Posljednji sljedivi unos na utrci datira iz svibnja 1975. u Riverdaleu, s tadašnjim vlasnikom Donom Lindleyjem za volanom. Nakon što je prošao kroz ruke još dva vlasnika, trag ovog rijetkog 911 se gubi. To se promijenilo 2008. godine
Neke priče su neshvatljive, a kako se ovaj 911 2.5 S/T mogao transformirati iz pobjednika GT klase na 24 sata Le Mansa 1972. u uništenu olupinu u štali u blizini San Francisca možda nikada neće biti u potpunosti poznato. Stanje nekoć proslavljenog trkaćeg automobila moglo bi se opisati kao razorno. Ono što je ostalo bilo je ili zahrđalo, savijeno ili loše prebojano. Nakon svojih proslavljenih trkaćih trijumfa, ovaj izvanredni 911 morao je živjeti sasvim drugačijim životom.
Posljednji sljedivi unos na utrci datira iz svibnja 1975. u Riverdaleu, s tadašnjim vlasnikom Donom Lindleyjem za volanom. Nakon što je prošao kroz ruke još dva vlasnika, trag ovog rijetkog 911 se gubi. To se promijenilo 2008. godine, kada su se pojavili prvi tragovi koji su upućivali na potencijalno senzacionalno otkriće u štali. Godine 2013. švicarski kolekcionar odletio je u Kaliforniju kako bi spasio S/T iz zaborava i vratio mu prijašnji sjaj. S obzirom na njegovo stanje, to ne bi bio lak zadatak - i očito je bio za stručnjake Porsche Classica u Stuttgartu.
U Porsche Exclusive Manufakturu u Zuffenhausenu, ostaci 2.5 S/T-a prvo su potpuno rastavljeni i očišćeni od boje. Uostalom, ovaj legendarni 911 je trebao biti savršeno restauriran od temelja. Nakon što je gola karoserija ponovno poravnata na alatu za ravnanje, započeo je mukotrpan proces zamjene nedostajućih dijelova. Koristeći originalne limene mjerne instrumente i tehničke crteže, nedostajući dijelovi izrađeni su od nule. Samo u karoseriju uloženo je više od 1000 sati ručnog rada.
Kako bi dugoročno sačuvali ovo djelo, stručnjaci su golu karoseriju zapečatili katodnim premazom za uranjanje – najsuvremenijom zaštitom od korozije, baš kao u današnjim serijskim vozilima. Nakon dvije i pol godine restauracije, automobil je konačno isporučen vlasniku 2016. godine – u svojoj originalnoj svijetložutoj boji, kod 117, baš kao što je bio i 44 godine ranije.
Bio je u savršenom, tvornički svježem stanju, sa svakim detaljem baš kao što je bio kada je S/T napustio proizvodnu traku davne 1972. godine. Naljepnice sponzora ispravne za to razdoblje dodane su nakon isporuke i, baš kao što je bio za pobjedu u svojoj klasi na Le Mansu 1972. godine, automobil je dobio startni broj 41.
Ponovno osmišljena legenda
Isto vrijedi i za moderni 911 S/T, koji sada dijeli garažu sa svojim prethodnikom. Na zahtjev vlasnika, Porsche Sonderwunsch stvorio je savršeno novo izdanje pobjednika klase Le Mans GT iz 1972. godine. Njegova najupečatljivija značajka je nesumnjivo identična završna obrada boje u svijetlo žutoj boji, kod 117 – boja koja se desetljećima nije pojavljivala u Porscheovoj paleti. Lakiranje je nanošeno ručno u pedantnom procesu i predstavljalo je poseban izazov, jer svijetla nijansa nudi nisku pokrivenost, posebno na brojnim karbonskim komponentama novog 911 S/T. Ali upravo je to vrsta izazova za koju su stručnjaci u Sonderwunschu obučeni svladati.
Porsche je izgled upotpunio laganim kovanim magnezijskim kotačima u tamnosrebrnoj boji, crnim kočionim čeljustima i crnom unutrašnjošću. Tehnički temelj automobila ostaje netaknut. U srcu modela 911 S/T nalazi se atmosferski četverocilindrični šestocilindrični bokser motor s 9000 okr./min. i snagom od 386 kW (525 KS) – u automobilu s masom praznog vozila od samo 1380 kg. I, naravno, ima šesterostupanjski ručni mjenjač. To je omogućilo Porsche Centru u Zürichu da isporuči savršen nastavak ponovno rođenog originalnog S/T-a.
Dvojac 911 S/T impresivno pokazuje kako se legende mogu sačuvati i ponovno zamisliti kao dio Porsche Sonderwunsch programa. S jedne strane, imamo vjernu restauraciju klasika. Zahvaljujući opsežnoj dokumentaciji originalnog vozila u Porscheovoj arhivi i majstorski izvedenoj izradi, osjeća se kao da je putovanje kroz vrijeme omogućeno. Stručnost Porscheovih stručnjaka također im omogućuje integraciju moderne tehnologije tamo gdje to ima smisla - poput napredne zaštite od korozije koja oživljeni klasik čini još bezvremenskijim.
S druge strane, Porsche Sonderwunsch tim stvara jedinstvena vozila temeljena na modernim serijskim modelima. Bilo da slijede stope povijesnih ikona ili kreću potpuno novim putevima, njihova kreativnost praktički ne poznaje granice. Međutim, postoji jedno područje gdje kompromis nikada nije opcija: svaka Sonderwunsch kreacija mora ispunjavati iste standarde kvalitete kao i njezini ekvivalenti iz proizvodne linije. Bez iznimki - i uz puno tvorničko jamstvo.