LJERKA PULJIĆ VS. JAVNOST

Ne razumiju Agrokorovu bilancu, jer je nema

croma Ljerka Puljić

croma Ljerka Puljić

Izvor: Cropix / Autor: Cropix

'Ne možete očekivati da svi ljudi razumiju bilancu', izjavila je sinoć Ljerka Puljić na HTV-u, neizravno optužujući novinare da ne znaju o čemu pišu i izravno demantirajući da je Agrokor generator nelikvidnosti

Nakon usporedbe s premijerkom, 'evo u šali kažem, u krizi su isplivale žene, premijerka i ja menadžerica', Ljerka Puljić, koja je friško osvojila Crominu nagradu za životno djelo, odbacila je kritike da Agrokor ne plaća svojim dobavljačima. Dug od pet milijardi kuna dobavljačima, kako ona tvrdi na HTV-u, nije još dospjeli dug, a Agrokorov prosječni rok plaćanja uobičajen je za srodne kompanije i iznosi oko sedamdeset dana.

Tvrdnju direktorice Agrokora da su njihova potraživanja veća od njihovih dugovanja nije lako provjeriti, osim ako ste, primjerice, analitičar danske Jyske banke, dakle potencijalni kupac njihovih obveznica. Todorićev Agrokor je posljednji put na Burzi objavio konsolidirano godišnje izvješće za 2006. godinu, iako tamo kotiraju Konzum, Belje, Jamnica, Ledo, Zvijezda i Tisak, redom kompanije u sastavu Agrokora, pa bi bilo logično da se objavljuju izvješća matične kompanije da bi se dobio uvid u cjelokupno poslovanje.

Preko Fine se za Agrokor mogu dobiti izvješća nešto mlađa nego na Burzi, no i dalje su stara – odnose se na kraj 2009. i demantiraju Puljićku: potraživanja od kupaca iznosila su 3,28 milijardi kuna, a dugovi prema dobavljačima bili su 5,09 milijardi kuna, odnosno tada su dugovali 1,81 milijardu kuna više nego što su potraživali.

Novih brojki za Agrokor nema, ni na Burzi, ni u Fini, ni na Agrokorovim stranicama. No sudeći prema rezultatima Konzuma, njihove najveće kompanije, ako je Ljerka Puljić bila u pravu, nešto se značajno moralo promijeniti. Tportal je nedavno analizirao devetomjesečne rezultate Konzuma objavljene na Burzi, koji pokazuju suprotan trend od onoga kojim se sinoć pohvalila: naplata potraživanja ide sve bolje, a dugovi prema dobavljačima se povećavaju. Boluje li od ovakvog trenda samo Konzum ili on pogađa i druge Todorićeve kompanije, nije nam poznato zbog netransparentnosti naše najveće kompanije. Zato bi, umjesto prozivanja za neznanje, Agrokor mogao ponuditi javnosti svoje bilance, pa bi novinari možda nešto i naučili.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi