HRVATSKA PREMIJERA

Novi Renault Captur je stigao; Spreman za bespoštednu borbu u segmentu gradskih SUV-a

18.01.2020 u 10:49

Bionic
Reading

Tehnološke značajke novog Captura počivaju na tri stupa mobilnosti budućnosti: elektrificirani pogon, povezanost i autonomija

Nakon što je Renault početkom srpnja prošle godine pokazao kako će izgledati druga generacija Captura, njihovog malenog gradskog SUV-a, jučer smo imali priliku nazočiti i hrvatskoj premijeri ovog pionira u segmentu gradskih SUV-a. Od svog je predstavljanja 2013. prodan u preko 1,5 milijuna primjeraka, u više od 90 zemalja, uključujući lokalne inačice Kaptur i Captur dostupne u Rusiji, Indiji i Južnoj Americi (nešto više od 200.000 primjeraka). Ubrzo je postao najprodavanije vozilo u segmentu u Europi.

Kako bi se novi Captur istaknuo na iznimno konkurentnom tržištu, identitet kojemu duguje dosadašnji uspjeh sada je znatno osnažen. Obnovljeni Captur krase još modernije linije SUV-a koje mu daju atletski i dinamičan izgled. I dalje prilagodljivi Captur doživio je revoluciju u unutrašnjosti te postao još privlačniji zahvaljujući naprednijoj tehnologiji i povećanom dojmu kvalitete.

Dolazak novog Renaulta Captur na tržište dio je strateškog plana Drive the Future (2017.-2022.), točnije njegov pokretač. Osim što se već prodaje na svakom kontinentu, odsad će se novi Captur proizvoditi i u Kini, strateški važnoj regiji Grupe i na svakom će tržištu biti poznat pod istim imenom. To Captur sada čini globalnim modelom u svjetskim okvirima.

Tehnološke značajke novog Captura počivaju na tri stupa mobilnosti budućnosti, predstavljena u strateškom planu:

  1. elektrificirani pogon – do kraja provedbe plana Grupa Renault u svojoj će ponudi nuditi 12 elektrificiranih modela. Novi Captur bit će prvi Renaultov model pokretan plug-in hibridnim motorom E-TECH Plug-in, razvijenim u suradnji s Alijansom.
  2. povezanost – do kraja provedbe plana sva će vozila prisutna na Renaultovim ključnim tržištima biti povezana. Novi Captur te napore najbolje pokazuje svojim povezanim multimedijskim sustavom i ekosustavom Renault EASY CONNECT.
  3. autonomija – do kraja provedbe plana Grupa Renault na tržište će staviti 15 modela opremljenih tehnologijom za autonomnu vožnju.

Novi Captur okosnica je strategije usmjerene na jačanje sinergije u Alijansi. Strategija uključuje razvoj tehnologija i integraciju novih platformi poput platforme CMF-B na kojoj je novi Captur konstruiran. Nova električna i elektronička arhitektura platforme CMF-B omogućuje ugradnju najnovijih naprednih sustava kako bi se ispunili zahtjevi tržišta.

Zahvaljujući elegantnim blatobranima, udubljenim bokovima i lebdećem krovu, novi Captur teško ćete zamijeniti za neko drugo vozilo. Naglašeni izgled SUV-a donio mu je još atletskiji i dinamičniji izgled. Obnovljeni vanjski izgled odlikuje se još modernijim, upečatljivijim i izražajnijim linijama dok istovremeno zadržava senzualnost francuskog dizajna koji je za Renault od iznimne važnosti. Novi Captur 11 cm je dulji (4,23 m) i vizualno naglašen 18-colnim naplatcima (ovisno o inačici) i 2 cm većem međuosovinskom razmaku (2,63 m). Obnovljeni izgled, besprijekorna izrada, serijski ugrađena prednja i stražnja full LED svjetla sa svjetlosnim potpisom u obliku slova C, dostupna su već u osnovnoj inačici, dok uža stražnja svjetla te kromirani ukrasni umetci u potpunosti pridonose boljem dojmu kvalitete.

Revolucija u unutrašnjosti koja se s novog Clija nastavila i na novi Captur predstavlja značajan pomak u klasi. Postojeći pametni kokpit sada je blago ukošen prema vozaču te uključuje najnoviju lebdeću konzolu. Opremljena je najnovijim tehnologijama i najširim zaslonima u klasi te pruža iznimno suvremena ergonomska rješenja za još bolje iskustvo vožnje.

No nije samo vozački položaj revolucionaran. Poboljšana kvaliteta i udobnost putničkog prostora dostojna je vozila više klase. Vrhunski materijali, mekani pokrovi upravljačke ploče, obloge vrata, obrubi središnje konzole, pažljivo izvedena završna obrada i novi dizajn sjedala – poboljšanja su primjetna baš u svemu!

Ključni je dio pametnog kokpita 9,3-inčni zaslon multimedijskog sustava (dvaput veći od 7-inčne inačice) koji je ujedno i najveći u klasi. Blago zakrivljen okomiti zaslon pruža moderan izgled putničkom prostoru te osigurava lakšu čitljivost. Osim što je okrenut prema vozaču, zaslon uključuje novi povezani sustav Renault EASY LINK te je putem njega moguće jednostavno pristupiti svim multimedijskim značajkama i navigaciji, kao i postavkama sustava MULTI-SENSE te sustava za pomoć u vožnji.

Kao i novi Clio novi Captur može se pohvaliti digitalnim zaslonom instrumentne ploče. Ovaj zaslon u boji dostupan je u inačicama od 7 i 10,2 inča te na vrlo intuitivan način personalizira iskustvo vožnje. Inačica od 10,2 inča uključuje i GPS navigaciju na zaslonu. Dva zaslona dijagonale 9,3 odnosno 10,2 inča, najveći su zasloni u klasi novog Captura.

Središnja konzola još je jedan ključni element pametne kabine novog Captura. Njezin uzdignuti položaj pridonosi boljoj ergonomiji vozačkog položaja i olakšava uporabu ručice mjenjača, a zahvaljujući najnovijem, lebdećem dizajnu putnički se prostor doima još profinjenijim. Konzola prvenstveno nudi više prostora za pohranu i za policu bežičnog indukcijskog punjača pametnog telefona. Na lebdećoj konzoli nalazi se futuristička, elektronički upravljiva ručica automatskog mjenjača EDC, za još bolje iskustvo uglađene i precizne vožnje. Ručica je obložena presvlakom koju je moguće prilagoditi uređenju unutrašnjosti, a usto je i dodatno naglašena LED ambijentalnim osvjetljenjem.

Upravljačka ploča novog Captura obnovljena je u cijelosti – od površinskog sloja do pjenastih obloga donjih dijelova u kojima su smješteni praktični odjeljci poput pretinca za rukavice. Sav je trud uložen upravo u kvalitetu njezine izrade. U središtu upravljačke ploče smještena su dva odvojena ventilacijska otvora i prilagodljivi ukrasni umetci. Ispod središnjeg zaslona posebna je pozornost ćena ergonomskim značajkama: 'klavirske' tipke i komande za izravan pristup klima-uređaju vozaču su nadohvat ruke.

Još elegantniji upravljač tanji je u odnosu na prošli model zahvaljujući kompaktnijem zračnom jastuku te pruža bolju vidljivost zaslona instrumentne ploče. Opremljen naslonom za palac i podstavljen pjenastim materijalom, upravljač novog Captura vrlo je ugodan na dodir. Njegove nove osvijetljene komande i detalji od mat kroma pridonose boljem dojmu kvalitete. Polugice za promjenu brzina na upravljaču dostupne su za sve inačice novog Captura opremljene mjenjačem EDC.

Moderno opremljena unutrašnjost putničkog prostora novog Captura ostavlja dojam udobnosti, ergonomičnosti i kvalitete. Primjeri toga su retrovizor bez okvira, automatska parkirna kočnica sa sustavom za kočenje na nizbrdici, pomični središnji naslon za ruku s pretincima, dva USB priključka i 12 V utičnica za putnike u stražnjem dijelu vozila, čak i pretinci u vratima u kojima možete pohraniti 1,5-litrene boce.

Nova arhitektura Capturovih sjedala dostojna je vozila više klase. Sjedište je 15 mm dulje, a njegov obujmljujući oblik pruža bolju potporu. Zahvaljujući šupljim oblogama polukrutih školjaka stvoren je dodatan prostor za koljena putnika straga (više od 17 mm), dok novi, uži zasloni za glavu u obliku zareza poboljšavaju vidljivost u stražnjem dijelu. Ova sjedala pridonose većoj kvaliteti putničkog prostora. Zahvaljujući mogućnosti električnog podešavanja sjedala (ovisno o inačici) i jednostavnijem ručnom podešavanju, ova su sjedala ergonomičnija i jednostavnija za uporabu.

Novi Captur nudi nekoliko paketa presvlaka za prilagodbu unutrašnjosti: paket narančaste boje Saffron uključuje crna sjedala s narančastim uzorcima od umjetne kože i tkanine, presvlake sjedala u paketu sive boje Architect imaju svijetlosive uzorke te su također mješavina umjetne kože i tkanine. Dostupna su i crna kožnata sjedala sa svijetlosivim perforacijama.

Novi Captur i ovdje se istaknuo uporabom podatnih materijala, jedinstvenih u klasi. Obloge vrata krase brojni umetci koji su, poput naslona za ruke, usklađeni s brojnim ponudama uređenja unutrašnjosti. Umetci u vratima također su opremljeni neizravnim i blagim ambijentalnim osvjetljenjem.

Kao i u novom Cliju, dubokotonski zvučnik premium audiosustava Bose u potpunosti je ugrađen u desnu stranu pa ne utječe na obujam prtljažnika. Obujam prtljažnika povećan je na 536 litara (najveći u klasi), uz dodatnih 27 litara raznih pretinaca za odlaganje. Obujam se može povećati pomicanjem stražnje klupe za 16 cm i s pomoću uklonjive podnice koja omogućuje dvije razine konfiguracije za lakši utovar. Preklapanjem stražnje klupe u gotovo ravnu podnicu utovarna se duljina povećava na 1,57 m, što je za 11 cm više u odnosu na prethodnu generaciju.

Gotovo 80 posto prodanih Captura čine izvedbe s dvobojnom karoserijom, što je potvrda privlačnosti prilagodbi koje nudi. Novi Captur ide još dalje i nudi bogatu paletu novih boja i mogućnosti personalizacije unutarnjeg i vanjskog izgleda. Dvobojna karoserija nedvojbeni je adut Captura, a od sada je dostupna u novim kombinacijama boja. Uz 11 boja karoserije, s početkom prodaje ovog vozila bit će ponuđene i četiri kontrastne boje: crna Starry za krov i vanjske retrovizore, narančasta Atacama, siva Highland i bijela Alabaster za krov.

Vanjski izgled novog Captura može se dodatno prilagoditi odabirom jedne od tri dostupne boje za prednje i stražnje zaštite podvozja te bočne zaštitne letvice: siva Highland, bijela Alabaster i narančasta Atacama. Captur sveukupno nudi 90 mogućnosti prilagodbe vanjskog izgleda kako bi odražavao osobnost kupca.

Novi Captur otišao je korak naprijed i kada je u pitanju široka ponuda obnovljenih benzinskih i dizelskih motora. U kombinaciji s 5-stupanjskim i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom, ovi se motori odlikuju još većim rasponom snage: od 100 do 130 KS za benzinske te od 95 do 115 KS za dizelske motore. Ti motori najnovije generacije opremljeni su najsuvremenijom tehnologijom kako bi bili u skladu s normama na snazi te omogućili manju potrošnju goriva i niže razine štetnih emisija.

Od 2020. ponuda motora novog Captura bit će obogaćena plug-in hibridnim motorom naziva E-TECH Plug-in. Novi će Captur, zahvaljujući širokoj mreži kupaca, značajno pridonijeti širenju plug-in hibridne tehnologije dostupne svima. Motorima 1.0 TCe i 1.3 TCe te motorom E-TECH Plug-in koji je konstruirala Alijansa, novi Captur savršeno utjelovljuje sinergiju koja je temelj grupe Renault i njezinih partnera.

Hibridni motor E-TECH Plug-in

Nastavljajući tradiciju predvodnika na tržištu, novi će Captur 2020. biti prvi model u klasi koji će biti ponuđen s plug-in hibridnim motorom. Hibridni motor naziva E TECH Plug-in razvijen je u suradnji s Alijansom. Zahvaljujući stručnosti Alijanse kao europskog predvodnika u električnoj mobilnosti, ovaj svima dostupni hibrid pružit će jedinstveno iskustvo vožnje. E-TECH Plug-in za kultni će model kakav je Captur s vremenom biti dostupan i u srednjoj razini opreme. Kako bi se opravdala očekivanja kupaca, taj će se motor odlikovati najvećim dometom vožnje u električnom načinu rada, kao i najboljim performansama na tržištu plug-in hibridnih vozila.

Motor E TECH Plug-in novog Captura podliježe više od 150 patenata koje su razvili Renaultovi inženjeri. Upotrebljava komponente konstruirane unutar Alijanse, uključujući i novu generaciju 1,6-litrenog benzinskog motora posebno prerađenog za ovu namjenu i opremljenog filtrom krutih čestica kako bi se smanjile štetne emisije. Radi u kombinaciji s dva električna motora, inovativnim sekvencijskim mjenjačem (njegova energetski učinkovitija arhitektura nadahnuta je iskustvom Renaultove momčadi Formule 1 i baterijom kapaciteta 9,8 kWh.

Slično motoru E-TECH novog Clija, Capturov inovativni motor E-TECH Plug-in nudi najveću učinkovitost električnog pogona: prilikom pokretanja motor uvijek radi u potpuno električnom načinu rada i tiho te nudi najveću dinamičnost i najbolji odziv na tržištu, pružajući jedinstven užitak u vožnji i smanjenu potrošnju energije. Sustav kočenja preuzet je od električnih vozila i odražava stručnost u upravljanju energijom koju je Renault stekao u Formuli 1, a njegova vrhunska sposobnost prikupljanja najveće količine energije prilikom kočenja omogućuje automatsko i brzo punjenje baterije.

Zahvaljujući najvećem dometu vožnje od 45 km pri 135 km/h u mješovitoj vožnji i oko 65 km u gradskoj vožnji (prema podacima novog ispitnog postupka WLTP za gradsku vožnju), Captur je svestraniji no ikad: u svakodnevnoj vožnji ne zahtijeva uporabu benzinskog motora, a tijekom vikenda i praznika odvest će vas na duga putovanja tijekom kojih se nećete morati brinuti o ograničenjima dosega. Posebno razvijen sustav uštede energije, neprestano prikupljanje energije kočenja i dva električna motora omogućuju vam da se s hibridnim motorom E-TECH novog Captura odvezete još dalje. Njegove su glavne prednosti pokretanje vozila u potpuno električnom načinu rada i smanjena potrošnja energije.

Benzinski motori TCe 100 i TCe GPF 130

Nakon novog Clija, novi Captur drugo je vozilo iz Renaultove ponude koje će biti opremljeno trocilindarskim motorom 1.0 TCe s turbopunjačem, najnovijim motorom razvijenim u suradnji s Alijansom. Tehnologije poput turbopunjača s elektronički nadziranim recirkulacijskim ventilom, ispušnih grana djelomično integriranih u glavu cilindra, hidrauličnih dvostrukih bregastih osovina s varijabilnom fazom otvaranja ventila i posebnog zaštitnog premaza koji se nanosi prskanjem pridonose smanjenju potrošnje goriva i vožnju čine ugodnijom. Najnoviji motor novog Captura razvija snagu od 100 KS i okretni moment od 160 Nm, što CAPTUR čini iznimno svestranim SUV-om, jednako učinkovitim u gradu i na autocesti. Zahvaljujući dodatnih 10 KS i 20 Nm okretnog momenta (dostupnih i pri nižim okretajima), Captur nudi pravu razinu užitka u vožnji u odnosu na motor TCe 90 prethodne generacije. Kombiniran je s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem, a uskoro će uključivati i sustav rada na benzin i plin kako bi bio još čišći i ekonomičniji. Ovaj tvornički ugrađeni sustav nudi mogućnost automatske promjene vrste goriva.

Inačica novog 1,3-litrenog motora TCe GPF snage 130 KS i 240 Nm okretnog momenta već se dokazala u prethodnim generacijama brojnih Renaultovih modela, a sada je dostupna u ponudi novog Captura. U kombinaciji s 5-stupanjskim i 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom (u odnosu 6-stupanjski automatski mjenjač prethodne generacije Captura) i komandama na upravljaču dokazuje nenadmašnu svestranost koja ispunjava sva očekivanja, a vožnju učiniti uglađenom i učinkovitom. Dinamično iskustvo vožnje uz smanjenu potrošnju goriva i emisije CO2 temelj je ponude novog Captura.

Dizelski motori Blue dCi 95 i 115

Novi Captur nudi dva dizelska motora za vozače koji godišnje prijeđu veliki broj kilometara. 1,5-litreni motor Blue dCi poboljšan je kako bi ispunio novu emisijsku normu te je opremljen sustavom selektivne katalitičke redukcije (SCR). Dostupan je u dvije inačice prilagođene gradskoj vožnji te vožnji na otvorenim i brzim cestama: inačica snage 95 KS s 240 Nm okretnog momenta sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem čini vožnju iznimno štedljivom, a inačica snage 115 KS s 260 Nm okretnog momenta sa 6-stupanjskim ručnim mjenjačem ili 7-stupanjskim automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom i ručicama na upravljaču jamči učinkovitu i dinamičnu vožnju.

Kao i novi Clio, Captur zagovara uporabu sustava za pomoć u vožnji nudeći najzaokruženiju i najnapredniju ponudu takvih sustava u klasi kako biste uživali u bezbrižnoj vožnji. Među njima se najviše ističe sustav za pomoć u vožnji autocestom i u prometnim gužvama čija primjena nije uobičajena u segmentu gradskih SUV-a i uopće u segmentu višenamjenskih vozila. Novi Captur donosi i znatno poboljšanje u pogledu udobnosti i uglađenosti vožnje u gužvama i na autocestama, što predstavlja prvi korak k autonomnoj vožnji.

Uz kameru s prikazom od 360 stupnjeva i automatsko kočenje u nuždi s prepoznavanjem biciklista i pješaka, sustav upozorenja na nadolazeće vozilo straga po prvi je put predstavljen u Renaultovoj ponudi, kako bi vaš izlazak s parkirnog mjesta bio još sigurniji.

Sustavi za pomoć u vožnji dostupni u novom Capturu mogu se podijeliti u tri kategorije: vožnja, parkiranje i sigurnost. Svi oni zajedno čine sustav EASY DRIVE. Njihovim je postavkama jednostavno upravljati putem dodirnog zaslona Renaultova multimedijskog sustava EASY LINK. Tu je Sustav za pomoć u vožnji autocestom i u prometnim gužvama objedinjuje prilagodljivi tempomat (s funkcijom Stop&Go) i sustav za pomoć zadržavanja vozila u prometnom traku. Prilagodljivi tempomat dostupan je u kombinaciji s funkcijom Stop&Go za sve inačice novog Captura opremljene motorom TCe 130 EDC GPF. U prometnim zastojima, kada vozač mora potpuno zaustaviti vozilo, to za njega može učiniti sustav i zatim ga ponovno pokrenuti nakon tri sekunde kada se promet ponovno pokrene. Nakon tri sekunde, sustavu je potrebna intervencija vozača (pritiskom gumba na upravljaču ili papučice gasa) da se ponovno pokrene. Sustav se isključuje nakon tri minute neaktivnosti. Tempomat s graničnikom brzine dostupan je serijski u svim inačicama novog Captura. Njegove su komande smještene na za to predviđenom dijelu lijeve strane upravljača.

S pomoću prednje kamere sustav automatski uključuje dugo/kratko svjetlo u skladu s razinom osvjetljenja i prometom, što olakšava vožnju noću, posebice u uvjetima vrlo slabe vidljivosti.

Sustav automatskog kočenja u nuždi s prepoznavanjem biciklista i pješaka već je dio ponude modela Clio i Scenic. Ovaj sustav povećava sigurnost upozoravanjem vozača na opasne situacije i aktiviranjem kočnica onda kada to vozač propusti učiniti. Dostupan je za sve inačice novog Captura te radi i danju i noću. Tu su i sustavi: nadzor mrtvog kuta, prepoznavanje prometnih znakova s praćenjem ograničenja brzine, upozorenje na izlazak iz traka i zadržavanje vozila u traku, kamera od 360 stupnjeva, upozorenje na nadolazeće vozilo straga, prednji, stražnji i bočni parkirni senzori, kamera za vožnju unatrag, sustav za pomoć pri parkiranju.

Novi Captur je odraz Renaultova nastojanja da poboljša povezanost i obogati ponudu usluga u svim svojim vozilima. To je postignuto uporabom sustava Easy Connect koji objedinjuje brojne aplikacije kao što je MY Renault, platformama kao što je multimedijski sustav Renault EASY LINK i povezanim uslugama poput daljinskog upravljanja vozilom. Sustav Easy Connect pojednostavnjuje nove uporabe povezane mobilnosti unutar vozila i izvan njega. Vozač i putnici tako su neprestano povezani sa svojom digitalnom okolinom. U tome im pomažu najširi zasloni na tržištu serijskih gradskih SUV-a: 10,2-inčni zaslon instrumentne ploče i 9,3-inčni okomito postavljeni zaslon.

Captur je opremljen sustavom MULTI-SENSE koji omogućuje prilagođavanje doživljaja vožnje. Prilagođava mapiranje motora, rad upravljača, ambijentalno osvjetljenje i postavke digitalnog zaslona instrumentne ploče. To vozaču omogućuje prilagođavanje automobila trenutačnom raspoloženju i ostavlja dojam kao da imate više vozila u jednom.

Za kraj, novi Captur kreće od benzinskog modela Life TCe 100 po cijeni od 113.400 kn (maloprodajna cijena u kojoj su uključeni PDV i PPMV). Verzije s dizelskim motorom kreću od modela Zen Blue dCi 95 po cijeni od 139.900 kn. Tu postoji i mogućnost produljenog jamstva 5 godina ili 100.000 km po cijeni 3800 kn.

  • +26
Novi Renault Captur Izvor: Promo fotografije / Autor: Renault