STRUČNJAK TUMAČI

Zašto toliki ljudi stradaju na autocesti A3? 'Do sad je uvijek bila greška vozača'

07.03.2024 u 20:33

Bionic
Reading

Dvije osobe poginule su u prometnoj nesreći na autocesti A3 između Novske i Okučana u smjeru Lipovca. Na toj dionici prije tri godine poginulo je 10 putnika autobusa, prije 5 godina na odmorištu dvije djevojčice, a među žrtvama te ceste su i pjevač Toše Proeski te glumica Dolores Lambaša

'U okviru svojih aktivnosti na Fakultetu pregledat ćemo ovu lokaciju. Autocesta A3 s ovom dionicom je najopterećenija autocesta u Republici Hrvatskoj kroz koju je prošle godine prošlo više od 21 milijuna vozila. Za bilo kakvu analizu potrebno je sagledati sve činjenice pa je vidljivo da je na toj dionici jako velik udio teretnih vozila koji utječu na prometni tok i zagušuju ga.', objasnio je za RTL Danas Željko Šarić s Fakulteta prometnih znanosti zašto je na toj mikrolokaciji toliko puno nesreća.

Kaže kako su pregledavali sve lokacije prometnih nesreća na cijeloj dionici, na cijeloj autocesti te do sada nisu utvrdili da je uzrok u samim značajkama ceste.

'Do sada se uvijek radilo o grešci vozača koji su nesreće uzrokovali svojim ponašanjem.', ističe Šarić napominjući kako treba djelovati preventivo i represivno, educirati o ponašanju.

'Ono što upravitelji cesta mogu napraviti u ovom situacijama, je zaštititi vozača, ako već naprave određenu grešku. Na ovoj lokaciji, to je napravljeno. Na primjer, tako imamo rubne linije koje vibriraju kada vozilo pređe preko njih, upravo da upozore vozača da je izašao iz svoje prometne trake. Ili, ono što se naravno štiti - svi tvrdi elementi koji se nalaze uz cestu poput stupova i nadvožnjaka, da prilikom slijetanja ne dolazi do teških posljedica.', istaknuo je.

  • +3
Nesreća kod Novske Izvor: Cropix / Autor: Nenad Opacak

Šarić je rekao kako podaci pokazuju da je na A3 preko 40 posto prometnih nesreća s poginulim osobama s teretnim vozilima.

'Savjet vozačima je da budu svjesni da vozači teretnih vozila nemaju manevarske sposobnosti kao vozači osobnih vozila i da je njihov zaustavni put znatno duži. Samim time imaju težu mogućnost u reakciji.', poručio jeŠarić.

Na mjesto nesreće stigao je i vlasnik tvrtke za koju vozač kamiona radi. Zdravko Juričić za Dnevnik Nove TV je rekao kako je išao na posao kada su ga nazvali iz firme. Rekli su mu da se javio vozač koji je doživio nesreću.

'Zvao sam ga istog časa. Čovjek je u šoku, plače. On je udario u zadnji kraj tog osobnog vozila na desnoj prometnoj traci. Kamion je sporo vozio jer ima limitator zbog kojeg može voziti maksimalno 85 km/h. Zašto je to vozilo stajalo na voznoj traci ili se kretalo izuzetno sporo, ne znam. To će utvrditi istraga', rekao je Juričić.