'EKSPLOZIVAN BREND'

Lehman Brothers se vraća, ali u neobičnom obliku

15.02.2016 u 06:50

Bionic
Reading

Ako ulagači, razočarani oštrim padom cijena dionica na svjetskim burzama, požele isprati gorki okus, uskoro će to moći učiniti s viskijem 'Lehman Brothers', nazvanom po investicijskoj banci na Wall Streetu, čiji je kolaps 2008. godine izazvao svjetsku financijsku krizu.

Novi brend viskija s imenom i logom Lehmana djelo je londonskog poduzetnika Jamesa Greena, koji je u suradnji s destilerijama u Južnoj Karolini i Škotskoj stvorio to piće s tri okusa kako bi ljudi mogli osjetiti 'puni okus priče o najvećem bankrotu u povijesti Wall Streeta'.

"Snapfire" je mladi viski, pun okusa, koji bi trebao evocirati na kolaps financijskog sustava. "Ashes of Disaster" je nešto tamniji i, prema riječima Greena, "pokajnički", dok treći, "Evergreen", ima 'notu optimizma i predstavlja ponovno rođenje'.

Britanska banka Barclays, koja je svojedobno kupila dio te propale američke investicijske banke, žestoko se na sudu borila kako bi spriječila Greena od korištenja imena i loga Lehman Brothersa, no nije uspjela.

Novi brend viskija zasad se može kupiti samo online, a u trgovinama i restoranima u New Yorku i Londonu moći će se naručiti u proljeće.

Na pitanje koliko će se ljudi uopće željeti prisjetiti bolnih uspomena na propast Lehman Brothersa, Green kaže da je narudžbi puno, posebice od investitora na Wall Streetu.

"To je eksplozivan brend i ima veliku vrijednost", kazao je Green za Wall Street Journal.

Tko zna, ako se viski Lehman Brothers uspije probiti na tržištu, možda će se uskoro u restoranima moći naručiti i pivo 'Bear Stearns', nazvano po još jednoj propaloj investicijskoj banci, ili votka 'Enron', po energetskom divu koji je završio u stečaju prije 15-ak godina.