Sports Activity Vehicle

Stiže potpuno novi BMW iX1 eDrive20: Atraktivan uvod u svijet vrhunske električne mobilnosti

07.09.2023 u 11:12

Bionic
Reading

Novi model koristi trenutnu petu generaciju BMW eDrive tehnologije. Visoko integrirana pogonska jedinica na prednjoj osovini stvara trenutačno raspoloživi najveći okretni moment od 250 Nm uz maksimalnu snagu od 150 kW/204 KS

BMW dosljedno nastavlja svoju modelsku ofenzivu u području e-mobilnosti i predstavlja još jednu potpuno električnu varijantu novog Sports Activity Vehicle (SAV) u premium kompaktnom segmentu. BMW iX1 eDrive20, prema bavarskom proizvođaču, omogućuje posebno atraktivan i istovremeno ekonomičan ulazak u svijet vrhunske električne mobilnosti. Drugu potpuno električnu varijantu modela kompaktnog SAV-a pokreće električni motor s maksimalnom snagom od 150 kW/204 KS (s privremenim pojačanjem) i ima domet od 430 do 475 kilometara (privremene vrijednosti prema WLTP-u).

Da podsjetimo, mi smo bili na hrvatskoj premijeri novog BMW X1 u rujnu prošle godine, a isti je model prilikom lansiranja na tržište u listopadu 2022., u početku imao na izbor dva benzinska i dva dizelska motora. Ovaj početni kvartet odmah je slijedio potpuno električni BMW iX1 xDrive30, ali i dva plug-in hibridna (PHEV) modela i još dvije varijante s konvencionalnim pogonom s 48V blagom hibridnom tehnologijom.

Dakle, BMW iX1 xDrive30 je bio prvi električni automobil s pogonom na sve kotače koji je bavarska marka predstavila u premium kompaktnom segmentu. Dvije visoko integrirane pogonske jedinice na prednjoj i stražnjoj osovini isporučuju kombiniranu snagu od 230 kW/313 KS (uzimajući u obzir privremeni učinak pojačanja) i postižu ukupni okretni moment od 494 Nm. Električni sustav pogona na sve kotače osigurava vrhunsku trakciju i stabilnost u svim situacijama. BMW iX1 xDrive30 ubrzava od 0 do 100 km/h za 5,7 sekundi.

Širenjem svoje ponude u premium kompaktnom segmentu, BMW Grupa otvara lokalni užitak u vožnji bez emisija širokim ciljnim skupinama i tako daje dodatni poticaj za povećanje e-mobilnosti. Novi BMW iX1 eDrive20 bit će dostupan od početka proizvodnje u studenom 2023. po preporučenoj maloprodajnoj cijeni, vjerojatno za njemačko tržište, od 47.900 eura (s PDV-om). Kao i BMW iX1 xDrive30 (kombinirana potrošnja energije: 18,1 – 16,8 kWh/100 km prema WLTP; emisija CO2: 0 g/km) proizvodi se u tvornici BMW Grupe u Regensburgu, u Njemačkoj.

Visoko učinkovit električni pogon, najsuvremenija tehnologija punjenja, izvrstan domet

Kao i u svim trenutnim električnim vozilima marke, novi BMW iX1 eDrive20 također koristi trenutnu petu generaciju BMW eDrive tehnologije. Visoko integrirana pogonska jedinica na prednjoj osovini novog osnovnog modela stvara trenutačno raspoloživi najveći okretni moment od 250 Nm uz maksimalnu snagu od 150 kW/204 KS. Kompaktni SAV ubrzava od nule do 100 km/h za 8,6 sekundi. Najveća mu je brzina elektronički ograničena na 170 km/h. BMW daje i privremene podatke samog vozila: kombinirana potrošnja energije: 17,2 – 15,4 kWh/100 km prema WLTP-u; emisija CO2: 0 g/km.

Visokonaponska baterija, koja je smještena u podu vozila radi uštede prostora, ima korisni energetski sadržaj od 64,78 kWh. Njegova visoka gustoća energije, zajedno s učinkovitošću e-motora, pridonosi povoljnoj potrošnji energije automobila i pruža izvrstan domet u usporedbi s konkurencijom. Kombinirana jedinica za punjenje novog BMW-a iX1 eDrive20 standardno omogućuje AC punjenje do 11 kW.

To omogućuje da se visokonaponska baterija napuni od nula do 100 posto svog kapaciteta unutar 6,5 sati. Trofazno AC punjenje s izlaznom snagom do 22 kW dostupno je kao opcija. Ovo smanjuje vrijeme punjenja na 3:45 sati. Baterija se može puniti istosmjernom strujom snage do 130 kW. Stanje napunjenosti baterije može se povećati s 10 na 80 posto unutar 29 minuta na stanici za brzo punjenje.

  • +5
BMW iX1 eDrive20 Izvor: Promo fotografije / Autor: BMW AG

Kratko vrijeme punjenja rezultat je između ostalog posebno učinkovitog softvera za punjenje. Snaga punjenja može se vrlo specifično kontrolirati dok se energija dovodi. Osim toga, anticipacijsko upravljanje toplinom osigurava da se temperatura visokonaponske baterije optimalno kontrolira na vrijeme prije zaustavljanja na stanici za brzo punjenje. Kada je navigacijski sustav aktivan, baterija se automatski predkondicionira prije planiranog zaustavljanja punjenja. Pretkondicioniranje baterije kupac može ručno aktivirati i deaktivirati u bilo kojem trenutku.

Napredno upravljanje zahvaljujući novom BMW iDrive s 'QuickSelect'

Novi BMW iX1 eDrive20 nudi opsežnu ponudu standardne opreme, uključujući navigacijski sustav BMW Maps, 2-zonski automatski klima uređaj, brojne moderne sustave pomoći vozaču, Parking Assistant uključujući kameru za pomoć pri vožnji unatrag i brojne inovativne digitalne usluge. Novi BMW iDrive s 'QuickSelect' i novi BMW operativni sustav 9 također su standardna oprema. Omogućuje širi raspon digitalnog sadržaja za informacije i zabavu, brže cikluse ažuriranja za bežične funkcije kao i optimiziran pristup mnogim specifičnim mrežnim uslugama kao što su aplikacije trećih strana, proširene usluge navigacije i parkiranja te dodatne mogućnosti personalizacije, na primjer kroz daljnje My Modes načine rada. Na ovaj način, BMW Operating System 9 također stvara uvjete da kupac može u visokoj mjeri prilagoditi sustav dodatnim digitalnim uslugama, koje su dostupne uz novu ponudu BMW Digital Premium.

BMW zakrivljeni zaslon srce je sustava prikaza i upravljanja. Sastoji se od 10,25-inčnog informacijskog zaslona i kontrolnog zaslona s dijagonalom zaslona od 10,7 inča ispod zajedničke staklene površine zakrivljene prema vozaču. Najnovija generacija BMW iDrivea ima redizajnirani početni zaslon s 'QuickSelect'.

To znači da je sustav dobio poboljšanu strukturu izbornika, orijentiran prema uređajima iz sektora potrošačke elektronike. 'QuickSelect' omogućuje izravan pristup funkcijama bez potrebe za prebacivanjem na podizbornike. To znači da je novi BMW iDrive još dosljednije usmjeren prema intuitivnom upravljanju dodirom i kontroli putem prirodnog jezika.