DANIEL ŠTURM, KAUFLAND HRVATSKA K.D.:

'Kupcima jamčimo domaće proizvode lokalnih proizvođača, naši kriteriji su jako strogi'

01.03.2023 u 11:27

Bionic
Reading

U svibnju 2018. trgovački lanac Kaufland pokrenuo je kampanju 'Naše mi najbolje paše', u sklopu koje su predstavili hrvatske proizvođače i njihove proizvode koji čine širok Kauflandov asortiman. Od samih početaka poslovanja u Hrvatskoj Kaufland potiče i surađuje s lokalnim proizvođačima voća i povrća iz cijele zemlje, a samo u projektu 'Naše mi najbolje paše' broje više od 50 njih. 'Na prvom su nam mjestu kvaliteta i svježina', ističu iz Kauflanda

O strogim kriterijima za klasifikaciju proizvoda i suradnju s lokalnim proizvođačima, o tome što ih izdvaja na konkurentnom tržištu, kako se brinu o ponudi i kvaliteti proizvoda, što znači oznaka 'Naše mi najbolje paše', ali i kako gledaju na aktualnu krizu, teme su o kojima smo razgovarali s Danielom Šturmom, članom Uprave za nabavu.

S koliko domaćih proizvođača Kaufland surađuje i zašto vam je to važno? Koja je uloga projekta kao što je 'Naše mi najbolje paše'?

Suradnja s domaćim proizvođačima iznimno nam je važna od samih početaka poslovanja u Hrvatskoj, sada već više od 20 godina, a samo kroz naše projekte poput 'Naše mi najbolje paše' surađujemo s više od 50 domaćih proizvođača. Osim toga, redovito provodimo različite ankete i znamo da je ponuda domaćih proizvoda i našim kupcima vrlo važna.

Kako birate proizvođače i dobavljače s kojima surađujete, koji su kriteriji?

Više je faktora koji odlučuju o tome s kime ćemo surađivati, a najvažniji kriteriji su vrhunska kvaliteta te mogućnost osiguravanja dovoljnih količina. Osim već poznatog brenda domaćih proizvoda K-Classic 'Naše mi najbolje paše', od prošle godine uveli smo i Model ugovorene proizvodnje voća i povrća te s pomno odabranim lokalnim proizvođačima sudjelujemo u uzgoju određene sorte od biranja sjemena i nadgledanja razvoja do plasiranja u naše trgovine.

Ove godine proširujemo taj projekt i planiramo otkupiti preko 10.000 tona voća i povrća. Surađujemo i s drugim platformama, poput 'Zelene medalje', a najboljima dajemo priliku da svoje proizvode prodaju u Kauflandu.

Ključno je i povjerenje kupaca. Kako jamčite kupcima da je riječ o proizvodima kontrolirane kvalitete? Kako se ta kontrola i gdje provodi, ako nam možete detaljnije opisati?

Kada govorimo o domaćim proizvodima, oznaka 'Naše mi najbolje paše' jamči hrvatsku sirovinu, hrvatsko podrijetlo, hrvatske proizvođače, tradicionalne recepture i izvorne okuse. Inače, stroge kontrole provode se za sve naše brendove, a kvalitetu svih domaćih proizvoda K-Classic i K-Favourites s oznakom 'Naše mi najbolje paše' potvrdio je i NZZJZ 'Dr. Andrija Štampar'. Svi proizvodi naših robnih marki prolaze provjere kvalitete, a dobavljači tih proizvoda u kategoriji Prehrane, prema uvjetima Kauflanda, moraju imati važeći certifikat IFS ili BRC, što je dodatan jamac kvalitete finalnih proizvoda.

Također, Kaufland u suradnji sa specijaliziranim laboratorijem kvartalno provodi ocjenjivanje voća i povrća, pri čemu postiže odlične rezultate. Degustatori ocjenjuju vanjski izgled, boju, miris, okus, konzistenciju te ukupni dojam na 9-stupanjskoj ljestvici. Naši rezultati, koji se također objavljuju u našem akcijskom katalogu na stranicama s ponudom voća i povrća, služe nam kao orijentacija kako bismo sada i ubuduće svojim kupcima osigurali najbolju kvalitetu. Vjerujemo da su kupci to prepoznali i zato nam se vraćaju. Hvala im na tome.

Koje sve oznake postoje? Koliko je proizvoda s oznakom NMNP i u kojim kategorijama?

Klasifikacija proizvoda vrlo je detaljna i podliježe strogim kriterijima; proizvodi s oznakom NMNP proizvedeni su primjerice u Hrvatskoj, kod hrvatskih proizvođača, u tvornicama na području Republike Hrvatske. Primjerice, naši K-Favourites Zagorski mlinci nose oznaku zemljopisnog podrijetla. Oznaka zemljopisnog podrijetla je naziv zemljopisnog područja koji ukazuje na to da neki proizvod ili usluga potječe iz određenog zemljopisnog područja te da posjeduje određenu kvalitetu i svojstva koja se pripisuju tom podrijetlu.

Što vas razlikuje od konkurencije?

Nudimo kupcima širok asortiman kvalitetnih proizvoda po povoljnijim cijenama, od vodećih brendova do proizvoda Kauflandovih brendova, primjerice proizvode K-Classic. Asortiman K-Favourites čine visokokvalitetni proizvodi s dodanom vrijednosti i s pristupačnom ponudom na razini diskontnih cijena. Svježina naših proizvoda je beskompromisna, a smatram da smo tu najjači na tržištu.

Što novo možemo očekivati na policama Kauflanda?

I dalje ćemo nastaviti te proširiti suradnju s domaćim proizvođačima. Kao moderan trgovački lanac pratimo trendove u prodaji i asortimanu, a našu ćemo ponudu nastaviti kreirati prema potrebama naših kupaca nudeći visokokvalitetne proizvode po najboljim cijenama.

S kojim ste ciljevima i planovima zakoračili u 2023. godinu? Kako ste se suočili s aktualnom krizom koja je donijela brojne izazove za trgovce?

Zadnjih nekoliko godina bilo je turbulentno za sve industrije, a trgovački lanci imali su svojih izazova. Fer poslovanje u odnosu na kupce i dobavljače te osiguravanje dovoljnih količina namirnica i raznolika ponuda po pristupačnim cijenama ostavili su nas u samom vrhu trgovačkih lanaca u Hrvatskoj.

Osim toga, kada govorimo o fer poslovanju – želio bih naglasiti da neopravdanih dizanja cijena radi konverzije na euro u Kauflandu nije bilo. Cijene smo preračunali na fer način, a više od 15.000 redovnih cijena zaokružili smo prilikom preračunavanja u eure na manji iznos. Našim kupcima tako želimo reći 'hvala' za povjerenje koje nam poklanjaju svakog dana.