Za uspješnu karijeru

Pet izuzetno traženih zanimanja za koja se ne možete obrazovati na fakultetu

12.10.2018 u 15:24

Bionic
Reading

Za uspješnu karijeru u znanosti, kulturi, gospodarstvu ili bilo kojoj vrsti poslovanja potrebno je imati završen studij

Međutim, u sadašnjem poslovnom svijetu ta rečenica često ne drži vodu. Rapidne promjene poslovanja i tržišta rada u današnje su vrijeme nezaustavljive, a s njima fakulteti ne mogu uvijek držati korak. Štoviše, za najtraženija zanimanja današnjice fakultetsko obrazovanje ne može nas pripremiti.

Knjigovođa

Među zanimanjima za koja postoji najveća potražnja na tržištu rada redovito se nalazi knjigovođa. Osoba zadužena za samostalno vođenje poslovnih knjiga neophodna je u svakoj tvrtki, obrtu ili udruzi. S razvojem poduzetništva, potreba za kvalificiranim djelatnikom koji će pouzdano obavljati knjigovodstveni posao, sve više raste. Knjiženje, arhiviranje, vođenje računskih knjiga i poslovne dokumentacije ključni su dijelovi svakog uspješnog poslovanja. Za njihovo kvalitetno obavljanje nužna su praktična iskustva kojih najčešće kronično nedostaje na raznim studijima ekonomskog usmjerenja.

Specijalist za internet marketing i prodaju

Mogli bismo slobodno reći da u naše vrijeme tvrtka, koja nema web stranicu te nije prezentirana u internetskome svijetu, gotovo da ne postoji. Osmisliti mrežnu stranicu privlačnu korisnicima, brendirati tvrtku na društvenim mrežama, kreirati upečatljive newslettere te osmišljavati online oglase, koji će se izdvajati u moru drugih, uobičajeni su zadaci specijalista za internet marketing i prodaju. Iako postoji napretek marketinških alata i kanala, njihova pravilna upotreba i prilagodba pojedinačnome klijentu i proizvodu, specijalnost je istinskih marketinških stručnjaka koji posjeduju puno više od osnovnog znanja iz tog područja.

Projektni menadžer

Jedno od najznačajnijih zanimanja današnjice projektni je menadžer. Dizajn, kultura, građevina, arhitektura, samo su neka područja u kojima su projektni menadžeri nezamjenjivi. Planiranje projekta, preuzimanje odgovornosti nad njegovom provedbom, uspješno upravljanje rizicima i kvalitetno vođenje tima ljudi, nisu nimalo lagane dužnosti u tome poslu. Odlučno se uhvatiti ukoštac s njima i sa sigurnošću preuzeti na sebe obvezu nadzora provođenja projektnih zadataka, vještine su i odlike najvećih stručnjaka iz toga područja. S obzirom na to da nam se u Europskoj uniji neprestano otvaraju mnogobrojne mogućnosti korištenja sredstava europskih fondova, projektni voditelji i menadžeri mogu zasigurno očekivati povećanje obujma posla. Ali, trebaju biti spremni na stalno usavršavanje i dograđivanje znanja.

Voditelj ureda

Vođenje poslovnih knjiga, administracija, priprema projektne dokumentacije i poslovnih sastanaka, usklađivanje uredskog poslovanja, komunikacija s klijentima, partnerima i suradnicima ulazi u opis posla voditelja ureda. Organiziranost, komunikativnost i fleksibilnost presudno su važne sposobnosti za uspješno vođenje uredskog poslovanja. Međutim, u suvremenom poslovnom svijetu tvrtke i kompanije ne traže djelatnika koji će samo voditi poslovnu administraciju, nego predstavnika u vanjskome svijetu. Stoga voditelji ureda moraju nužno posjedovati znanje i iskustvo iz upravljanja ljudskim potencijalima i odnosima s javnošću. Sveobuhvatnost ovoga zanimanja zahtijeva trajno educiranje kako bi se postigao vlastiti razvitak i napredovanje poslovanja.

Copywriter

U oglasima za posao redovito se traži copywriter. Najjednostavnije rečeno to je osoba koja piše tekstove u svrhu oglašavanja i druge oblike marketinga. Ipak, copywriting je puno više od kreiranja reklama. To zanimanje podrazumijeva osmišljavanje raznovrsnog marketinškog sadržaja za web stranice, novine, časopise, portale, blogove, newslettere i društvene mreže. Copywriter mora imati pravopis i gramatiku u malome prstu. Također mora dobro poznavati svaku tematiku o kojoj piše te publiku kojoj je ona namijenjena. Klijenti žele tekst koji će istaknuti njihov proizvod. Svaka tvrtka zna da se preko oglašavanja dolazi do željenih rezultata u pozicioniranju na tržištu i prodaji svojih usluga, a tu je uloga copywritera neprocjenjiva. Svestranost, kreativnost i originalnost, koje traže klijenti i korisnici, ne može se dobiti ni na jednom studijskom programu.

Za obavljanje svakog od navedenih zanimanja potrebni su znanje i poslovne vještine, koje možete steći u Institutu za menadžment. Polaznicima su na raspolaganju verificirani obrazovni programi koji se mogu upisati u e-radnu knjižicu. Trenutno su u tijeku upisi u 16 generaciju polaznika. Svi zainteresirani dodatne informacije mogu dobiti na službenim stranicama Instituta za menadžment, u referadi u Draškovićevoj 55 radnim danom od 9 do 17 sati, na telefon 01/7899-700 ili na e-mail info@izm.hr.