Hrvatska HRT PODIJELIO KOALICIJSKE PARTNERE

'Bože me sačuvaj HDZ-ovog domoljublja i SDP-ovog liberalizma'

Sa 88 glasova za, sedam suzdržanih i četiri protiv Sabor je potvrdio novi Zakon o HRT-u kojim se, među inim, regulira minutaža reklama na javnoj televiziji, ali i visina pristojbe. Iako je oko zakona nekim čudom postignuto suglasje HDZ-a i SDP-a, protiv stava glavne vladajuće stranke bio je koalicijski partner SDSS

Novim zakonom dosadašnja minutaža reklama se u udarnom terminu od 18 do 22 sata s devet minuta spušta na četiri minute, međutim vladajući su odredili prijelazno razdoblje od godinu dana u kojem će minutaža iznositi šest minuta. Iako je HDZ jučer podnio amandman kojim bi i nakon prijelaznog razdoblja minutaža iznosila šest minuta, on je danas povučen.

Predsjednik Kluba zastupnika HDZ-a Andrija Hebrang pojasnio je da je do povlačenja došlo, jer je SDP odustao od dogovora o šestominutnoj minutaži. 'Mi smo se dogovorili da idemo zajedno sa šest minuta u kontinuitetu, pridonijeli smo amandman, a jučer na sjednici kluba SDP-a oni su promijenili mišljenje i to nas je natjeralo da mi povučemo amandman kako bi smo zadržali visoku razinu suglasja ljevice i desnice oko tog zakona', rekao je Hebrang.

Za SDP-ovca Zorana Milanovića po pitanju reklama postignuto je kompromisno i razumno rješenje.

'Na tržištu mora biti mjesta za sve, malo više za one koji žive samo od tržišta i samo od komercijalnih prihoda. HRT je nacionalna institucija, njihove prohode na osnovi pristojbe jamčimo i oni ne dolaze u pitanje. HRT se mora mijenjati', kazao je Milanović.

Međutim, takav dogovor i takvo rješenje nije se svidjelo SDSS-ovcu Miloradu Pupovcu, čija je stranka na kraju glasala protiv zakona. Naime, saborski su zastupnici glatko odbili SDSS-ove amandmane kojima su tražili da mišljenje novinara i urednika bude obvezujuće pri izboru glavnog urednika, no Pupovac kaže da ta odbijenica nije jedini razlog zbog kojeg je glasao protiv zakona. Uvjeren je da se novom odredbom o minutaži reklama HRT stavlja u neravnopravan odnos u tržišnoj utakmici naspram komercijalnih televizija.

'Ovakvim pogodovanjem komercijalnim televizijama zapravo se ponašamo otprilike kako se ponašamo prema brodogradilištima, Ini i jedinu, de facto, proizvodnu medijsku kuću u zemlji dovodimo u situaciju da joj ograničavamo sredstva koja će imati po svojim proizvodnim kapacitetima. S druge strane nitko ne pita ostvaruju li komercijalne televizije svoje programske sheme u skladu s koncesijama koje su dobili. Kao da to nije javni interes i javno pitanje. To je papinstvo veće od pape i ne znam gdje će to stati. Mislio sam da će HDZ i SDP doći do nekog dogovora, ali sad samo mogu kazati, parafrazirajući Krležu, 'sačuvaj me bože HDZ-ovog domoljublja i SDP-ovog liberalizma', rekao je Pupovac.

Upitan kako komentira HDZ-ovo povlačenje amandmana, Pupovac kaže da se radi o popuštanju pod pritiscima.

'SDP-ov pregovarač Stazić usuglasio je stavove s HDZ-ovom pregovaračima, ali je onda naknadno izvršen pritisak na nekoga u SDP-u i taj netko je onda promijenio pregovaračku poziciju Stazića. Kada je SDP to napravio, onda je HDZ rekao 'pa nećemo se ni mi zamjerati drugim medijima'. O tome se radi, radi se o pritisku', uvjeren je Pupovac.

Protiv zakona glasao je i Dragutin Lesar iz Hrvatskih laburista koji smatra da je došlo do trgovine.

'Trgovci su toliko trgovali posljednjih dana da su se pretrgovali. Smanjenjem minutaže za reklame HDZ je uz pomoć SDP-a javnoj televiziji na godišnjoj razini odnio oko 100 milijuna kuna. Sram ih bilo', zaključio je Lesar.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još