PRIČA IZ STUPNIKA

Grade brodove, mostove i tornjeve, ali i lude dječje igračke: Najveći izazov bila im je hobotnica

08.06.2024 u 18:22

Bionic
Reading

Tornjevi, mostovi, brodovi, a odnedavno i hobotnica. Sve su to dosad osmislili i izgradili djelatnici Redoxa, tvrtke koja se gotovo 30 godina bavi proizvodnjom dječjih igrališta. Štoviše, njezin osnivač Vjekoslav Lovrić među prvima je krenuo s tom djelatnošću u Hrvatskoj, da bi njegov sin Tomislav, nakon što je preuzeo biznis, okrenuo novi list te sad planira izlazak na svjetsko tržište

U pogonu firme u Donjem Stupniku, uz Lovrića mlađeg, direktora razvoja tvrtke i nasljednika obiteljskog biznisa, dočekao nas je krajobrazni arhitekt Ivan Dajak.

Prije dvije i pol godine, kad su se upoznali, shvatili su da slično razmišljaju. Za njih su klasična dječja igrališta s standardnom postavom - ljuljačka, klackalica i tobogan – pomalo zastarjela i došlo je vrijeme da se tržištu ponudi nešto novo.

To novo su tematski dječji parkovi sa spravama, odnosno igralima, koje se posebno osmišljavaju za svaki projekt, ovisno o željama investitora. Obično su to hotelske kuće, kampovi, gradovi, općine i razne privatne tvrtke.

'Investitorima predložimo našu ideju ili neki od njih imaju svoju temu. Zatim, ovisno o njihovoj lokalnoj povijesti, kulturi i okolišu, brendu, ali i na temelju dječje psihologije, osmislimo igralište', kaže Lovrić, po struci ekonomist.

Za arhitekta Dajaka najdraže je kad im investitor da slobodne ruke, što njegovom timu projektanata otvara mogućnost potpune kreative.

Kako bi saznali što djeca misle o standardnim igralištima, proveli su višemjesečno istraživanje, u koje je bilo uključeno oko 550 mališana. Više od 80 posto njih odgovorilo je da su im klasična igrališta jako dosadna.

'Kad smo provodili istraživanje, pokazalo se da se djeca na običnim igralištima zapravo igraju svega 10 do 15 minuta. Brzo im postane dosadno, sjednu sa strane i od roditelja dobiju mobitel. A svrha igrališta je razvoj djeteta. Tamo ono razvija motoriku, snalaženje u prostoru, stječe kondiciju i snagu. Zato smo htjeli tržištu ponuditi nešto novo, jedinstveno. Želimo vratiti djecu na igrališta jer to im je poslije važno za bavljenje sportom, a i za život općenito', objašnjava Lovrić.

Tržište je odlično reagiralo na novi smjer Redoxa. Promet tvrtke u zadnje dvije godine snažno je porastao i lani je iznosio gotovo dva milijuna eura. Povećan je i broj djelatnika na 25 stalno zaposlenih. U proizvodnji je 15-ak ljudi, uglavnom stolara i bravara.

Sve projekte odrađuju na principu ključ u ruke. Jedna su od rijetkih tvrtki u svojoj branši, i to na razini Europe, koja nudi sve - projektiranje prostora, dizajniranje specijaliziranih tematskih igrala, njihovu izradu, montiranje i održavanje.

  • +3
Hobotnica u kampu Glavotok Izvor: Licencirane fotografije / Autor: Redox

Za spravu na dječjem igralištu u Vodicama Redox je lani dobio cijenjenu nagradu BIG SEE za najbolje rješenje u kategoriji drvnog dizajna.

'Riječ je o tornju sastavljenom od tri nepravilno oblikovane platforme, a svaka je viša od prethodne. Dijete može zahvaljujući svojoj mašti zamisliti krmu broda, dvorac ili toranj te se na osnovi toga igrati. Igralo potiče djecu da se penju drvenim stepenicama te pomoću šipki i čeličnih sajli prekrivenih poliamidnim užetom. Tako poboljšavaju svoju koordinaciju i fizičke sposobnosti. Osim penjačkih elemenata, sprava uključuje tobogane i penjalice, kao i klupe. Nastojimo da sva naša igrala budu multifunkcionalna', kaže Dajak, dodajući da se u proizvodnji iznimno pazi na sigurnost djece.

Nedavno su zgotovili dosad svoj najsloženiji projekt. Na Krku, u kampu Glavotok, radnici Redoxa postavili su nesvakidašnje igralo – morsku hobotnicu. Više od četiri metra visoka crvena 'hoba' s osam krakova nudi djeci sate zabave. Mogu se penjati, provlačiti, skrivati, spuštati niz tobogan…

Izvor: tportal.hr

'Taj projekt je dokaz da stvarno možemo napraviti gotovo sve. Tu je naglasak bio na tome da što bolje integriramo tematski dječji tematski park u okružje eko kampa Glavotok. Mislim da smo u tome potpuno uspjeli', s neskrivenim ponosom govori Lovrić.

Sve komponente igrališta izrađene su od prirodnih materijala, poput drva bagrema, što, ističe arhitekt Dajak, osigurava trajnost, sigurnost i ekološku prihvatljivost.

'Ne znam jeste li znali da, iako nismo brodogradilište, imamo jednu od većih flota brodova u Hrvatskoj', šaleći se dodaje Dajak, aludirajući na to da je glavna atrakcija mnogih njihovih igrališta, posebno na obali, 'nasukani' brod. Tako su krajem prošle godine na plaži u Mošćeničkoj Dragi postavili 'prelomljeni' gusarski brod, a mnoga slična 'plovila' instalirali su ne samo u Hrvatskoj, već i u susjednim zemljama.

  • +9
Redox Izvor: tportal.hr / Autor: Matej Grgić

Redox je već prisutan u BiH i Srbiji. Ambicija Lovrića i Dajaka je da u narednim godinama snažnije istupe na tržište zapadne Europe.

'U razgovorima smo s investitorima iz Švicarske i Austrije. U ovom trenutku ne mogu vam više reći o tome. U Europi imate svega dvije-tri tvrtke koje se bave tematskim igralištima, tako da je velik potencijal tog tržišta. Ali ovo što radimo nije jednostavno. To nije serijska proizvodnja, već je svaki projekt unikatan. Ne želimo se previše zaletjeti jer, kako kažu, tko visoko leti - nisko pada. Idemo korak po korak', zaključio je Lovrić.