BRODOSPLIT

Posljednje porinuće tankera klase Panamax

25.01.2011 u 20:41

Bionic
Reading

U Brodogradilištu Split danas je porinut brod Novogradnja 465 P-MAX. Riječ je o tankeru za švedskog naručitelja i to je, kako sada stvari stoje, posljednji brod u knjizi narudžbi splitskog škvera

Premda je razrješenje sadašnje situacije bilo najavljeno za 17. siječnja, ni danas, osam dana od tog roka ništa se još nije promijenilo. Još uvijek se čeka konačna odluka Europske komisije, nakon koje bi se trebala skinuti zabrana za daljnje ugovaranje poslova.

Ovaj tanker je posljednji iz serije od četiri takva broda za naručitelja, švedsku tvrtku Concordia Maritime AB. Tanker je dug 183 metra, pokretat će ga dva motora izgrađena u Brodosplitovoj tvornici dizel motora brzinom od 14,5 čvorova.

Razvoj klase Panamax je rezultat suradnje švedske kompanije i Brodosplita, a namijenjena je prolasku broda kroz Panamski kanal. Za to je potreban manji gaz i veća širina, te potpuno odvojene strojarnice, propeleri i kormila, što omogućuje veću manevarski sposobnost tankera. Brodosplit je prethodnih godina razvio i sličnu klasu Suezmax, za prolaz Sueskim kanalom.