poslovni rezultati

Kriza s poluvodičima ostavila posljedice na poslovanje AD Plastika, ali bolja vremena se naziru

27.10.2021 u 12:21

Bionic
Reading

Objavljen je financijski izvještaj AD Plastik Grupe za prvih devet mjeseci 2021. u kojem je razvidan utjecaj globalne krize s poluvodičima na poslovanje kompanije. Poslovni prihodi Grupe bilježe pad od 1,3 posto, u odnosu na isto razdoblje prošle godine, i iznose 830,51 milijuna kuna.

EBITDA je niža za 10,3 posto i iznosi 97,49 milijuna kuna, a neto dobit iznosi 22,97 milijuna kuna i niža je za 3,5 posto.

'Iako su očekivanja i planovi bili optimističniji, razvidno je kako kriza ima dalekosežnije posljedice od prvih najava. Većina je proizvođača automobila, uslijed nedostatak poluvodiča, u proteklom razdoblju bila primorana značajno smanjiti svoje proizvodne planove. Kako naše tvornice prate operativne planove svojih kupaca, posljedično su naši rezultati poslovanja za prvih devet mjeseci lošiji od predviđanja. Automobilska se industrija suočava s velikim izazovima na globalnom tržištu, ali važno je naglasiti kako potražnja za automobilima kontinuirano raste. To posljednjih mjeseci ne prate brojke novoregistriranih automobila, ali razlog tome isključivo je nedostatak automobila uslijed zastoja u proizvodnji zbog nedovoljne isporuke poluvodiča', izjavio je predsjednik Uprave AD Plastik Grupe Marinko Došen.

AD Plastik Grupa prilagođava svoje poslovanje situaciji na tržištu i mada je osjetan utjecaj krize s poluvodičima i na ruskom tržištu, u ruskim je tvornicama Grupe u prvih devet mjeseci ostvaren rast prihoda veći od 25 posto.

U izvještajnom je razdoblju AD Plastik Grupa ugovorila 104 milijuna eura vrijednosti novih poslova na europskom i ruskom tržištu, a nesmetano nastavlja svoje razvojne i komercijalne aktivnosti. Veći dio poslova ugovoren je na europskom tržištu i to 79,9 milijuna eura novih poslova za Stellantis Grupu te 24,1 milijun eura na ruskom tržištu za AvtoVAZ, Nissan i Volkswagen Grupu.

'Pred nama je vrlo zahtjevno razdoblje i unatoč neizvjesnostima tržišta na koje nemamo utjecaj, naša je misija jasna. Sigurni smo u budućnost automobilske industrije i naše kompanije, a svoje aktivnosti usmjeravamo na očuvanje financijske stabilnosti i prilagođavanje poslovanja svojim kupcima i situaciji na tržištu. Iako je teško predvidjeti vremenski tijek, kraj krize je izvjestan. Bit će to zasigurno generator ubrzanog rasta i razvoja automobilske industrije u cijelosti, pa tako i AD Plastik Grupe', rekao je Marinko Došen.

  • +16
AD Plastik Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić