premijera u travnju

Povijest Milana u logotipu Alfa Romea: Sportski B-SUV Milano imat će i potpuno električnu verziju

17.01.2024 u 09:17

Bionic
Reading

Modelom Alfa Romeo Milano marka se vraća i u B-segment, najveći u Europi, s novim prijedlogom koji u potpunosti utjelovljuje DNK brenda plemenitog talijanskog sportskog duha. Prvo potpuno električni Sport Urban Vehicle predstavlja nova vrata u svijet Alfa Romea

Podsjetiti se povijesti jedne od najlegendarnijih sportskih marki na svijetu, Alfa Romeo, svakako je uvijek zanimljivo. A priča s povodom se zakotrljala prije nekih mjesec dana.

Naime, Alfa Romeo je sredinom prosinca objavio kako će u travnju 2024. u Milanu svijetu predstaviti prvi Sport Urban Vehicle u svojoj povijesti, koje će također biti dostupan i u potpuno električnoj verziji. Zvat će se jednostavno Milano, prava počast gradu u kojem je sve počelo 24. lipnja 1910. godine.

S modelom Alfa Romeo Milano, marka se ponovno pridružuje B-segmentu, najvećem u Europi, s novim prijedlogom koji u potpunosti utjelovljuje DNK marke plemenitog talijanskog sportskog duha. Prvo potpuno električno sportsko urbano vozilo koje predstavlja nova vrata u svijet Alfa Romea za sve, obožavatelje Alfiste i šire, koji su čekali povratak marke u segment.

Alfa Romeo je odabrao Milano, svoj dom, da započne novo, uzbudljivo i odvažno poglavlje u svojoj povijesti: reinterpretaciju sportskog duha u 21. stoljeću.

Ova odluka stoga nadilazi ikonične nazive prošlih modela i imena planinskih prijevoja (Stelvio i Tonale) koji su se koristili u novije vrijeme, kako bi se ponovno povezala sa svojim talijanskim podrijetlom. Njegova hrabra ambicija je diljem svijeta izvoziti vrijednosti koje su ga oduvijek činile jedinstvenim brendom.

Povijest Milana u logotipu Alfa Romea Izvor: Promo fotografije / Autor: Alfa Romeo

Povijest Milana u logotipu Alfa Romea

Malo toga više označava identitet proizvođača automobila od imena marke na rešetki hladnjaka vozila. Za A.L.F.A. prvo, kasnije za Alfa Romeo, grb je trebao potvrditi porijeklo proizvođača iz Milana.

Tijekom godina, njegove varijacije odražavale su događaje koji su se dogodili u povijesti tvrtke i Italije. Križ općine Milano, zmija Visconti Biscione i natpis Alfa Romeo (A.L.F.A. samo do 1918.) uvijek su ostali zaštitni znakovi marke od njezina osnutka.

Evolucija logotipa Alfa Romea od 1910. do 2023. Izvor: Promo fotografije / Autor: Alfa Romeo

24. lipnja 1910. nova tvrtka A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) službeno je registrirana, a direktor Ugo Stella zamolio je Giuseppea Merosija da nacrta grb koji će krasiti hladnjak budućih automobila. Povijesne knjige nam govore da je mladi crtač Romano Cattaneo rekao Merosiju da ga se jako dojmila zmija u grbu plemićke obitelji Visconti, koju je jednog jutra prepoznao na zidu kuće Torre della Filarete na Piazza Castello dok je jednog jutra čekao tramvaj broj 14.

Dizajner iz Piacenze ne samo da je prihvatio prijedlog, već je za svog suradnika tamo i skicirao grb. Motivu zmije, nazvanom na talijanskom 'Biscione', dodao je crveni križ na bijeloj pozadini, simbol grada Milana. Merosi je ovu grafiku uokvirio u plavi okvir sa slovima A.L.F.A. i nosio je MILANO u zlatu, razdvojen s dva savojska čvora. Skicu je odobrio direktor Ugo Stella, a samom Cattaneu povjeren je konačni dizajn za izradu.

Prva veća promjena se dogodila 1919. godine: tvrtka je prešla pod kontrolu industrijalca Nicole Romea, koji je želio imati novi naziv tvrtke 'ALFA ROMEO' u logotipu

Godine 1925. GP Tipo P2 je osvojio Prvo svjetsko prvenstvo za Grand Prix automobile, a oko simbola marke dodan je lovorov vijenac u znak proslave.

Nakon Drugog svjetskog rata grb je potpuno revidiran: savojski čvorovi, koji podsjećaju na plemićku obitelj, više nisu bili prikladni u novoosnovanoj Talijanskoj Republici i zamijenjeni su dvjema valovitim linijama. Grb je i dalje bio izrađen od lijevanog metala i obojen.

Od 1950. s modelom 1900 grb je izrađen od emajlirane mjedi, a 1960. je zamijenjen identičnom verzijom izrađenom od plastike. Godine 1972. Alfa Romeo je otvorio novu tvornicu u Pomigliano d'Arco, u južnoj Italiji, gdje se proizvodio model Alfasud. Kao znak bliskosti središnjice sa zaposlenicima na jugu, iz grba je nestala riječ MILANO.

Godine 1982. napravljena je daljnja stilizacija: lovorov vijenac ustupio je mjesto zlatnoj liniji. Dana 24. lipnja 2015., nova evolucija logotipa predstavljena je tijekom lansiranja Giulije u nedavno otvorenom tvorničkom muzeju Alfa Romea u Areseu.

Unatoč svim izmjenama tijekom više od 110 godina, križ grada Milana i Viscontijeva zmija ostali su netaknuti od osnutka brenda.

Tportal je i na WhatsAppu

Želite dobivati najvažnije vijesti dana na WhatsApp: Zapratite tportalov kanal OVDJE i kliknite 'Prati'