boljitak poslovanja

Orka Grupa planira 50 milijuna eura prihoda u 2025. godini

03.06.2025 u 14:59

Bionic
Reading

Orka Grupa prošlu je godinu završila s 36 milijuna eura prihoda, a u ovoj godini planira ostvariti 50 milijuna eura, rekao je u utorak izvršni direktor tvrtke Denis Matijević na druženju s novinarima

Orka Grupa, osnovana prije godinu dana, okuplja četiri tvrtke. To su: Bosnić, Fisherija, Slavonica te LU-MA Ekskluziv.

Matijević je rekao kako je Grupa planirane ciljeve za 2024. uspješno ispunila, ostvarivši rast prihoda od 50-70 posto u odnosu na prethodnu godinu, a broj zaposlenih je narastao s 200 na 250. Planovi za 2025. uključuju rast prihoda, širenje prodajne mreže i razvoj novih proizvoda usmjerenih na funkcionalnu i specijaliziranu prehranu.

Grupa ima 30 maloprodajnih objekata u Hrvatskoj, a do kraja godine planira da će ih biti 40-tak. Tijekom lipnja tako planira otvoriti tri Fisherije, a do kraja godine još tri. Iz Grupe napominju kako su njihova tri temeljna stupa poslovanja, meso, riba i vino, tijekom 2024. dodatno istaknula važnost agilnosti i brze prilagodbe tržišnim okolnostima.

Tako su u mesnom segmentu pad cijene svinjetine i istodobni rast cijena govedine zahtijevali optimizaciju nabave i restrukturiranje asortimana, dok su poremećaji u globalnoj opskrbi ribom, osobito srdelom, brancinom i patagonijskom lignjom, povećali volatilnost i troškovne pritiske.

Grupa je, kako su kazali, kroz fleksibilan i diversificiran nabavni model, zadržala stabilnost ponude i konkurentnost cijena.

U vinskom segmentu, unatoč općem padu proizvodnje, bilježi se rast udjela vina s oznakom izvornosti, što potvrđuje promjenu u potrošačkoj potražnji prema kvaliteti i trasparentnom podrijetlu.

Grupa razvija selektivan portfelj domaćih i stranih etiketa, fokusiran na tržišnu relevantnost i diferencijaciju. Takav pristup, pojasnili su, direktno se reflektira i na maloprodajni segment poslovanja. Naime, prema dostupnim podacima, specijalizirane trgovine prehrambenim proizvodima lani su ostvarile rast prometa od 7,8 posto, a nespecijalizirane 8,5 posto. Istovremeno, jasno je izražena veća osjetljivost potrošača, ne samo na cijenu, već i na porijeklo, zdravstvene benefite i transparentnost proizvoda.

Orka Grupa prepoznala je taj trend i koristi ga za dodatno pozicioniranje, nudeći proizvode koji istovremeno odgovaraju zahtjevima suvremenog kupca i podržavaju domaću proizvodnju, naveli su.