WPP i Kantar Millward Brown:

Ovo je deset najvrednijih svjetskih brendova

30.05.2018 u 10:31

Bionic
Reading

Gledanje serija na Netflixu, dijeljenje priča na Facebooku i skidanje sadržaja s Appleovog iTunesa i Alibabinog Ali Picturea su najviše doprinijeli rekordnom rastu vrijednosti u poretku Top 100 najvrednijih svjetskih brendova 2018., objavile su kuće WPP i Kantar Millward Brown.

Sve šira i veća upotreba informacijske tehnologije bazirane na podacima kao što su umjetna inteligencija (AI) i proširena stvarnost (AR) te kreativna marketinška rješenja omogućili su velikom broju brendova da bolje razumiju svoje potrošače i ponude odgovarajući, personalizirani sadržaj i neuobičajena iskustva vezana uz brendove.

Osam od 10 Top 10 brendova su tehnološki ili neposredno vezani uz tehnologiju. Ova kategorija nastavlja dominirati, Google i Apple zadržavaju broj 1 i 2 s rastom od 23% na 302.1 milijarde dolara (Google) i 28%, na $300.6 milijarde dolara (Apple). Amazon je napredovao na treće mjesto, ispred Microsofta, s rastom od 49% na $207.6 milijarde dolara dok je Tencent skočio na peto mjesto (s prošlogodišnjeg osmog) ispred Facebooka (broj 6) uz rast vrijednosti brenda od 65% (179 milijardi dolara).

David Roth iz WPP-a ističe: 'Ove godine imamo najveći rast vrijednosti brendova u povijesti, prisutan je u svim kategorijama. I novi i etablirani igrači su profitirali na temelju hrabrosti i usvajanja dugoročne strategije izgradnje brenda. U WPP-u smo fokusirani na pružanje inovativnih rješenja koja kombiniraju podatke i tehnologiju s vrhunskom kreativnošću. Tvrtke koje investiraju u marketing baziran na podacima i koje podržavaju svoje brendove kreativnim idejama bit će pobjednici u današnjem svijetu inovacija, nestabilnosti i promjena.'

Unatoč ekonomskoj i političkoj nesigurnosti u velikom broju regija u svijetu, ovogodišnji poredak donosi najveći godišnji porast vrijednosti u povijesti – skoro 750 milijardi dolara (+21%). S tim povećanjem ukupna vrijednost BrandZ Top 100 je 4.4 trilijuna dolara; to je porast od 204% u odnosu na prije 12 godina kada je istraživanje prvi puta objavljeno (2006.). Također, ovo je prvi puta da su sve kategorije u poretku BrandZ Top 100 zabilježile rast vrijednosti.

Promjena je vidljiva i na zemljopisnoj razini – ovo je prvi puta da su ne-američki brendovi rasli brže nego američki. Danas imamo 14 kineskih brendova u Top 100, 2006-te bio je samo jedan (China Mobile). Ukupna vrijednost kineskih Top 10 porasla je za 47% u odnosu na prošlu godinu, više nego dvostruko više od brendova iz SAD-a (+23%). Snažan regionalni rast prisutan je i u drugim dijelovima svijeta kao što su Indija i Indonezija. BrandZ Top 100 uključuje 7 azijskih brendova (bez kineskih) koji su rasli 14% i sada imaju ukupnu vrijednost 146 milijardi. Regionalna banka BCA (na broju 99) je prvi indonezijski brend u poretku Top 100 a Maruti Suzuki ušao je u automobilskih Top 10 po prvi puta.