Stipe Režić

Bivši košarkaš krenuo s proizvodnjom kave obogaćene gljivama, izvozi u SAD i Europu te otkriva: Tajna počinje običnim šumskim lisičarkama

14.06.2022 u 21:46

Bionic
Reading

Organska kava s gljivama svakidašnja je rutina Stipe Režića već više od pet godina. Riječ je o spoju organske kave s peruanskih visoravni i hrvatske šumske lisičice, temelju startupa zvučnog imena Mushroom Cups, a mladi Splićanin pokrenuo ga je s Antom Dagelićem, Tonijem Trivkovićem i Mortenom Smalbyem. Njihovi proizvodi danas pune police u specijaliziranim trgovinama diljem svijeta, a kada je prošle godine pokrenuo kampanju na Kickstarteru, podržali su ga Blanka Vlašić, Dino Rađa i Mario Ančić

Po struci magistar računarstva i bivši košarkaš, Stipe je konzumirao ekstrakt medicinske gljive kordiceps kako bi na prirodan način poboljšao apsorpciju kisika i povećao koncentraciju tijekom utakmica.

Kako je rekao za tportal, kava je bila idealno rješenje jer zbog svoje adaptogene prirode gljive sprječavaju strmoglave energetske padove, česte nakon sat, dva djelovanja kofeina, a ujedno su iznimno bogate nutrijentima koji pospješuju i produžuju njen pozitivan efekt na raspoloženje i kognitivnu funkciju.

Medicinske gljive pomogle su i njegovu ocu Ivanu da riješi dugogodišnji zdravstveni problem, a u tome je Stipe prepoznao tržišni potencijal.

Danas njegov tim čini devetero ljudi, a kavu s gljivama, čije su prednosti između ostalih jačanje libida i imuniteta, proizvode u pogonu kod Karlovca, u kojem ekstrahiraju gljive. U prodaji imaju četiri proizvoda i nazivaju ih 'fantastičnom četvorkom' – Go Fresh, Go Tireless, Go Glow i Go Go Relax (kakao za relaksaciju i dobar san).

Premda nisu jedini koji se bave proizvodnjom kave s gljivama, jedini su koji koriste divlje, a ne uzgojene gljive u svojim proizvodima. Ekstrakte tih gljiva dodaju organskoj peruanskoj kavi.

'Imamo tri varijacije u kojima se koriste različite gljive – čaga, lavlja griva i kordiceps. Te su gljive dobro istražene i dobro utječu na imunitet, kognitivnu funkciju i staničnu bioenergiju', pojašnjava mladi Splićanin.

Sastav i količinu ekstrakta gljiva za vrećicu kave tim je odredio nakon niza testova, a uglavnom koriste 400 miligrama svake gljive. Usto, gljive su povoljnije kada su sirove, a sušene koštaju i deset puta više.

Magija, rekao je Stipe za tportal, počinje hrvatskim šumskim lisičarkama jer imaju nutritivnu vrijednost A+.

'Nakrcane su nutrijentima koji potiču konverziju hrane u energiju na staničnoj razini i aktiviraju živčani sustav', pojasnio je.

Mladi Splićanin pojasnio nam je i što kavu s gljivama razlikuje od one obične

'Obična kava je super stvar, ali život s kofeinom nije uvijek lagan. Prevelika količina izaziva anksioznost, nesanicu, bolove u želucu, a premala glavobolju i 'mutan' osjećaj u glavi. Kava s gljivama je osjetno drugačija. U pravilu 'diže' za samo nekoliko minuta, stvara ugodnu, stabilnu razbuđenost bez naglih uspona i padova te traje dugo bez želje za još jednom šalicom. Priprema se kao bilo koja druga instant kava - dovoljno je preliti prah vrućom vodom (ne kipućom) i spremna je za konzumaciju. Po želji se, kao u običnu kavu, dodaju se mlijeko i šećer.'

No nisu to samo riječi hvale; njihov uspjeh potvrđuje više od 500 komentara na njihovu webshopu u kojima konzumenti tvrde da im se kvaliteta života poboljšala, posebice onima koji su imali zdravstvenih problema, dok je nekima pak ispijanje kave s gljivama postala zdrava rutina koja ih čini produktivnijima i veselijima.

Projekt proizvodnje kave obogaćene ekstraktom gljiva bio je vrijedan 1,5 milijuna kuna, od čega je 85 posto sredstava osigurano iz europskih fondova, dok su lani krenuli s kampanjom na Kickstarteru za daljnji razvoj, u kojoj su prikupili 22.000 dolara, 5000 više od ciljanih 17.000 dolara.

Izvoze u Sjevernu Ameriku i Europu, ali i egzotične krajeve

'Kada gledam unatrag, lijepo mi je vidjeti koliko smo napredovali i kako nam tim raste. Pandemija je donijela puno problema, ali s obzirom na to da smo e-commerce firma, donijela nam je i puno prilika jer velik broj ljudi prije nije kupovao preko interneta', kaže nam mladi poduzetnik čija tvrtka nabavlja sirovine odasvud; od Hrvatske, preko Perua, pa sve do Tibeta.

Od proizvedenog izvezu 40-60 posto, najzastupljeniji su u Europi, SAD-u i Kanadi, a kupaca, kaže, ima i s egzotičnih lokacija.

Osim na webshopu, njihovi proizvodi mogu se kupiti u Tvornici zdrave hrane, svim trgovinama Delicije, Bio planetu te više ljekarni i trgovina zdravom hranom.

Trenutno testiraju free shipping model u kojem svi novi kupci na njihovu webshopu mogu besplatno isprobati kavu s gljivama.

'Vjerujemo da ćemo ovim modelom napraviti boom, jer sada ljudi mogu bez opterećenja probati proizvode i uvjeriti se da su jako fini, tj. da se okus gljiva ne osjeti. Dugoročan cilj nam je proširiti paletu funkcionalnih proizvoda osnaženih gljivama i nastaviti širenje na inozemno tržište', zaključuje Režić.