test automobila

Vozili smo MG EHS PHEV Luxury: Sjajan obiteljski SUV s vrlo učinkovitim plug-in hibridnim pogonom

11.11.2025 u 15:42

Bionic
Reading

Pogon na novoj PHEV platformi se sastoji od 1,5-litrenog benzinskog turbo motora optimiziranog za hibridne performanse snage 143 KS (105 kW), kao i elektromotora snage 135 kW (183 KS) i 340 Nm smještenog sprijeda koji osigurava snažno ubrzanje u električnom i hibridnom načinu rada. Ukupna snaga sustava je 272 KS (200 kW)

Veliki obiteljski model iz C-SUV segmenta, MG HS, je nakon šest godina prve generacije ušao u svoju drugu generaciju koju je MG Motor predstavio na Festivalu brzine u Goodwoodu u ljeto 2024.

Odlazeći svestrani SUV HS je bio iznimno popularan, no sada je ljestvica s novom generacijom dodatno podignuta s još više opreme i funkcionalnosti, prepoznatljivim MG izgledom koji izdvaja HS od velike većine ostalih SUV vozila i izborom naprednih benzinskih i plug-in hibridnih pogonskih sklopova.

S obzirom na pogonske sklopove novi MG HS dolazi u tri verzije. Prva, u modelu MG HS, koristi provjereni četverocilindrični 1,5-litreni benzinski turbomotor sa 169 KS (125 kW) i 275 Nm najvećeg okretnog momenta. Može imati 6-brzinski ručni ili 7-brzinski automatski DCT mjenjač. Mi smo na svom testu vozili ovu prvu verziju u siječnju ove godine, a njegova točna oznaka je bila MG HS Luxury DCT.

Druga verzija, pod nazivom MG HS Hybrid+, koristi samopunjivi hibridni pogon, koji kombinira provjereni četverocilindrični 1,5-litreni benzinski turbomotor snage 142 KS (105 kW) i 230 Nm najvećeg okretnog momenta, s e-motorom od 146 kW (198 KS). Ukupna snaga sustava je 224 KS (165 kW) i 340 Nm najvećeg okretnog momenta. Ovaj hibridni pogon koristi NCM bateriju kapaciteta 1,8 kWh (neto 0,92 kWh). Koristi EDU G3, 2-brzinski automatski mjenjač.

MG EHS PHEV Luxury Izvor: tportal.hr / Autor: Zvonimir Martinčević

Treća verzija, pod nazivom MG EHS PHEV, koristi učinkoviti plug-in pogon s električnim dometom preko 100 km, koji kombinira provjereni četverocilindrični 1,5-litreni benzinski turbomotor snage 143 KS (105 kW) i 230 Nm najvećeg okretnog momenta, s e-motorom od 135 kW (183 KS) i 340 Nm. Ukupna snaga sustava je 272 KS (200 kW) i 343 Nm najvećeg okretnog momenta. Ovaj plug-in hibridni pogon koristi LFP bateriju kapaciteta 21,4 kWh. Koristi kao i Hybrid+ EDU G3, 2-brzinski automatski mjenjač. Upravo ovu verziju smo sada imali na svom testu, a točna oznaka testnog modela je bila MG EHS PHEV Luxury.

Podsjetimo, mi smo vozili i prvu generaciju MG EHS PHEV Luxury u proljeće 2023. Bila je to facelift verzija za 2023. godinu MG HS modela prve generacije predstavljene još 2018.

Novi MG HS, MG HS Hybrid+ i MG EHS PHEV su evolucija velikog SUV-a, dugog gotovo 4,7 m, koji nudi osim tri pogonska sustava i širok raspon novih značajki, povećan prostor u kabini te poboljšani stil. Pogledajmo što je novoga na ovom omiljenom obiteljskom modelu.

MG EHS PHEV Luxury
  • MG EHS PHEV Luxury
  • MG EHS PHEV Luxury
  • MG EHS PHEV Luxury
  • MG EHS PHEV Luxury
  • MG EHS PHEV Luxury
    +59
MG EHS PHEV Luxury Izvor: tportal.hr / Autor: Zvonimir Martinčević

Vanjski dizajn i dimenzije

Novi EHS (kao i njegova benzinska verzija HS i MG HS Hybrid+) impresionira svojim vanjskim izgledom. Usporedimo li EHS PHEV i ostale dvije bratske verzije nećemo naći puno velikih razlika. PHEV model ima s lijeve strane na stražnjem boku utičnicu za punjenje električnom energijom, a sve tri verzije imaju s desne strane na stražnjem boku otvor za punjenje benzinskog goriva za motor s unutarnjim izgaranjem.

Dizajnerski potpis nove generacije MG modela uočljiv je u EHS-ovoj impresivnoj prednjoj rešetki, prethodno predstavljenoj i na modelu MG3. Njegove dobro promišljene vanjske proporcije s kraćim prevjesima s uzdignutom linijom ramena odaju dojam vrlo modernog vanjskog dizajna i općenito - moćan SUV stil.

Tanji, tehnološki napredni prednji LED farovi inspirirani modernom tehnologijom, povezani sa crnom centralnom pločom naglašavaju povećanu širinu novog modela EHS-a. U skladu s dizajnom prednjih svjetala, na stražnjoj strani LED svjetla povezana su središnjim motivom, dok X-oblik uvodi prepoznatljiv svjetlosni potpis noću. Osim toga, naš PHEV model nema straga izražene ispušne cijevi, a niti stražnji difuzor nema tako izraženo sportski izgled.

S osvježenim dizajnom i novom platformom, novi EHS je sportskiji no ikad. Tijekom faze dizajna, velika krutost i aerodinamični oblik vozila optimizirani su kako bi se smanjila buka pri vožnji. Osim toga, 42 materijala za upijanje zvuka strateški su raspoređena po cijelom vozilu tako da ste dobro izolirani od vanjske buke.

Novi upečatljiv dizajn MG EHS-a temeljen na dužem međuosovinskom razmaku što donosi više prostora u kabini i poboljšanje vanjskih dimenzija, čime do izražaja dolaze profinjene bočne linije i elegantne staklene površine. Energičan dizajn bočne linije daje vozilu snagu, dok stražnji C-stup ističe dinamičnu liniju krova. Naš je PHEV model imao i bočnu prag-stepenicu.

Što se vanjskih dimenzija tiče novi MG EHS mjeri sljedeće: duljina 4670 mm (HS Hybrid+ identično, a MG HS 4655 mm), širina 1890 mm (s otvorenim retrovizorima 2066 mm za sve tri verzije), visina 1663 mm (HS Hybrid+ identično, a MG HS 1664 mm), međuosovinski razmak 2765 mm (sve tri verzije). Visina od podloge je 133,9 mm. Prednji trag kotača je 1590 mm, a stražnji trag 1584 mm (za sve tri verzije). Krug okretanja je za sve tri izvedbe 11,3 m.

Težina našeg EHS PHEV testnog vozila je 1855 kg (HS između 1550 i 1600 kg, Hybrid+ 1690 kg), a može vuči kočenu prikolicu od 1500 kg ili nekočenu od 750 kg (Isto za sve tri izvedbe). Volumen prtljažnika za sve tri izvedbe je 441 l što je za 44 litre više u odnosu na prethodnika, a kad se preklope sjedala straga (omjer 60:40) onda korisni volumen raste na 1291 l. Naš je model imao električno otvaranje i zatvaranje prtljažnika.

Kad je riječ o gumama, naša Luxury verzija EHS-a je imala standardne atraktivne 19-colne aluminijske srebrno-crne naplatke, s gumama Bridgestone Alenza 001 dimenzija 225/55R19 99V. Umjesto rezervnog kotača smo imali set s kompresorom zraka za popravak eventualno oštećene gume.

Što se vanjske boje našeg testnog modela radi se o Pearl bijeloj boji, koja je doplatna.

Unutrašnjost

Novi model EHS PHEV ističe se jasnom ambicijom MG-a da u standardnoj opremi pruži više funkcionalnosti i prostora unutar moderno dizajnirane kabine. Tako, interijer novog EHS PHEV-a karakterizira privlačan osjećaj prostranosti, pažljivo odabrani materijali i suvremeni dizajn. U odnosu na prošlu generaciju HS-a ili EHS-a sada više nemamo osjećaj pukog vizualnog zadovoljavanja forme upotrebom poprilično plastičnih materijala.

Istaknuli bi dva od mnogih detalja novog EHS PHEV-a: redizajnirani trokraki upravljač s poboljšanim prekidačima i modernom ručicom mjenjača.

Tehnologija je s novim EHS PHEV dodatno napredovala, pa je on sada opremljen s dva 12,3-inčna ekrana visoke rezolucije. Centralni ekran namjenjen je infotainment sustavu s navigacijom koja ažurira stanje u prometu i vremenske uvjete u stvarnom vremenu, ima pristup Amazon Music glazbenom servisu, te se sa pametnim telefonima povezuje putem Android Auto™ i Apple CarPlay® veze.

Luxury verzija našeg testnog EHS PHEV-a, u standardnoj opremi također koristi novu, poboljšanu 360° kameru visoke rezolucije i bežično punjenje pametnih telefona.

Drugi 12,3-inčni ekran ispred vozača nudi dvije teme, svijetlu i tamnu, te tri različita načina rada - Mapa, Digitalni i ADAS. Svaki od načina rada ima svoj jedinstveni izgled, fokusirajući se ili na prikaz navigacije, ili jednostavni pregled samo najvažnijih informacija o vožnji ili vizualizaciju vozila i okoline u stvarnom vremenu, podržanu brojnim sustavima pomoći vozaču.

Kroz cijelu unutrašnjost, novi kvalitetni materijali s privlačnim detaljima stvaraju ugodniji i opuštajući ambijent, čiji dojam dodatno pojačavaju elementi poput novog trokrakog upravljača, poboljšanih funkcionalnosti tipaka na upravljaču te novog dizajna ručice mjenjača.

Što se sjedala tiče, u našoj Luxury verziji smo imali lijepo profilirana i udobna sva sjedala presvučena crnom ekološkom PU kožom s crvenim šavovima i perforiranom strukturom na središnjem dijelu cijelog sjedala. Općenito cijela je unutrašnjost izvedena u tom stilu. Prednja sjedala su električno podesiva u 6 smjerova za vozača i u 4 smjera za suvozača, a vozačevo sjedalo i s dodatnom podrškom za lumbalni dio leđa.

Kako bi duga putovanja bila udobna za svakog putnika, sjedala imaju posebno razvijen dizajn od 5 slojeva, a mjesta za sjedenje komotno ima za petero odraslih.

Imali smo audio sustav sa 8 zvučnika, iSmart sustav povezivanja pametnih telefona s vozilom, bežično punjenje pametnih telefona. Naravno, tu su i 4 USB konektora (2 u prednjem dijelu i 2 u stražnjem dijelu kabine). Tu su i dodatne mogućnosti za pohranu stvari unutar kabine, pa se u kombinaciji s volumenom prtljažnika osigurava dovoljno prostora za svakodnevne potrebe.

Sigurnost i poboljšani MG Pilot sustav pomoći vozaču pri vožnji

Recimo kako je novi HS vrlo siguran automobil, a to potvrđuje i neovisni Euro NCAP koji mu je dao najvišu moguću sigurnosnu ocjenu. Neovisna europska organizacija za testiranje sigurnosti automobila je model MG HS nagradila s 5 zvjezdica. Najbolje ocjene je HS zaradio zahvaljujući izvrsnim rezultatima u kategorijama sigurnosti za odrasle i djecu, kao i naprednim sigurnosnim značajkama za zaštitu ranjivih sudionika u prometu. To se posve sigurno odnosi i na EHS PHEV model.

MG HS osvojio 5 zvjezdica na Euro NCAP testiranjima Izvor: Ostale fotografije / Autor: Euro NCAP

MG Pilot u standardnoj opremi uključuje brojne sustave poput: sustava aktivnog kočenja u nuždi s prepoznavanjem pješaka i biciklista (AEB), sustava pomoći pri održavanju vozne trake (LKA), sustava upozorenja o napuštanju vozne trake (LDW), sustava nadzora mrtvih kutova (BSM), sustava pomoći pri promjeni vozne trake (LCA), sustava praćenja i upozorenja na umor i budnost vozača (DAW), sustava upozorenja na frontalni sudar (FCW).

Nadalje tu su i: sustav upozorenja o stražnjem nailasku vozila (RTA) te sustav upozorenja na otvorena vrata (DOW).

Verzije s automatskim mjenjačem dodatno uključuju prilagodljivi tempomat (ACC), sustav pomoći u prometnim gužvama (TJA) i sustav inteligentnog upozorenja na ograničenje brzine (ISA).

Ovi istaknute karakteristike nadovezuju se na već bogatu opremu novog HS-a, koja uključuje automatska LED prednja svjetla s funkcijom 'follow-me-home', stražnje parkirne senzore, stražnju parkirnu kameru, električno podesive i grijane retrovizore, klima uređaj, ulazak u vozilo bez upotrebe ključa ('keyless entry'), brisače sa senzorom za kišu, tempomat, električnu parkirnu kočnicu (EPB) s funkcijom automatskog zadržavanja te dva 12,3-inčna ekrana s funkcijama poput navigacije i MG iSmart sustava povezivanja s pametnim telefonima.

Plug-in hibrid nove generacije

Novi MG HS nudi izbor između benzinskog, Hybrid + i PHEV (plug-in hibrid) pogonskih sklopova. Recimo i to kako sve tri verzije HS-a imaju pogon na prednja dva kotača.

Pogon na novoj PHEV platformi sastoji se od naprednih komponenti. Sadrži 1,5-litreni benzinski turbo motor optimiziran za hibridne performanse, s velikom učinkovitosti od 43 posto i snagom od 143 KS (105 kW). Također, sadrži elektromotor visoke snage od 135 kW (183 KS) i 340 Nm smješten sprijeda koji osigurava snažno ubrzanje u električnom i hibridnom načinu rada.

Uz to, snažan generator osigurava učinkovito napajanje elektromotora. Kako bi se održale optimalne performanse motora, integriran je EDU G3 lagani dvobrzinski mjenjač, dok LFP (litij-željezo fosfat) baterija kapaciteta 21,4 kWh, jedna od najvećih u svojoj klasi, nudi impresivan domet od preko 100 km u električnom načinu rada. Ukupna snaga sustava je 272 KS (200 kW) i 343 Nm najvećeg okretnog momenta.

Što se ubrzanja tiče naš MG EHS PHEV treba od 0-100 km/h samo 6,8 s. Krajnja brzina mu je ograničena na 200 km/h. Spremnik benzinskog goriva mu je volumena od 55 litara.

Potrošnja goriva u kombiniranim uvjetima je 0,54 l/100 km, a emisije CO2 u kombiniranim uvjetima 14 g/km (sve WLTP).

Fleksibilna vožnja

MG HS PHEV nudi nekoliko različitih načina vožnje kako biste uvijek maksimalno iskoristili električni motor i motor s unutarnjim izgaranjem:

Potpuno EV način rada: Nakon što potpuno napunite bateriju za samo 3 sata putem Wallboxa, zahvaljujući kapacitetu punjenja od 7 kW AC, vozite se u EV načinu rada s tihom i glatkom vožnjom na udaljenosti do 100 km (WLTP).

Hibridni način rada: Kada je potrebno, novi MG HS PHEV može raditi u hibridnom paralelnom ili hibridnom serijskom načinu rada, omogućujući naizmjenično snažne performanse ili nisku potrošnju goriva. No, ne morate brinuti – sve je automatizirano. Ovisno o brzini, zahtjevima za ubrzanjem i napunjenosti baterije, različiti scenariji vožnje automatski se odabiru za vas.

Zanimljivo, kada ste u HEV načinu rada napunjenost baterije vam rijetko padne ispod dometa od 40-tak km, što govori o vrlo efikasnom načinu regeneracije baterije kočenjem.

Za kraj, novi MG EHS PHEV je dostupan po cijeni koja kreće od modela Comfort DCT 1.5T 200 kW/272 KS od 38.490 eura te Luxury DCT 1.5T 200 kW/272 KS od 40.490 eura.

MG Motor i za novi EHS PHEV daje tvorničko jamstvo od 7 godina ili 150.000 km.