HRVATSKA PREMIJERA

Isprobali smo Seres 5 i Forthing T5 EVO: Dva moderna SUV-a za ljubitelje struje i klasičnih motora

07.10.2023 u 14:33

Bionic
Reading

Već pri prvom susretu uživo s ova dva modela, potpuno različita po karakteru njihovih pogonskih sklopova, mnogi od profesionalnih autonovinara su ostali impresionirani njihovom pojavom. Nije samo riječ o njihovom vanjskom dizajnu, već i unutrašnjem uređenju, ali i njihovim tehničkim karakterisitikama

Ovaj smo tjedan bili na hrvatskoj premijeri dva modela automobila koji najbolje oslikavaju koliko je moćna i velika moderna kineska autoindustrija. Riječ je potpuno električnom SUV coupéu Seres 5 te SUV modelu Forthing T5 EVO s benzinskim motorom.

Već pri prvom susretu uživo s ova dva modela, potpuno različita po karakteru njihovih pogonskih sklopova, mnogi od profesionalnih autonovinara su ostali impresionirani njihovom pojavom. Nije samo riječ o njihovom vanjskom dizajnu, već i unutrašnjem uređenju, ali i njihovim tehničkim karakterisitikama. Ako nekima ni ovo nabrojano nije bilo dovoljno, imali smo priliku i provozati oba modela.

Seres 5: potpuno električni premium sportski SUV D-segmenta

S markom Seres smo se susreli na domaćem tržištu još prošle godine, a radi se o potpuno električnim automobilima kineskog proizvođača Chongqing Sokon Motor Company. Riječ je o proizvođaču osobnih i lakih komercijalnih vozila čiji su modeli zahvaljujući grupaciji Auto Hrvatska od 2022. dostupni na našem tržištu.

Tako smo prije točno godinu dana na svom testu imali najprije potpuno električni crossover/SUV Seres 3, a nakon njega je uslijedio test električnog dostavnog kombija kompaktnih dimenzija DFSK EC35. U međuvremenu je u proljeće ove godine model Seres 3 osvježen, pa ga sad krase jači pogon, nova baterija, brže punjenje te LED svjetla.

Mi smo novi Seres 5 vidjeli uživo u listopadu prošle godine na Pariškom salonu automobila, no jedno je vidjeti neki novi model na statičkoj prezentaciji, a nešto posve drugo – isprobati ga u vožnji.

Kineski proizvođač za novi model Seres 5 kaže da je premium sportski SUV D-segmenta, vrhunski opremljen i iznimno snažan s dometom u kombiniranom načinu upotrebe od 483 km i čak 522 km u gradskim uvjetima (WLTP).

Ako ste pomislili da je novi Seres 5 prvenstveno projektiran za ogromno kinesko tržište prevarili biste se, jer smo saznali da je ovaj potpuno električni model u potpunosti prilagođen europskim kupcima. Naime, provedena su testiranja kroz sve europske prijestolnice i veće gradove (Seres journey to Europe), a nakon opsežnih testiranja je nedvojbeno utvrđeno da je vozilo kompatibilno sa više od 98 posto punjača.

Osim toga testirana je izdržljivost vozila i vozne osobine na njemačkim autocestama na dionicama na kojima nema ograničenja brzine te je u potpunosti testirana snaga dual motora koji zajedno daju impresivnu snagu od čak 430 kW (585 KS) i 940 Nm okretnog momenta po WLTP standardu. Novi Seres 5 ima ubrzanje od 0-100 km/h 4 sekunde i krajnju brzinu veću od 200 km/h.

U vožnji Seres 5 djeluje moćno i stabilno, njegovo težište je nisko zahvaljujući bateriji smještenoj u podnicu. Ubrzanje je doista munjevito, dok je ovjes izveden sprijeda s dvostrukim poprečnim ramenima, a straga kao multi-link za bolju stabilnost. Što se kočenja tiče, Seres 5 raspolaže s diskovima na sva četri kotača, dok su stražnji ventilirani. Treba spomenuti i da su dimenzije kotača i guma sljedeće: 255/45R20.

Model Seres 5 uspješno je homologiran i za tržište Republike Hrvatske, te je trenutno dostupan u Premium paketu opreme, isključivo sa integralnim pogonom na sva četri kotača (4WD), te litij željezo fosfatnom baterijom kapaciteta 80 kWh. Svojim izrazito atraktivnim dizajnom te vanjskim dimenzijama (4710 duljina, 1930 širina, 1620 visina te 2875 mm međuosovinski razmak) pripada popularnom segmentu SUV coupé modela, a brojna serijska oprema neće ni najzahtjevnije korisnike ostaviti ravnodušnima.

Seres 5 - Off-road izazov Izvor: Promo fotografije / Autor: DFSK MOTOR

Unutrašnost kabine modela Seres 5 je prilično jednostavno i moderno, a kvaliteta materijala i udobnost sjedala prilično visoka, rekli bismo – premium.

Velika pažnja pridana je raznim hi-tech detaljima zbog popularnosti vozila na kineskom tržištu gdje je brendiran kao Huawei Aito M5. Neki od hi-tech detalja su smart kokpit sa funkcijama masaže, ventiliranja i grijanja sjedala i panoramski krov koji sprječava prolazak UV zraka. Ispred vozača se nalaze 3 LCD ekrana dimenzija 12,3 inča odnosno 15,6 inča, kao i head-up displej, a iskorišten je i 'motorni prostor' za dodatni prtljažnik kapaciteta (tzv. frunk) volumena 67 litara.

Ugrađena je i V2L funkcija čime se dodatno naglašava praktičnost vozila u određenim situacijama poput kampiranja, gdje se vozilo može iskoristiti kao izvor struje za razne aparate.

Što se punjenja tiče za bateriju kapaciteta od 80 kWh, vrijeme potrebno za brzo (DC) punjenje (od 30-80 posto) je 45 min, a za sporo (AC) punjenje (od 30-80 posto) 4,5 h.

Uz prodaju vozila, Auto Hrvatska je osigurala i servisni centar na lokaciji Radnička cesta 182 u Zagrebu koji je ovlašten za pružanje servisnih usluga održavanja Seres električnih modela a u planu je otvaranje ovlaštenih servisnih mjesta i u većim gradovima u Hrvatskoj.

Novi Seres 5 ima u ponudi osam vanjskih boja i tri stila uređenja unutrašnjosti (smeđa Amber Brown, crna Polar Black i svjetlosmeđa Beige). Proizvođač osigurava jamstvo od 8 godina/160.000 km na bateriju, odnosno jamstvo na vozilo od 4 godine/100.000 km.

Kad je riječ o cijeni na hrvatskom tržištu, model Seres 5 razine opreme Premium stoji 59.900 eura (451.316,55 kn).

  • +79
Seres 5 i Forthing T5 EVO Izvor: tportal.hr / Autor: Z.M.

Forthing T5 EVO: sportski SUV C-segmenta

Drugi model koji smo imali priliku vidjeti uživo i isprobati u vožnji je Forthing T5 EVO, koji spada u C-SUV segment. Riječ je o modernom sportskom SUV vozilu čiji dizajn potpisuje Hans Henning Knoepfle, dizajner koji je prethodno radio za Mercedes-Benz, Volvo, GM…

Inače, za marku Forthing vjerojatno je malo ljudi čulo izvan Kine, no treba naglasiti kako je ova marka kineskog proizvođača automobila Dongfeng Motor Corporation na tržištu još od 2001. godine s modelima serije Lingzhi ili Jingyi.

Forthing T5 EVO odlikuje moderan i dinamičan dizajn. Prednji dio vozila s tzv. grill maskom i moderno dizajniranim LED svjetlima naglašava sportski oblik SUV-a. Bočna silueta uz 19 colne crne naplatke, s gumama dimenzija 235/55R19, dodatno ističe dinamičan dizajn dok stražnji dio T5 EVO, s 4 ispušne cijevi, zaokružuje njegov sportski izgled.

Panoramski krov površine od gotovo 1,2 m² jamči ugodan boravak u prostranoj unutrašnjosti obloženoj eko kožom. Prednja sjedala su grijana i električno podesiva dok vozač, dodatno, može uživati i u opciji masažnog i ventiliranog sjedala.

Interijer T5 EVO uz razvučen vodoravni dizajna elementa i dizajn središnje konzole stvara jednostavnu, opuštajuću, udobnu i sigurnu atmosferu za vozače i putnike. Čist dizajn s jednim velikim horizontalno položenim ekranom – jednokomponentna konstrukcija dva zaslona od 10,25 inča pokazuju inovativnost i visokotehnološki koncept proizvođača.

Forthing T5 EVO je opremljen provjerenim 1,5-litrenim rednim Mitsubishi četverocilindričnim benzinskim turbo motorom s direktnim ubrizgavanjem, najveće snage 177 KS (130 kW) i najvećeg okretnog momenta od 260 Nm u rasponu 1500-4000 okr./min. Za prijenos snage na prednja dva kotača brine se 7- brzinski mjenjač (7-DCT) s dvostrukom spojkom iz proizvodnih pogona Magna Steyr.

Forthing T5 EVO Izvor: Promo fotografije / Autor: Dongfeng Liuzhou Moto

Ovaj model ubrzava od 0 do 100 km/h za 9,7 sekundi, a čak i s ovom sportskom konfiguracijom, automobil održava izvrsnu potrošnju goriva u svojoj kategoriji od 6,9 l/100 km (kombinirana potrošnja prema WLTP-u).

Što se dimenzija tiče, Forthing T5 EVO je duljine 4565 mm, širine 1860 mm, visine 1690 mm, uz međuosovinski razmak od 2715 mm. Volumen prtljažnika mu je 480 l, a kad se preklope nasloni stražnjih sjedala (omjer 40:60) raste do 1480 l. Težina vozila je 1625 kg.

U vožnji smo osjetili priličnu snagu njegovog benzinskog turbo motora, a mjenjač krasi vrlo brza promjena stupnjeva prijenosa. Forthing T5 EVO ima prednji MacPherson neovisni ovjes sa poprečnim stabilizatorom, dok mu je stražnji ovjes multi-link. Kočnice naprijed i straga su disk, a vozilo ima i električnu parkirnu kočnicu.

Ovaj SUV je dobar primjer kako sve što dolazi iz Kine nije nužno samo na struju, a kako je riječ o klasičnom benzinskom agregatu poznatog japanskog proizvođača sasvim je jasno da zadovoljava i stroge europske norme Euro 6.

Kao i u slučaju vozila marke Seres, uz prodaju vozila, Auto Hrvatska je osigurala i servisni centar na lokaciji Radnička cesta 182 u Zagrebu koji je ovlašten za pružanje servisnih usluga održavanja Forthing T5 EVO modela a u planu je otvaranje ovlaštenih servisnih mjesta i u većim gradovima u Hrvatskoj.

Prodajna cijena Forthing T5 EVO modela razine opreme Exclusive je 29.990 eura (225.959,66kn).