može i na struju

Kia predstavila Sorento Plug-in Hybrid; ukupna snaga od 265 KS i niske emisije CO₂

28.08.2020 u 10:05

Bionic
Reading

Sorento Plug-in Hybrid će se proizvoditi za Europu u Kijinom proizvodnom pogonu Hwasung u Južnoj Koreji, a europska prodaja trebala bi započeti početkom 2021. uz Kijino jedinstveno sedmogodišnje jamstvo od 150.000 kilometara

Kia Motors je otkrila svoj novi Kia Sorento Plug-in Hybrid, verziju ultra-niske emisije vodećeg globalnog SUV-a korejske marke. Nova izvedba, nakon što je nova generacija Sorenta predstavljena u proljeće ove godine, prema proizvođaču 'kombinira vrhunsku praktičnost s malim troškovima upotrebe i velikom snagom te proširuje privlačnost SUV-a D segmenta'.

Novi priključni hibrid Sorento drugi je elektrificirani model u novoj liniji Sorento i smjestio se uz bok modelu Sorento Hybrid s malim emisijama. Nova varijanta kombinira snažni benzinski motor s turbopunjenjem, bateriju velikog kapaciteta i električni motor visoke izlazne snage, koji vozačima daje mogućnost ispunjavanja kraćih dionica na potpuno električnoj energiji s nultom emisijom.

Plug-in Hybrid varijanta postiže to uz maksimiziranje prostora i svestranosti, uz inovativnu platformu koja je osnova za razvoj četvrte generacije Sorento dizajnirana od samog početka za smještaj elektrificiranih pogonskih sklopa. Nova platforma i velika karoserija osiguravaju da Plug-in Hybrid model zadržava izdašan prostor kabine i prtljažnog prostora te izvedbe s pet ili sedam sjedala koji definiraju ostale modele u liniji.

Pablo Martinez Masip, direktor planiranja proizvoda i cijene u Kia Motors Europe, komentira: 'Sorento plug-in Hybrid dovršava novu seriju Sorento četvrte generacije i jedan je od dva elektrificirana modela dostupna europskim vozačima. On koristi turbo hibridni pogonski sklop za poboljšanje performansi, a istovremeno smanjuje utjecaj automobila na okoliš i velike troškove. Plug-in modeli i dalje rastu u Europi, a novi Sorento bit će jedan od najprostranijih, najpraktičnijih i najsvestranijih elektrificiranih modela.'

U prvoj polovici 2020. godine elektrificirani modeli - uključujući blage hibride, paralelne hibride, električna vozila na baterije i plug-in hibridna vozila - činili su otprilike jedno od četiri vozila marke Kia koja se prodaju u Europi, a prodaja raste iz godine u godinu.

Velika snaga, male emisije

Sorento plug-in hibrid nije samo model s najnižom emisijom u Sorentovoj liniji u Europi, već je i najsnažniji. Srce njegovog 'turbo hibridnog' pogonskog sustava je 1,6-litreni T-GDi (turbo-benzinac s direktnim ubrizgavanjem), koji sam stvara do 180 KS (132 kW) i 265 Nm okretnog momenta. Motor je uparen s litij-ionskim polimernim baterijama velikog kapaciteta od 13,8 kWh i snažnim elektromotorom koji proizvodi 66,9 kW (91 KS) i okretni moment od 304 Nm.

U kombinaciji, ove komponente pogonskog sklopa omogućuju Sorento Plug-in Hybridu ukupnu pogonsku snagu od 265 KS (195 kW) i okretni moment od 350 Nm.

Potpuno električni raspon Sorento plug-in Hybrida bit će dovoljan da vozačima omogući vožnju samo na struju većinu kratkih dionica. Njegov potpuno električni doseg i emisije CO₂ još čekaju homologaciju, a Kia će ga potvrditi kako se bliži datum prodaje automobila.

Snaga se na sva četiri kotača šalje pomoću 6-stupanjskog automatskog mjenjača. Prijenos omogućuje paralelni prijenos pune snage motora i elektromotora, uz minimalan gubitak energije. Rezultat su trenutni odgovori na ubrzanje pri bilo kojoj brzini i izravan pristup dostupnoj snazi ​​baterije pri većim brzinama.

Niz inovacija u pogonu osigurava i da je Sorento Plug-in Hybrid najnapredniji, najučinkovitiji Kijin PHEV dosad. Novi model predstavlja Kijinu prvu upotrebu neovisnog sustava za hlađenje vodom u PHEV-u, čime se osigurava optimalno upravljanje toplinom i efikasnost visokog napona. Za električni motor snage 66,9 kW, elektromotor ima koristi od novog postupka laminiranja u dva stupnja za smanjenje razine buke i vibracija.

Motor s unutarnjim izgaranjem sadrži Kijine najnovije 'Smartstream' inovacije, uključujući Continuously Variable Valve Duration tehnologiju trajnog promjenjivog ventila koja regulira trajanje otvaranja i zatvaranja ulaznih ventila ovisno o uvjetima vožnje. To omogućuje motor da radi u različitim ciklusima izgaranja, neprimjetno optimizirajući rad motora i uštedu goriva.

Dizajn i pakiranje

Kijina nova SUV platforma srednje veličine, predstavljena sa četvrtom generacijom Sorenta i podloga novom Plug-in Hybrid modelu, igra ključnu ulogu u prilagodbi novog pogonskog sklopa. Njezina inovativna struktura i izgled maksimalno povećava prostor za putnike i prtljagu, s baterijom koja se nalazi ispod poda kabine.

Kao rezultat toga, plug-in hibrid Sorento nudi izdašan prostor za do pet ili sedam putnika kao njegovi hibridni i dizelski kolege. Također nudi jedan od najvećih teretnih kapaciteta u svojoj klasi, pri čemu veća baterija ne zauzima značajne količine prostora za prtljažnike - do 809 litara (za modele sa sedam mjesta) ili 898 litara (modeli s pet sjedala) s dva reda sjedala. U modelima sa sedam sjedala, prtljažni prostor iznosi 175 litara (u usporedbi sa 179 litara za hibridni model Sorenta).

Vizualno model Sorento Plug-in Hybrid zadržava isti moderan vanjski dizajn kao i ostale inačice u ponudi, s 'eco plug-in ’oznakom i otvorom za punjenje na stražnjoj strani koji se ističu kao jedini detalji razlikovanja.

Iznutra, kabina također ostaje u velikoj mjeri nepromijenjena, iako je 12,3-inčni potpuno digitalni vozački instrument redizajniran, s novom grafikom i pokazivačima kako bi vozačima pružio jasnu sliku stanja pogonskog motora. Omogućuje vozačima da prate stanje napunjenosti baterije, kao i protok električne i benzinske snage kroz pogon. 10,25-inčni infotainment sustav osjetljiv na dodir također ima novu funkcionalnost koja vozačima omogućuje jednostavno pronalaženje mjesta punjenja vozila u pokretu.

Isti sveobuhvatni asortiman 'spojenog automobila' i sigurnosne tehnologije

Sorento plug-in Hybrid nudi istu visoku tehnološku inovaciju kao i drugi Sorento modeli. Infotainment sustav osjetljiv na dodir omogućuje potpunu, besprijekornu integraciju pametnih telefona s Apple CarPlay ™ i Android Auto ™. Dostupan je i snažni BOSE® surround zvučni audio sistem s 12 zvučnika koji isporučuje snažniji zvuk svim putnicima, kao i kabinski Mood Lighting sustav s do 64 boje koje korisnici mogu odabrati.

Također nudi Kijin inovativni telematički sustav UVO Connect, koji povezuje vozače pružajući neprocjenjive informacije putem zaslona osjetljivog na dodir u automobilu i na njihovom pametnom telefonu. Usluge Kia Live pružaju vozačima informacije o prometu uživo, vremenske prognoze, zanimljive točke i detalje o potencijalnim parkiralištima na ulici i izvan njih (uključujući cijenu, lokaciju i dostupnost parkirališta) - pored obližnjih punionica za električna vozila. UVO Connect također omogućava vozačima da pošalju upute prijevoza svom automobilu prije putovanja i u svakom trenutku provjere lokaciju svog vozila.

Sorento plug-in Hybrid nudi niz Kijinih naprednih sustava pomoći vozaču (ADAS) koji pomažu u smanjenju mnogih povezanih opasnosti i stresova u vožnji. Dostupne tehnologije uključuju tehnologiju za sprječavanje sudara sprijeda (Forward Collision-Avoidance Assist - FCA) s tehnologijom detekcije pješaka, biciklista i vozila te FCA Junction, koji detektira vozila na raskrižjima pri skretanju; Monitor mrtvog kuta (Blind-Spot View Monitor - BVM); Monitor okoliša vozila (Surround View Monitor - SVM) i pomoć pri izbjegavanju sudara u mrtvom kutu (Blind-spot Collision-Avoidance Assist - BCA); Inteligentni asistent za ograničenje brzine (Intelligent Speed Limit Assist - ISLA); Pametni tempomat sa Stop & Go (Smart Cruise Control - SCC) i SCC temeljenim na navigaciji (Navigation-based SCC - NSCC); Pomoć pri praćenju trake (Lane Following Assist - LFA); Upozorenje na pažnju vozača (Driver Attention Warning - DAW); i pomoć u vožnji autocestom (Highway Driving Assist - HDA). Također nudi monitor stražnjeg pogleda (Rear View Monitor - RVM) s pomoćnim za izbjegavanju sudara u slučaju parkiranja unazad (Reverse Parking Collision-Avoidance Assist PCA) i sustavom za izbjegavanje sudara u stražnjem prometu (Rear Cross-traffic Collision-Avoidance Assist - RCCA). Značajka Sorentovog sustava sigurnosnog izlaska (Safe Exit Assist - SAE) također sprječava otvaranje stražnjih vrata ako vozilo otkrije opasnost koja se približava odostraga, poput biciklista ili drugog vozila. Tu je i pomoć prilikom samostalnog parkiranja u uskim parkirnim mjestima.

Novi Sorento također implementira Kijin prvi sustav kočenja Multi-Collision Brake koji omogućuje Sorentu ublažavanje jačine sekundarnih sudara. Automatski aktivira kočnice vozila kada su zračni jastuci aktivirani nakon početnog sudara, dodatno štiteći putnike od sekundarnih frontalnih ili bočnih udara.

Novi Sorento Plug-in Hybrid će se proizvoditi za Europu i mnoga druga tržišta u Kijinom proizvodnom pogonu Hwasung u Južnoj Koreji. Europska prodaja trebala bi započeti početkom 2021. na odabranim tržištima. Svaki model koji se prodaje u Europi nudit će Kijino jedinstveno sedmogodišnje jamstvo od 150.000 kilometara, koje se standardno proširuje na bateriju i motor.