Zdravlje U TEŠKOM BLUESU

Što učiniti kad ste u depresiji

  • Autor: tportal.hr
  • 18.11.2011 9:52:14
  • 18.11.2011 8:00:00

Iako nitko ne zna točno što uzrokuje depresiju, jasno je da je to stanje unutarnje neravnoteže. Jedan od najpoznatijih američkih gurua alternativne medicine predlaže tretmane koji imaju za cilj ponovno uspostaviti vaš unutarnji balans

Nije vijest da je depresija postala neka vrsta nevidljive epidemije koja utječe na milijune ljudi. Ipak, depresija, ma koliko se o njoj pisalo i raspravljalo, ostaje misteriozna bolest, a oni koje od nje pate nerijetko skrivaju svoje stanje, jer medicina nije uspjela otkloniti osjećaj stida. Kad ste u bluesu nemoguće je izbjeći osjećaj da ste gubitnik čija je budućnost beznadna. Prije nego što nastavite čitati ovaj tekst, pitajte se jeste li depresivni, piše za Huffington Post Deepak Chopra, autor bestselera War of the Worldviews: Science vs Spirituality kojeg magazin Time naziva jednim od najvažnijih propovjednika alternativne medicine. Loša je strana suvremene medicine što ljudi što više i brže trče po lijekove jer im se ne sviđa kako se osjećaju. Liječnici će se rijetko potruditi postaviti pravilnu dijagnozu, jer je najlakše – a to pacijenti i najčešće traže – da im prepišu recept.

Biti tužan ili sjetan nije pouzdan i jedni znak depresije. Život donosi probleme na koje reagiramo cijelom lepezom emocija: tugom, tjeskobom, rezignacijom, žaljenjem, ravnodušnim prihvaćanjem, beznađem. Raspoloženja se ciklički pojavljuju, a ako na težak događaj reagirate negativnom emocijom, vremenom će oni doći na svoje mjesto. Ali ako dugo i uporno ostaju, i ako nemaju određen povod ili uzrok, primjerice gubitak posla ili gubitak voljene osobe, depresija je prihvaćena kao konvencionalna dijagnoza. Depresija nije jedan poremećaj, a osnovni uzrok je nepoznat. Da bi se dijagnosticirala ozbiljna depresija, ozbiljnija od blage i umjerene, najmanje pet od sljedećih simptoma mora biti istodobno prisutno tijekom dva tjedna:

• Depresivno raspoloženje (osjećaj tuge, praznine, plačljivost)
• Značajno smanjen interes ili užitak u svim, ili gotovo svim aktivnostima
• Značajan gubitak tjelesne težine ili naglo debljanje, smanjenje ili povećanje apetita
• Nesanica ili hipersomnija (premalo ili previše spavanja)
• Smanjena sposobnost razmišljanja ili koncentracije, neodlučnost
• Umor ili gubitak energije
• Osjećaj bezvrijednosti, osjećaj prekomjerne ili neprimjerene krivnje
• Učestale misli o smrti (ne samo strah od smrti), suicidalne ideje bez specifičnog plana ili planirani pokušaj samoubojstva.

Iako nitko ne zna točno što uzrokuje depresiju, jasno je da je to stanje unutarnje neravnoteže. Balans je važan za zdravo funkcioniranje i tijela i duha. Dug je popis uznemirujućih faktora koji povećavaju rizik od depresije: genetska predispozicija, biti žena, gubitak ili smrt voljene osobe, veliki događaji u životu (čak i oni sretni, poput diplome), druge mentalne bolesti, ovisnosti, traume iz djetinjstva, određeni lijekovi, teške bolesti i osobni problemi, kao što su financijske nevolje. Ti događaji mogu poremetiti normalni mehanizam ravnoteže duha i tijela. Tretman koji ima za cilj uspostaviti ravnotežu ima najviše smisla. Želite li vratiti sebe u ravnotežu, možete pokušati sljedeće:

Thinkstock
Biti tužan ili sjetan nije pouzdan i jedni znak depresije
• Budite svjesni da ste depresivni i da morate zatražiti pomoć.
• Tretirajte svoje tijelo dobro, uključujući redovito vježbanje.
• Reducirajte stres.
• Spavajte najmanje osam sati noću.
• Identificirajte situacije koje bi svakoga rastužile, primjerice krivi posao, loša veza, žalovanje, gubitak osobe. Nemojte pasivno čekati da vrijeme izliječi rane.
• Pokušajte vratiti osjećaj kontrole.
• Ispitajte svoje reakcije na teške situacije. Otkrit ćete da često reagirate beznadnošću, pasivnošću, povlačenjem u sebe
• Provodite vrijeme s ljudima koji vam daju razlog da se osjetite živima i realističnima. Izbjegavajte ljude koji dijele vaša negativna stanja i reakcije. Depresija je na neki način zarazna.
• Oslonite se na minimalne količine antidepresiva i usmjerite svoje napore na druge metode i terapije. Tablete smatrajte kratkoročnom pomoći, jer one funkcioniraju samo kada miču gornji sloj tuge, tako da imate čist prostor da biste se bavili problemima koji leže dublje.
• Razgovarajte o svojim problemima i dijelite svoje osjećaje s ljudima koji mogu slušati s empatijom i ponuditi pozitivne korake.
• Sprijateljite se s nekim tko se oporavio od depresije ili se s problemom nosi dobro.
• Pronađite mudru osobu koja može 'razblažiti' vaša negativna uvjerenja pokazujući vam kako život ima bolje mogućnosti.

Budući da svi prijedlozi na ovoj listi traže odluku, vraćanje u ravnotežu znači da ste dovoljno svjesni svog stanja te da imate snage poduzeti važne korake prema izlječenju.

Naravno, najlakše je rješenje popiti tabletu, ali lijekovi nisu uvijek odgovor. Držite na umu da antidepresivi samo ublažavaju simptome, a ne rješavaju probleme i uzorke. Pravi cilj bi trebao biti da svoj život vratite u ravnotežu, ponovno preuzmete kontrolu, shvatite tko ste i podignete sliku o mogućnostima koje vam se pružaju. Sve je to teže od otvaranja bočice, ali svaka pozitivna odluka vodi prema pravom izlječenju i puno boljem životu u budućnosti, piše Deepak Chopra za Huffington Post.
  • Sviđa vam se članak? Preporučite ga prijateljima putem ovih servisa:
  • Pošaljite mailom
Čitajte još
ModaKomoda Pročitaj više
Horoskop
Horoskop Pročitaj više