ZNAJU ŠTO VOLIMO

Francuzi za Hrvate iskombinirali šoping i klađenje

25.10.2011 u 14:27

Bionic
Reading

U jeku recesije i krize osobne potrošnje, Hrvatska je barem u nečemu prva u Europi: francuski poduzetnici Fabrice Leclerc i Julien Seux, direktori nekoliko uspješnih tvrtki, pokrenuli su hrvatsku verziju aukcijskih stranica Yokoshopping, na kojima tehničke, kozmetičke i proizvode visoke mode prodaju po bizarno niskim cijenama

Hrvatska je izabrana kao prva zemlja nakon Francuske u kojoj šire svoj proizvod zbog, kažu, njezine lokacije, ekonomskog utjecaja i razvijene internetske infrastrukture
Dakako, ništa se na njihovim stranicama baš doslovno ne poklanja, već je cijeli sistem osmišljen kao kombinacija e-trgovine, društvenog šopinga i igara poput klađenja ili pokera, toliko omiljenih među Hrvatima.

Kupcima kojima je oko zapelo za proizvode Chanela, Lousa Vuittona ili Applea ponuđene su tri opcije: po prvoj (obrnute aukcije, 'Yokobid') proizvod osvaja igrač koji je ponudio najnižu jedinstvenu cijenu, po drugoj (aukcije na cent, 'Yokobid') pobjeđuje onaj koji je posljednji kliknuo na proizvod prije isteka vremena, a po trećoj (klik aukciji, 'Yokoclic') cijena se smanjuje sa svakim klikanjem miša.

Po francuskom iskustvu, najupornijim igračima doista je moguće kupiti telefon, parfem ili kućno kino za nekoliko eura. 'Svaki korisnik kupuje kredit koji mu omogućava sudjelovanje u igrama, a mi se nadamo da će ukupno utrošeni krediti svih igrača pokriti razliku između tržišne i snižene cijene', kazao nam je Julien Seux, vlasnik tvrtke Cominov. Objašnjava da, čak i ukoliko ne pobijede ni na jednoj aukciji, svi igrači svejedno dobivaju bonove za kupnju kojima potom mogu kupiti proizvode po cijeni nešto nižoj od tržišne.

'Ovdje su svi na dobitku: tvrtke prodaju više, a građani pomoću 'pametne trgovine' kupuju iznimno jeftino i istodobno se zabavljaju igrom', dodaje Seux, koji očekuje da će ovaj način prodaje 'eksplodirati' jednako kao što su svojedobno stranice tipa Amazon.com ili internet poker u vrlo kratko roku postali hit među Europljanima. Hrvatsko tržište je, priznaje, u europskim razmjerima prilično malo, no njegov utjecaj znatno je veći od same veličine države; stoga očekuje da će Hrvati 'zaraziti' ostatak Balkana Yokoshoppingom.

Naše verzije ovih aukcijskih stranica, pokrenute ovog tjedna, mogu se provjeriti na hr.yokoclic.com, hr.yokobuy.com i hr.yokobid.com