CANNES U VUKOVARU

Filmski hitovi s Azurne obale zapljusnuli i obale Dunava

24.08.2016 u 22:00

Bionic
Reading

Ako niste bili ove godine na filmskom festivalu u Cannesu, mogli ste to kompenzirati dolaskom na filmski festival u Vukovaru jer veći dio najvrjednijih filmova prikazanih na Azurnoj obali može se pogledati na obali Dunava

Srijeda, treći dan festivala, bio je pravi primjer toga jer su prikazana dva filma koja su ove godine konkurirala za Zlatnu palmu, a to su 'Toni Erdmann' njemačke redateljice Maren Ade i 'Julieta' španjolskog redatelja Pedra Almodovara. Naravno, svi znaju za Almodovara, ne baš svi za Maren Ade, ali upravo je njezin film bio najveća senzacija ovogodišnjeg Cannesa.

Naime, film 'Toni Erdmann', priča o ocu koji po svaku cijenu želi obnoviti bliske odnose s kćerkom koja se odselila u Bukurešt i radi u velikoj korporaciji, dobio je u Cannesu maksimalne ocjene kritičara i do posljednjeg dana figurirao kao glavni favorit za Zlatnu palmu. U nekom čudnom obratu, film je ostao bez i jedne nagrade što nikome nije bilo jasno. U programu Vukovar Film Festivala on je sigurno jedan od favorita za nagradu.

Film 'Julieta' Pedra Almodovara nije u Vukovaru prikazan u konkurenciji za nagrade, ali je izazvao nevjerojatan interes gledatelja. Almodovar se vratio svojoj omiljenoj temi, a to su žene prepune životnih dilema. U slučaju filma 'Julieta' on prikazuje ženu koju je bez objašnjenja napustila njezina kćerka i nakon puno godina ona se preispituje kako bi shvatila gdje je napravila pogrešku. Zanimljivo, film je isprva rađen u engleskoj verziji te je Meryl Streep prihvatila ulogu majke. No, tada je Almodovar shvatio da film nije za američko tržište gdje je sasvim normalno da djeca napuštaju roditelje, već za španjolsko tržište gdje se djeca teško odvajaju od roditelja. I tako je njegova suradnja s Meryl Streep propala.

U sekciji dokumentarnog filma u srijedu je prikazan češki film 'NK Romi', priča o nogometnom klubu sastavljenom od Roma koji kreće od najniže nogometne lige u Češkoj, ali nailazi na rasističke prepreke i predrasude. Nakon što je film prikazan na festivalu u Karlovym Varyma stigao je u Vukovar i to zajedno s njegovim redateljem Tomašem Bojarom. Bojar se kroz priču o romskom nogometnom klubu iskreno obračunao s rasizmom u Češkoj jer, kako nam je rekao, rasistički odnos spram Roma mnogi smatraju nečim sasvim normalnim. Rasistički komentari njegovih sunarodnjaka potaknuli su ga da snimi film, a kako još nije krenuo u redovnu distribuciju u Češkoj, tako još nema reakcije službene politike.

Od ovakvih ozbiljnih tema publika se u kasnim noćnim satima odmara zabavljajući se na festivalskim partijima, poput onog u Radničkom domu na kojemu su novosadske The Frajle oduševile oko 600 okupljenih filmofila. Zabavi u Vukovaru nema kraja.