KRAJ NAJSTARIJE TURISTIČKE AGENCIJE

Pečarević pokrenuo stečaj Generalturista

  • Autor: Z. K.
  • Zadnja izmjena 13.02.2012 12:08
  • Objavljeno 13.02.2012 u 11:45
generalturist

generalturist

Izvor: Cropix / Autor: Miroslav Kis / Cropix

Uprava Generalturista dala je zahtjev za pokretanje stečajnog postupka nad tom tvrtkom pogođenom krizom i padom prometa, koji se u posljednje dvije godine prepolovio, okončavajući time dugogodišnje poslovanje najstarije hrvatske turističke agencije

U priopćenju koje potpisuje predsjednik uprave Zoran Pečarević ističe se da su sadašnja recesija i kriza na ograničenom tržištu pogodili izuzetno intenzivno Generalturist kao outgoing turističku agenciju, čije se poslovanje temeljilo najvećim dijelom na putovanju domaćih putnika i kompanija u inozemstvo, i to intenzivnije od tzv. incoming agencija, koje svoje poslovanje usredotočuju na pružanje servisa inozemnim turistima u Hrvatskoj.

Pečarović navodi da su uprava i vlasničke strukture Generalturista uložili velike napore u traženju kvalitetnih rješenja, iscrpivši sve izvore i vlastite mogućnosti poput ulaganja vlastitih sredstava i osobnih garancija. No, poslovanje se nije moglo održati na profitabilnoj razini i samo društvo je postalo nelikvidno. Pritom napominje da su u korist Generalturista opterećene i nekretnine povezanih društava, koja su jamci za kredite Generalturista.

Spominje se i neuspješna potraga za strateškim partnerom. 'Vođeni su pregovori s četiri potencijalna partnera – dva inozemna kao što su TUI i Odien (fond koji u vlasništvu ima velikog češkog touroperatora) te dva domaća – Adriatica.net grupom i na kraju, o čemu je javnost obaviještena, agencijom Uniline. Međutim, ni s jednom od spomenutih kompanija nije nađen prihvatljiv poslovni model koji bi omogućio daljnje poslovanje. Naime, nijedan od kontaktiranih partnera nije izrazio spremnost da uloži nova sredstva za podmirenje barem dijela dospjelih obveza prema dobavljačima bez kojih društvo ne može dalje poslovati', navodi se u priopćenju.
 
Razumijevanje nisu iskazale ni poslovne banke, koje nisu odobrile određene mjere podrške i reprogramiranje Generalturistovih obveza.

Upućujući javnu ispriku putnicima, dosadašnjim klijentima i dobavljačima, Pećarević ističe su putnici Generalturista, koji su uplatili svoje turističke aranžmane, a zbog stečaja ih objektivno neće biti u mogućnosti konzumirati, osigurani policom Croatia Osiguranja za osiguranje koja je već aktivirana te jamčevinom turističkih aranžmana.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi