KRIZA KAO PIRLIKA

Pandemija katapultirala Googleove prihode od digitalnog oglašavanja

  • Autor: Z. K./Hina
  • Zadnja izmjena 03.02.2021 11:52
  • Objavljeno 03.02.2021 u 11:52
tportal

Izvor: EPA / Autor: ROMAN PILIPEY

Google je izvijestio o skoku prihoda i dobiti u četvrtom tromjesečju 2020. zahvaljujući snažnom rastu prihoda od digitalnog oglašavanja u doba pandemije koronavirusa

Kompanije u sektorima putovanja i zabave smanjile su potrošnju na oglašavanje u pandemijskoj 2020. godini, ali taj je pad gotovo u potpunosti nadoknadila potrošnja u maloprodajnom i drugim sektorima koji su više koristili internet zbog ograničenja povezanih s covidom-19.

Googleova krovna tvrtka Alphabet povećala je prihode u posljednja tri prošlogodišnja mjeseca 23 posto, na rekordnih 56,9 milijardi dolara. Neto dobit poskočila joj je 43 posto, na 15,2 milijarde dolara.

Googleovo poslovanje s oglašavanjem, uključujući YouTube, činilo je 81 posto Alphabetovih prihoda u posljednja tri mjeseca 2020.

Google generira veće prihode od internetskog oglašavanja od svih ostalih svjetskih tvrtki, ali Amazon mu postaje sve veća prijetnja, a kompanije usmjerene na Kinu, poput Alibabe, brže se oporavljaju od pandemije.

Američki div zato pokušava usmjeriti novac zarađen oglašavanjem u novi profitabilni pothvat, ali poslovno izvješće objavljeno u utorak pokazuje da će taj cilj možda još godinama ostati izvan njegova dosega.

Googleov odjel za računalstvo u oblaku Cloud imao je koristi od pandemije. Njegovi su prihodi u posljednja tri mjeseca 2020. poskočili 47 posto, na 3,83 milijarde dolara. Isti postotni rast bilježili su i u cijeloj 2020., poskočivši na 13,1 milijardu dolara.

Odjel je ipak zaključio tromjesečje s operativnim gubitkom od 1,24 milijarde dolara, većim 4,1 posto nego u istom razdoblju godine ranije. U cijeloj 2020. operativni gubitak poskočio je 21 posto, na 5,6 milijardi dolara.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!