francuzi u akciji

Nastavljaju se radovi na Istarskom ipsilonu, projektu vrijednom 1,2 milijarde kuna

  • Autor: Nikola Sučec
  • Zadnja izmjena 15.11.2018 14:05
  • Objavljeno 15.11.2018 u 13:34
Radovi na drugoj traci Istarskog ipsilona

Radovi na drugoj traci Istarskog ipsilona

Izvor: Pixsell / Autor: Duško Marušić

Predsjednik Vlade Andrej Plenković danas će biti na obilježavanju nastavka radova na fazi 2B1 Istarskog ipsilona, od Rogovića do tunela Učka. Uz predsjednika Vlade, gradilište će obići potpredsjednik Vlade te ministar graditeljstva i prostornog uređenja Predrag Štromar, ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković, kao i ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta Darko Horvat

Oko dvije godine trajali su pregovori Ministarstva prometa s Europskom komisijom i francuskim Bouyguesom o izmjeni koncesijskog ugovora kako bi započela gradnja faze 2B1 punog profila Istarskog ipsilona.

Nakon što je Europska komisija u lipnju odobrila produljenje koncesijskog ugovora Vlada je donijela odluku o njegovim izmjenama i nastavku gradnje Istarskog ipsilona.

Europska komisija potvrdila je kako je hrvatski plan u skladu s državnim potporama, a povjerenica Margrethe Vestager, zadužena za politiku tržišnog natjecanja, izjavila je za posjeta Zagrebu kako će produljenje koncesije za Istarski ipsilon unaprijediti regionalni rast i investicije, poboljšati sigurnost građana te smanjiti prometno zagušenje.

Riječ je o investiciji vrijednoj 1,237 milijardi kuna bez PDV-a. U sklopu projekta dogradio bi se puni profil autoceste od Pazina do tunela Učka u dužini od 28 kilometara. Osim dogradnje punog profila, sagradit će se 11 vijadukata, 14 podvožnjaka, tri nadvožnjaka te odmorište Rebri. Ukupno 31 objekt dužine 2510 metara.

  • +8
  • +5

Istarski ipsilon

Izvor: Pixsell / Autor: Dusko Marusic/PIXSELL

Značajno je i to da se planira proširenje tunela Učka izgradnjom druge cijevi te dogradnja dionice do Matulja u Primorsko-goranskoj županiji. U nadležnom ministarstvu potvrdili su kako su osigurana sredstva koncesionaru koji je pripremio projektnu dokumentaciju i građevinsku dozvolu za drugu cijev tunela Učka te studiju utjecaja na okoliš za preostalu dionicu do Matulja, javlja Glas Istre.

Radovi bi prema najavi trebali početi ove godine i trajat će tri godine, s time da će prva dionica Rogovići - Ivoli biti završena u roku od dvije godine.

Radove će izvoditi tvrtka Bouygues s domaćim podizvođačima. Investitor je Bina-Istra te se zadužuje kod komercijalnih banaka. Izmjenom ugovora koncesijsko razdoblje za upravljanje Istarskim ipsilonom produljit će se za dodatnih pet godina, do 2032. godine. Na početku pregovora francuski Bouygues, koji u koncesijskom društvu Bina-Istra ima najveći udio, tražio je produljenje koncesije za 10 godina, no to je razdoblje prepolovljeno.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!