podaci hakoma

Online šoping u Hrvata obara sve rekordne, nikad veći broj dostava paketa

06.03.2024 u 15:26

Bionic
Reading

U posljednjem tromjesečju 2023. godine u Hrvatskoj je ostvareno 10,7 milijuna paketskih usluga, što je najveći broj tih usluga do sada odnosno 20,3 posto više nego u istom razdoblju 2022., podaci su Hrvatske regulatorne agencije za mrežne djelatnosti (Hakom)

Time je udjel paketskih usluga na ukupnom tržištu povećan na 16,4 posto, što je više od tri posto više nego u istom razdoblju prethodne godine.

Takvo je kretanje, objašnjavaju iz Hakoma, najvećim dijelom povezano s promjenom potrošačkih navika i načina kupovine, odnosno povećanjem obujma e-trgovine u kojoj poštanske usluge čine sastavni dio lanca trgovac-kupac. Trend rasta vidljiv je i u međunarodnom prometu gdje je u zadnjem tromjesečju 2023. broj usluga veći za 26,7 posto na godišnjoj razini pa je time i udjel međunarodnog prometa povećan za dva posto.

Istovremeno se ukupan broj poštanskih usluga očekivano smanjuje te ih, u zadnjem tromjesečju lani bilo 3,2 posto manje nego u istom razdoblju prethodne godine. Na razini čitave protekle godine ukupan broj usluga smanjen je za 3,7 posto.

Iz Hakoma navode kako prihodi od obavljanja poštanskih usluga rastu treće tromjesečje za redom, te su u četvrtom tromjesečju iznosili 86,2 milijuna eura ili 18,8 posto više nego u istom razdoblju prethodne godine.

Prihod u zadnjem tromjesečju 2023. najveći je do sada ostvaren u jednom tromjesečju, a prvenstveno je rezultat većeg broja paketskih usluga, odnosno usluga s dodanom vrijednosti (ekspresnih pošiljaka) kojih je bilo oko 17 posto više, a manjim dijelom zbog rasta cijena pojedinih usluga.

Prihodi su rasli i na godišnjoj razini te su tijekom prošle godine iznosili 308 milijuna eura ili 10,6 posto više nego godinu ranije.

Na kraju prošle godine poštanske usluge pružalo je 24 davatelja od kojih je najveći HP-Hrvatska pošta d.d. s udjelom od 85 posto prema broju obavljenih poštanskih usluga i 56,4 posto prema ukupnim prihodima na tržištu.