'A strana' je dobitna kombinacija HRT-a

• 26.11.2017 u 18:01

Sinoć je počela druga sezona HRT-ove zabavne emisije 'A strana' s temom ljubavnih pjesama i, kao i u svojoj prvoj sezoni, pokazala da je to točno onaj tip emisije koji HRT i dalje, unatoč svemu, zna solidno odraditi

Našoj javnoj televiziji mnogo stvari u zadnjih desetak, možda čak i dvadesetak godina ne ide dobro. Troše previše vremena na svoju internu politiku i eksterne pritiske da bi informirali javnost kako treba, obavezne sadržaje odrađuju tako da su uglavnom dosadni i nikome ih se ne da gledati, kvalitetne filmske i serijske sadržaje ne znaju dovoljno promovirati, mozaične emisije troše prevelikim tempom da bi izdržale dulje od mjesec-dva, ali jedna im se stvar mora priznati. Dobro im ide zabavno-glazbeni program, i to onaj gdje se puno pjeva i pleše na mainstream pop-glazbu, gdje ima puno raznobojnih svjetala te gdje se voditelji s gostima i publikom u studiju ponašaju kao da su upravo na nekom ekskluzivnom tulumu.

'A strana' upravo je takva emisija. Samo ime implicira da će se baviti glazbom koju svi znaju, a ako želimo u to učitavati još neka značenja, možemo reći da tim nazivom obećavaju prvoklasnu zabavu, zabavu 'A-klase'. U svojoj prvoj sezoni emisija je to i dokazala. Isprva možda samo mrvicu šepava, vrlo je brzo postala popularna i HRT je pokazao da može i sam, bez licence, stvoriti šljokičastu subotnju zabavu kakvu je publika jako voljela u plesu i pjevanju sa zvijezdama, 'The Voiceu' i sličnim showovima.

Za početak druge sezone isto su tako odabrali 'A'-temu - čisti mainstream koji se svima sviđa, s kojim svi imaju iskustva i koji se može ilustrirati hrpom muzičkog materijala: ljubav. Duško Čurlić i Ivan Vukušić o ljubavnim su pjesmama razgovarali s Ninom Badrić, Massimom i Milom Kekinom, a na kraju i sa Zdravkom Čolićem. Sve su to redom notorni ziceri za bilo koju zabavno-glazbenu emisiju, a kada je se spoji s temom ljubavi, ne mo'š fulat. Izvukle su se iz toga mnoge pjesme uz koje je publika, kako ona u studiju, tako i ona pred televizorom mogla pjevušiti s nagovještajem suza u očima - balade Arsena Dedića, Kemala Montena i Jadranke Stojaković - Mile Kekin svemu je tome dodavao malo rockerskog tona, spominjući ljubavne pjesme svojeg benda, ali i, recimo, Johnnyja Štulića i sve u svemu, tko god da je gledao, a nije barem u jednom trenutku rekao: 'Aaaaaa, na to sam ples'o sentiš s Martinom iz sedmog b', mora da je srca kamenog.

Zdravko Čolić pjeva 'Zagrli me' u 'A strani' Autor: HTV

No da ne bi ispalo da je sve samo puki zicer i da baš nikako nisu mogli fulat', mora se priznati da ipak cijeloj priči vješto pridonose i voditelji, koji u studiju znaju razgovarati s gostima tako da budu dopadljivi, a opet da ne mame kolutanje očima zbog bilo kakvog pretjerivanja ili gluparanja. Jer nije da HTV tu i tamo nije imao pokušaja zabavnih emisija s pjevanjem, plesanjem i inim revijalnim tonovima, a da ti pokušaji nisu neslavno propali. Obično bi to bilo onda kada su voditelji bili prenametljivi, kada bi u svoj 'autorski štih' ubacivali nešto što bi se moglo dobiti kreativnim premetanje riječi 'štih' i kada bi se zapravo previše oslanjali na sve one notorne zicere spomenute gore, ne trudeći se osobito ni s čim drugim. 'A strana' nije ta priča.

Ako bih joj išta prigovorila, to bi možda bilo to što, iako u njoj naveliko nastupaju mladi pjevači, koji su i ovaj put pjevali veće i manje hitove, kao što su 'Ja u ljubav vjerujem' ili 'Ljubavnu pjesmu' iz rock-opere Gubec-beg, te pjevače, dok se nalaze na ekranu, baš ne potpisuju. Da, da, Duško i Ivan ih znaju najaviti, ali to se koji put teško čuje od pljeska i uzvika publike, a kada bi se na ekranu vidjelo kako se ta mladež zove, možda bismo ih i zapamtili dulje od pet minuta, što bi bilo zgodno i za njihove karijere, a i za možebitno širenje glazbenih horizonata publike. I da, kad već spominjem pljeskanje i uzvike publike - shvaćam da su potrebni zbog atmosfere, ali koji put se zbilja vidi da su dirigirani i da publika plješće zato što su to naredili igrači s druge strane kamera, pa to katkad zna biti iritantno.

Mladi pjevač Stjepan Lach izvodi 'Molitvu za Magdalenu' Autor: HRT

No to bi uglavnom bilo sve što bih prigovorila 'A strani'. Ne, to nije emisija za mlade, ali mladi se ionako subotom navečer zabavljaju nekako drugačije, a ne pred televizorima. Nije ni emisija za alternativce, teške kužere u glazbu i pop-kulturu, pa niti za one koji traže da se na javnoj televiziji promovira i emitira nešto novo, uzbudljivo i drugačije. To je zabavna emisija za sredovječne, starije, nostalgične, možda i pokojeg usamljenog gledatelja koji bi subotu htio provesti u iluziji da je opet pozvan na neki dobar tulum iz svoje mladosti. To je i emisija za sve one koji vole zapjevušiti uz televizor, kojima televizor zna 'svirati' umjesto radija uz subotnju obiteljsku partiju karata u dnevnom boravku i slične. Za takve je 'A strana' mrak i to je sasvim okej. Okej je, uostalom, da postoji i takva jedna emisija - dobar podsjetnik da nam prisavska javna TV negdje u svojim hodnicima krije i ljude koji imaju ideje o tome što se gledateljima može uspješno servirati, a ne samo one koji se na svakom koraku spotiču o standarde svoje struke.