sredstva u medijsku kampanju.

Uz klasične dućane u planu su i mobilne trgovine. 'Kamioni s našom robom dolazit će na sajmove, priredbe i ostala događanja na kojima se okuplja veći broj ljudi', s optimizmom poručuje ovaj inovativni poduzetnik.