TEST

Citroen Berlingo 1.6 HDi L2 Urban

10.02.2009 u 09:00

Bionic
Reading

Citroenova gama gospodarskih vozila nije bez razloga veoma popularna na domaćem tržištu. Francuski proizvođač nudi vrlo dobar omjer uloženog i dobivenog. Nakon što smo dobili priliku voziti monovolumensku izvedbu Berlinga, na test smo dobili i njegovu gospodarsku inačicu koja nas je mogućnostima jednostavno oduševila

Berlingo L2 vrlo je pametno i elegantno oblikovan. Da je riječ o više nego kvalitetnom gospodarskom vozilu, reći će nagrada za najbolji kombi 2008. No čak i bez ovog laskavog detalja, dovoljno je samo promotriti Berlingo da biste znali da se u svom poslu snalazi odlično.

Istaknuti branici sprijeda i straga te veliki bokobrani štite automobil od najčešćih bliskih susreta u gradskim gužvama, veliki retrovizori više nego dobro odrađuju posao preglednosti, dok su sva vrata postavljena tako da u što većoj mjeri olakšaju utovar glomaznih i nepraktičnih predmeta. Iznutra se ovaj povoljan dojam nastavlja vrlo ugodno oblikovanom putničkom kabinom izrađenom od robusne, ali zadovoljavajuće kvalitetne plastike. Uređaji su pregledni, ergonomija odlična. Svi prekidači nalaze se baš ondje gdje biste očekivali, sjedalo i upravljač podesivi su po visini i dubini, ručica mjenjača postavljena je dovoljno visoko da zadovolji visoke i niske vozače.

Testni model bio je opremljen najluksuznijim paketom opreme Urban koja, između ostalog, uključuje dvozonski klimatizacijski uređaj, grijana sjedala, tempomat i tako dalje, tako da smo nerijetko pomislili da vozimo monovolumen, a ne kombi, barem dok ne bismo pogledali na središnji retrovizor i ugledali – mrak. Kod gospodarskih vozila najvažnija je utovarna površina, a Berlingo briljira i na ovom području. Testni primjerak bio je opremljen s oba klizna vrata, premda lijeva dolaze uz nadoplatu, što u mnogočemu olakšava utovar. Automobil je k tome rapolagao gumiranom podnicom, kako stvari ne bi klizile, a za osiguravanje tereta tu je bilo i šest kukica za vezivanje.

Utovarna površina duga je tri metra, volumen iskoristive površine iznosi 3.700 litara, a maksimalna nosivost Citroenova kombija iznosi 750 kilograma. Ovo je dovoljno za prijevoz dvije europalete. Pod poklopcem testnog modela nalazio se provjereni, pomalo bučni 1.6-litreni HDi dizelaš koji nudi zadovoljavajuće performanse i štedljivost. 92 KS i 215 Nm okretnog momenta od 1.750 o/min. bit će dovoljno za ubrzanje do stotke u petnaestak sekundi te dosezanje putne brzine nadomak 160 km/h. Pritom će Berlingo u prosjeku potrošiti nešto više od 6.5 litara goriva u kombiniranom ciklusu.

Premda je Berlingo građen na platformi C4 Picassa te koristi njegov ovjes, ovo se baš i ne primijeti u vožnji. Automobil je relativno neudoban, slabo upija neravnine, no zato se najbolje osjeća kada ga natovarite s nekoliko stotina kilograma tereta. Pokude idu i na račun mjenjača koji, iako raspolaže dobrim prijenosnim omjerima, često zapinje te ima predug hod između brzina. Zato kočnice svoj posao odrađuju odlično čak i pod opterećenjem dodatnog tereta.

Proizvođač: Citroen
Model: Berlingo Urban 1.6 HDi L2
Vrsta motora: 1.6, četiri cilindra, dizel
Obujam: 1.560 cm3
Snaga (kW/KS): 66/92 @ 4.000
Okretni moment (Nm): 180 @ 1.750
Potrošnja (l/100 km): 5,1/7,6/6,2
Ubrzanje (0-100 km/h): 14 s
Maksimalna brzina: 160 km/h
Dimenzije (D/Š/V u mm): 4.628/1.810/1.828
Cijena do registracije: 109.565 kuna