Tema FuoriConcorsa 2025. je 'Velocissimo – talijanski trkaći automobili', evokativni hommage najreprezentativnijim trkaćim automobilima koji su ispisali povijest motorsporta. Impresivna izložba obuhvaća modele 6C 1750 Gran Sport (1930.), Giulia TZ2 (1965.), 33 TT 12 (1975.) i GP Tipo 159 'Alfetta' (1951.)
Od 24. do 25. svibnja, u izvanrednom okruženju Ville Sucota s pogledom na jezero Como, Alfa Romeo će biti službeni partner izdanja FuoriConcorso za 2025. godinu, prestižnog događaja osnovanog 2019. godine, a osmislio ga je Guglielmo Miani, predsjednik tvrtke Larusmiani.
Riječ je o međunarodnom događaju koji svake godine privlači tisuće kolekcionara, stručnjaka i automobilskih entuzijasta iz cijelog svijeta. Tema odabrana za ovu godinu – 'Velocissimo – Talijanski trkaći automobili' – ima za cilj ispričati priču o ljepoti i adrenalinu talijanskih trkaćih automobila, onih koji su oduševljavali generacije entuzijasta i još uvijek odzvanjaju u kolektivnoj podsvijesti.
Izložba 15 povijesnih modela
Posebno za ovaj događaj, raskošna Vila Sucota postat će 'Casa Alfa Romeo', prostor u potpunosti posvećen Alfa Romeu, simbolu plemenitog talijanskog sportskog duha od 1910. godine. Tamo će biti izloženo oko 15 izvanrednih modela, neki iz Muzeja Alfa Romeo u Areseu, a drugi iz privatnih kolekcija. Među tim rijetkostima ističe se 6C 1750 Gran Sport iz 1930., jedan od najpoznatijih Alfa Romea zbog svoje nepogrešive linije (Zagato), šesterocilindričnog motora s kompresorom i širokog spektra osvojenih trofeja u motorsportu, raspoređenih između Mille Miglia, Targa Florio, Tourist Trophy i mnogih drugih pobjeda u utrkama izdržljivosti.
Na modelu sličnom onome izloženom, legendarni Tazio Nuvolari je osvojio utrku Mille Miglia 1930., postavivši prosječni rekord brzine od 100 km/h na cijeloj ruti, u nezaboravnom dvoboju sa svojim timskim kolegom, Achilleom Varzijem, koji je također vozio 1750.
Iz zlatnih godina cestovnih utrka prelazimo na 1960-e i spektakularnu Giuliu TZ2 iz 1965. godine. Evolucija prethodne Giulije TZ, ovaj automobil je niži, suženiji i aerodinamičniji, s karoserijom od stakloplastike na cjevastoj šasiji. Dizajnirao ga je Ercole Spada u Zagatu, a odlikuje se elegantnom i mišićavom linijom kojom dominira poznati skraćeni rep, što ga čini jednim od najljepših trkaćih automobila ikad.
1.6 motor s dva bregasta vratila evoluirao je s dvostrukim paljenjem i suhim karterom, dosegnuvši 170 KS i 250 km/h. Na svom debiju 1965. godine, pobijedio je u svojoj klasi na utrci 1000 km u Monzi i nastavio je ostvarivati druge pobjede u istoj sezoni, uključujući 12 sati Sebringa, Targa Florio i 1000 km Nürburgringa. Godinu dana kasnije, TZ2 postigao je isti podvig u Monzi, Sebringu, 'Targi' i 'Ringu'.
Alfa Romeo 33 TT12
U središtu pozornosti je i 33 TT12 iz 1975. Debitirao je 5. svibnja 1973. na utrci '1000 km Spa-Francorchampsa', kada je Svjetsko prvenstvo za marke automobila prolazilo kroz razdoblje velike popularnosti i predanosti najprestižnijih proizvođača, uključujući Alfa Romeo s obitelji 'Tipo 33'. Naziv '33' koji je debitirao 1967. godine sada je postao legendaran, dok slova 'TT' označavaju Telaio Tubulare ('cijevna šasija'; temeljena na prethodniku 33 TT3 s 8V motorom), a '12' je 'broj cilindara novog 180° ('flat') trolitrenog V motora koji može premašiti prag od 500 KS.
Estetika je nepogrešiva, s bočnim perajama i poznatim periskopom. Nakon godinu dana razvoja i prvih pobjeda 1974., potpuna dominacija došla je 1975.: sedam pobjeda iz osam utrka za osvajanje Svjetskog prvenstva za marke, četvrtog ukupnog naslova u povijesti Alfa Romea. Legendarni vozači poput Merzaria, Andrettija, Ickxa, Vaccarelle i mnogih drugih viđeni su za volanom.
Alfa Romeo u Formuli 1
Nekoliko koraka od Ville Sucote, ekskluzivni prostor odaje počast monarsima koji su ispisali povijest Formule 1, a u glavnoj ulozi je Alfa Romeo GP Tipo 159 'Alfetta' iz 1951., pravi vladar prva dva Svjetska prvenstva. Evolucija legendarnog 158 iz 1938., 159 je trijumfirala s Fangiom nakon pobjede 'Nina' Farine 1950. Nakon naslova - prvog od pet za Fangia - Alfa Romeo se službeno povukao iz utrka kako bi se posvetio Giulietti.
U usporedbi s modelom 158, motor modela 159 bio je opremljen dvostupanjskim kompresorom, stražnjim ovjesom De Dion – naziv koji je Alfetta dobila 1972. temelji se na primjeni ovog tehničkog rješenja – i učinkovitijim aerodinamičnim izgledom. Kompresorski 1,5-litreni linijski 8-cilindrični motor doseže nevjerojatne razine snage: u testovima je čak postigao 450 KS, što je ekvivalentno 304 KS/litri.
Alfa Romeo 33 Stradale
U Villi Sucoti bit će izložen i novi 33 Stradale, automobil 'izrađen po mjeri' odobren za cestovnu upotrebu koji osigurava izvanredne performanse na stazi, dizajniran bez kompromisa u pogledu udobnosti i jednostavnosti korištenja, čak i u svakodnevnoj vožnji.
Predstavljen 2023. godine i proizveden u samo 33 modela (svi su već prodani), automobil predstavlja povratak legendarnog modela 33 Stradale, ikone 1960-ih, kojeg mnogi smatraju jednim od najljepših automobila svih vremena, a koji je izravno izveden iz modela Tipo 33 – nekoć velikog imena u svjetskom motorsportu.
Ukratko, Alfa Romeo će na FuoriConcorsu 2025. biti prisutan s izvanrednom kolekcijom trkaćih remek-djela, od kojih svako svjedoči o različitom dobu, ali sva ujedinjena zajedničkom niti, tj. sveobuhvatnom potragom za bezvremenskom ljepotom i najuzbudljivijim performansama.