novi trend

Kuglica sladoleda im je skupa, no Nijemcima nije teško dati pet eura za vrećicu leda

29.08.2023 u 22:26

Bionic
Reading

Proizvođači leda u mnogim europskim zemljama u posljednje vrijeme zadovoljno trljaju ruke – potražnja za kockama zamrznute vode nikad nije bila veća

Kad je današnji tržišni lider u njemačkoj industriji leda Crio Ice započeo s poslovanjem prije 20 godina, njegov osnivač Carsten Schweitzer nerijetko je nailazio na podsmijeh. Njegova tvrtka bila je među prvim kompanijama za proizvodnju leda u Njemačkoj, a danas raspolaže sa 6000 škrinja za zamrzavanje u Njemačkoj, Austriji i Švicarskoj te je na glavni igrač na benzinskim crpkama.

Pored Crio Icea, na njemačkom tržištu još su tri velika igrača, a sve je više i onih manjih koji su prepoznali led kao lukrativan biznis. Slično je i u drugim europskim zemljama - svugdje niču nove tvrtke da bi zadovoljile veliku potražnju.

Biznis s ledom privremeno je utihnuo za vrijeme pandemije, ali ukidanjem ograničenja doživio je pravi procvat. Led je posebno tražena roba na privatnim zabavama i poslovnim događanjima, a potražnja je daleko najveća ljeti.

Kako ističe šef njemačkog tržišnog lidera za Tagesschau, glavna sezona za njih traje od svibnja do rujna, kada njegova tvrtka pored 20 stalno zaposlenih privremeno zapošljava i 20 sezonskih radnika. Iako prodaju led cijele godine, poslovanje je isplativo samo u ljetnim mjesecima – ali toliko da kompanija iz godine u godinu samo raste. Kapaciteti se pritom svako malo moraju povećavati da bi se odgovorilo na potrebe tržišta.

Proizvođače leda, čini se, nisu ugrozile ni cijene energenata. Kako proizvodnja, skladištenje i transport leda troše velike količine energije, Schweitzer je morao podići cijene – za dva kilograma leda preporučena cijena mu je 3,49 eura. Na benzinskoj crpki takvo pakiranje katkad košta i do pet eura.

  • +14
Turisti u Zagrebu Izvor: Pixsell / Autor: Sanjin Strukic/PIXSELL

Velika potrošnja energije s druge strane nije baš ekološki prihvatljiva. Voda se u velikim količinama mora zamrznuti, pakirati u plastične vrećice, a onda transportirati diljem zemlje u hladnjačama, pri čemu se troše puno veće količine goriva kako bi se led održao hladnim.

Mnogi ugostitelji danas naručuju led. Posebice ljeti, kada se prodaju ogromne količine pića, ledomati često ne mogu biti dostatni. I dok udruge za zaštitu okoliša upozoravaju na taj 'trend komocije' u ugostiteljstvu koji ne ide na ruku okolišu, on ide na ruku proizvođačima leda - Schweitzerovoj tvrtki donio je kontinuiran rast od deset posto godišnje. A u planu je i ekološki prihvatljiviji transport – hladnjače koje će na krovu imati solarne panele.