ANALIZA TRŽIŠTA

Prodaja novih automobila u Hrvatskoj u veljači: Pad od tek 4,2 posto u odnosu na isti mjesec 2020.

05.03.2021 u 14:52

Bionic
Reading

U veljači 2021. je u Hrvatskoj novoregistrirano 3439 novih osobnih automobila, Volkswagen kao marka vodi, a modeli s najviše novih registracija u veljači su Škoda Octavia s 227 komada, Fiat Panda s 215 komada je druga, a treći VW T-Roc sa 150 komada

Nakon što smo dobili najnovije podatke o prodaji novih automobila u Hrvatskoj za mjesec veljaču 2021., donosimo vam detaljniju analizu prodajnih rezultata. Zahvaljujući ponovno Promociji Plus, poznato nam je otprije da nam je cijela prošla godina donijela pad od 42,7 posto i ostaje nam samo se nadati da će 2021. biti samo bolja. No naravno, u ova čudna vremena nikad ništa nije posve sigurno. Generalno, i veljača nam je očekivano donijela lošije rezultate, ali tek neznatno, u odnosu na isti mjesec prije godinu dana.

Novoregistrirano je ukupno u mjesecu veljači 3439 novih osobnih automobila, što je 524 komada više nego u proteklom mjesecu siječnju 2021. Ipak, uzmemo li u obzir samo veljaču, to je vrlo mali pad od 4,2 posto u odnosu na prošlogodišnju veljaču. Prodajne brojke su isto slabije, no to su još uvijek posljedice užasne 2020. godine, koju je obilježila pandemija koronavirusa, ali i potresi na zagrebačkom području te na Banovini. Ipak, optimizma ne nedostaje, jer su nam trenutno brojke oboljelih od Covida-19 vrlo prihvatljive, ne i savršene. Cjepivo će sigurno pomoći ekonomiji, ali i cjelokupnom optimizmu građana Hrvatske, pa se nadamo da nas čekaju veseliji mjeseci na svim poljima. Dobar znak je već i ovaj skroman mjesečni pad. Usporedimo li samo prva dva mjeseca 2021., kada je prodano ukupno 6354 novih automobila, s prva dva mjeseca (7305 komada) prošle godine, vidimo da je to prihvatljiv pad od samo 13 posto.

Volkswagen, Škoda i Fiat su i dalje na vrhu liste najprodavanijih marki

Vrh ljestvice prodaje novih vozila nakon mjeseca veljače ponovno je pripao Volkswagenu, koji sa ukupno 1187 automobila drži, sada 18,68 posto tržišta. Da podsjetimo, ukupno je Volkswagen 2020. držao 15,62 posto, pa ova Grupa i nadalje ima dobar razlog za optimizam, jer je to +3,06 postotnih bodova. I na drugom je mjestu je ponovno Škoda sa 823 vozila ili 12,95 posto tržišta, a na trećem mjestu je sada Fiat s 428 vozila ili 7,59 posto tržišta. Prve tri marke drže ukupno 39,22 posto udjela na tržištu novoregistriranih novih automobila u 2021.

Škoda Octavia se vratila na prvo mjesto najprodavanijih modela, Fiat Panda je druga, a treći VW T-Cross

Prema podacima o registracijama novih automobila u cijeloj protekloj godini, Škoda Octavia je bila na prvom mjestu s prodanih 2403 primjerka. Sada, nakon dva mjeseca nove kalendarske godine, opet vodi s 372 prodana komada. Fiat Panda, koja je u siječnju bila na 5. mjesecu s 93 komada, sada je nakon veljače skočila na drugo mjesto s ukupno 308 komada. VW T-Cross je i dalje treći s 249 komada. Četvrti je sada VW T-Roc s 234 komada, a peti na ljestvici najprodavanijih modela je Dacia Duster s 206 prodana komada. Gledamo li samo veljaču 2021., onda vidimo da je Škoda Octavia bila najprodavaniji model s 227 komada, na drugom mjestu je Fiat Panda s 215 komada, VW T-Roc je treći najprodavaniji model u veljači sa 150 komada.

Prodaja marki prema tipu goriva u veljači

Posve je jasno da rezultati registracija novih automobila u mjesecu veljači 2021. i dalje nisu posve realni, jer se radi još uvijek o izvanrednim okolnostima, ali su ipak najbolji početni pokazatelj kakvog-takvog trenda u 2021. godini. Iako je za to ipak malo prerano. Spomenuti ćemo da prema tipu motora, u gornjoj tablici možemo vidjeti preferencije hrvatskih kupaca što se tiče vrste pogonskog goriva u 2021-toj. Ukupno je ove godine prodano 34 različitih marki automobila, što je jedna više u odnosu na siječanj. I da, to je Lamborghini. Cijele 2020. je bilo ukupno 41 različita marka automobila, ali i ovdje vrijedi, prerano je za suditi što će se dogoditi do kraja 2021.

Ne ulazeći u pojedinu marku, a rezultati su posve jasni za svaku od marki na našem tržištu, u ukupnim rezultatima za prva dva mjeseca ove godine dominiraju i dalje Otto automobili ili kolokvijalno govoreći, automobili na benzin sa 3271 komada ili 51,5 posto (u siječnju 47,8 posto) ukupnog tržišta prodanih novih automobila. Uzmemo li cijelu prošlu godinu benzinaca je bilo 54,9 posto svih novih automobila prodanih u 2020. Automobili s dizelskim motorom su i dalje na drugom mjestu sa 1986 komada ili 31,3 posto (u siječnju 34,3 posto). Cijele prošle godine je postotak dizelskih automobila u ukupnom broju svih automobila bio tek neznatno veći; 34,8 posto.

Na trećem mjestu su i dalje hibridni automobili sa 830 komada ili 13,1 posto. Ovdje primjećujemo gotovo dvostruko veći porast hibridnih automobila u odnosu na cijelu 2020., kada je taj udio bio samo 6,9 posto. Razloga za optimizam itekako ima, a top 3 najprodavanije marke su redom: Suzuki, Toyota i Hyundai.

Slijede automobili čiji motori koriste ukapljeni naftni plin (UNP ili na engleskom LPG) sa 193 komada ili 3,0 posto. I u ovoj kategoriji je zabilježen osjetni uzlazni trend (+ 1,0) u odnosu na cijelu prošlu godinu.

Potpuno električnih automobila u prva dva mjeseca ove godine je prodano 74 primjeraka (26 komada samo u veljači) i oni sada čine 1,2 posto (u siječnju 1,6 posto) hrvatskog tržišta prema tipu goriva. Ovdje možemo primijetiti neznatan pad (-0,3 posto) u odnosu na cijelu 2020., kada je njihov udio bio 1,5 posto.

I ovdje vrijedi kao i kod plug-in hibrida kako očekujemo i ove godine sufinanciranje od strane Fonda, ali to prema prethodnoj godini možemo očekivati negdje tek sredinom ove godine. U svakom slučaju, pratiti ćemo ovu temu pozornije. Moramo ovdje i dodati, da smo uputili Fondu za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost službeni upit oko detalja prošlogodišnje akcije, ali niti nakon, sada već 29 tjedana još nismo dobili njihov službeni odgovor sa svim detaljima niti za 2019., ali ni 2020. godinu. Toliko o 'čuvenoj' hrvatskoj administraciji!

Prodaja prema županijama

I na kraju, prodajni rezultati prema županijama za prva dva mjeseca 2021. izgledaju ovako; u Gradu Zagrebu i Zagrebačkoj županiji novoregistrirano je najviše automobila, 2837 komada ili 44,65 posto (u siječnju 42,98 posto) od ukupne količine prodanih osobnih automobila. Na drugom mjestu je i dalje Šibensko-kninska županija sa 627 komada novoregistriranih novih automobila ili 9,87 posto (cijele prošle godine 8,65 posto) hrvatskog tržišta. Treće mjesto i dalje drži Primorsko-goranska županija sa 480 komada ili 7,55 posto (u 2020. je to bilo 5,96 posto), što je ukupno 77 automobila više od Splitsko-dalmatinske županije na četvrtom mjestu. Prošle godine je na posljednjem mjestu bila Ličko-senjska županija, a tako je i nakon dobivenih rezultata za prva dva mjeseca 2021., s 15 prodanih automobila ili 0,24 posto tržišta. Nadamo se da će se ovaj dio Hrvatske oporaviti, jer je ovo pad u odnosu i na cijelu 2020. kada su imali već ionako sramežljiv udio u cijelom tržištu novih automobila u Hrvatskoj od samo 157 prodanih automobila ili 0,44 posto tržišta.

Za kraj, treba reći kako se svi mi nadamo da će 2021. godina označiti povratak na sjajne rezultate iz 2019., ali kako sada stvari stoje, to nije realno očekivati. Bar ne zasad.