nema kupaca

Odstupanje od plana: LNG terminal do sada prihvatio jedan od četiri očekivana broda s prirodnim plinom

09.02.2021 u 15:13

Bionic
Reading

Iz tvrtke LNG Hrvatska u utorak su potvrdili da je do plutajućeg LNG terminala u Omišlju do sada doplovio samo jedan od četiri očekivana broda s ukapljenim prirodnim plinom (LNG/UPP), navodeći da odstupanje od predviđenog plana dolazaka brodova neće negativno utjecati na poslovanje terminala.

Na upit Hine koliko se LNG brodova s UPP-om očekivalo u LNG terminalu Omišlju, zašto nakon prvog broda u siječnju nije uplovilo još brodova te hoće li to u utjecati na poslovanje terminala, iz tvrtke LNG Hrvatska su odgovorili da se "do sada očekivao dolazak četiri broda sa UPP-om, od kojih je jedan početkom godine uplovio u lučko područje LNG terminala na otoku Krku."

"Odstupanje od predviđenog plana dolazaka brodova s teretom ukapljenog prirodnog plina neće imati negativan financijski učinak za poslovanje terminala", kažu u LNG-u Hrvatska. Na upit o razlozima nedolaska brodova, iz LNG Hrvatska navode da to ne mogu komentirati.

"Ne možemo komentirati razloge nedolaska brodova s UPP-om s obzirom da isti nisu u domeni društva LNG Hrvatska i ovise isključivo o prodavatelju i kupcu plina. Naime, podsjećamo da je društvo LNG Hrvatska d.o.o. operater Terminala za UPP te je mu je prvenstvena djelatnost prihvat, skladištenje i uplinjavanje UPP-a od strane korisnika terminala."

Iz LNG Hrvatska još su naveli da je dolazak idućeg broda s ukapljenim prirodnim plinom planiran u veljači ove godine.

Riječki Novi list u utorak je objavio tekst pod naslovom "LNG brodovi odvoze plin na azijsko tržište, a ne u Omišalj", u kojemu se navodi da je na krčki LNG terminal od četiri najavljena broda s teretom ukapljenog prirodnog plina stigao tek jedan te da se ne zna kada će stići sljedeći brod.

"Isporuke brodovima naprasno su obustavljene zbog naglog povećanja cijene ukapljenog prirodnog plina na azijskom tržištu i preusmjeravanja tereta uglavnom prema Kini, Južnoj Koreji i Japanu," piše Novi list navodeći da "su trebala stići tri broda, dva za mađarski MVM i jedan s teretom plina za HEP."

Plutajući LNG terminal u Omišlju i spojni plinovod Zlobin – Omišalj, kojim će prirodni plin nakon uplinjavanja na terminalu otpravljati u transportni plinski sustav i do kupaca svečano su potkraj siječnja pušteni u rad.

Prvi LNG tanker, brod "Tristar Ruby" s 143.000 prostornih metara ukapljenog prirodnog plina, doplovio je 1. siječnja do LNG terminala u Omišlju, čime je, nakon mjesec dana probnog rada, počeo komercijalni rad terminala.