BARRO I ROMER

Nobelova nagrada za ekonomiju ide Amerikancima?

  • Autor: P.S.
  • Zadnja izmjena 10.10.2011 12:24
  • Objavljeno 10.10.2011 u 12:00
Tportal

Tportal

Izvor: tportal.hr / Autor: Tportal

Istraživači koji proučavaju ekonomski rast te kako tehnologija pomaže u dugoročnom razvoju među glavnim su kandidatima za Nobelovu nagradu za ekonomiju koja se objavljuje u ponedjeljak u 13 sati, piše Huffington Post

Amerikanci Robert Barro i Paul Romer glavni su favoriti za Nobelovu nagradu za ekonomiju zbog svojih istraživanja rasta, tvrde vodeći stručnjaci.

Romer je konstruirao matematičke modele koji pokazuju kako je tehnološki napredak rezultat specifičnih rješenja za ulaganje u istraživanje i razvoj. Kasnije je poboljšao svoje ideje, zaključivši da stvarni napredak ovisi o tome da društva moraju implementirati bolja pravila koja će određivati kako da ljudi rade zajedno.

Drugi kandidat je Barro, profesor ekonomije na Sveučilištu Harvard, koji je posebno proučavao veze između inovacija, javnih ulaganja i rasta.

Hubert Fromlet
, profesor međunarodne ekonomije na Jonkoping International Business School i Sveučilištu Linnaeus u Švedskoj, stavio je Barroa među top-pet kandidata za nagradu.

Među ostalim kandidatima koji se spominju za ovogodišnju nagradu su: Indijac Avinash Dixit koji se bavi teorijom igara, francuski profesor Jean Tirole, za rad u industrijskoj organizaciji i drugim područjima, kao i MIT profesor Jerry A. Hausman, koji je stvorio metodu koja omogućuje znanstvenicima da ocjenjuju svoje statističke modele.

Također su spomenuti Douglas Diamond sa Sveučilišta u Chicagu, za analizu financijskih kriza, američki profesori Anne Krueger i Gordon Tullock za opis ponašanja koje se zove rent-seeking, a odnosi se na akcije za manipulaciju okoline za osobne dobitke, bez da se osobno doprinese produktivnosti.

Drugi potencijalni kandidat je američki profesor Martin S. Feldstein za rad iz područja makroekonomije i javnih financija, uključujući i istraživanje javnog mirovinskog sustava.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi