ČEKAJU LIBERALIZACIJU

Uber uzvraća udarac: Poslujemo po zakonu i plaćamo poreze

08.12.2016 u 10:15

Bionic
Reading

Nakon što je tportal objavio članak 'Zašto taksisti i država mrze Uber', u domaćoj podružnici te prijevozničke tvrtke odlučili su podijeliti i svoju stranu priče

Prema Uberu, tportalovih pet točaka zbog kojih su omraženi kod taksista i države, a koje im oni spočitavaju - nisu točne. Tvrde kako posluju prema zakonu, plaćaju poreze, imaju transparentan model poslovanja i visoke sigurnosne standarde.

1.Uber je konkurencija taksiju

U Uberu navode kako partneri-vozači posluju prema članku 60. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu koji predviđa djelatnosti iznajmljivanja osobnih vozila s vozačem. Istim modelom već se godinama koriste mnogobrojne rent-a-car agencije i hoteli. Postoje razlike između djelatnosti iznajmljivanja osobnih vozila s vozačem i autotaksi prijevoza. 'Uberovi partneri-vozači i drugi pružatelji djelatnosti iznajmljivanja osobnih vozila s vozačem, nemaju iste povlastice kao pružatelji autotaksi usluga. Između ostaloga, Uberovi partneri-vozači ne smiju koristiti taksi stajališta i trase linija javnog prijevoza i nemaju pristup određenim gradskim zonama', navode.


2.Uber izbjegava plaćanje poreza i davanja


Uberov poslovni model, tvrde, uvodi poreznu transparentnost u tradicionalno gotovinsku industriju. 'Svi računi koje izdaju Uberovi partneri-vozači fiskalizirani su i u skladu sa zakonima , a porezi se plaćaju na ukupnu cijenu svake vožnje. Porezi su se plaćali na ukupan iznos vožnje i prije fiskalizacije. To znači ako vozač naplati vožnju 100 kuna, na svih 100 kuna odmah plati porez. Tek kasnije, od onoga što mu ostaje dio iznosa daje Uberu, što predstavlja naknadu za korištenje aplikacije. Dakle, ukupan iznos poreza na uslugu plati se u Hrvatskoj', pojašnjavanju.

3.Uber ne poštuje sigurnosne standarde
Uberovi vozači registrirane su tvrtke i obrti koji podmiruju svoje porezne obveze nastale obavljanjem djelatnosti iznajmljivanja osobnih vozila s vozačem. Danas u Hrvatskoj posluje preko 1000 Uberovih partnera-vozača. 'Svi moraju proći stroge sigurnosne provjere, imati tehnički ispravna vozila i prikladna osiguranja vozila i putnika', dodaju u Uberu te ilustriraju:

•Svi vozači prolaze stroge provjere. To uključuje detaljnu provjeru svih podataka, kriminalne prošlosti i vozačkog iskustva prije priključivanja Uberovoj platformi. Član našeg lokalnog tima osobno i vrlo temeljito provjerava baš svaki dokument. Osim toga, svi su vozači osigurani u skladu s postojećom regulativom.

•Usluga uberX koristi tehnološku inovaciju kako bi putnicima i vozačima omogućila sigurnost; dok u stvarnom vremenu prati dolazak automobila, putnik dobiva vozačevu fotografiju te ime i prezime i registarske oznake automobila.

•Osim toga, putnici imaju pristup kartama s GPS-om koje mogu podijeliti sa svojim prijateljima i bližnjima kako bi ovi mogli pratiti njihovo putovanje od početka do kraja i tako biti sigurni da su stigli sigurno na odredište.

•Na kraju svih Uberovih vožnji i putnik i vozač ocjenjuju njihov tijek kako bi se osigurala kontrola kvalitete.


4.Uber krši hrvatske zakone i Ustav
Uberovi vozači posluju u skladu s hrvatskim zakonom, i to prema članku 60. Zakona o prijevozu u cestovnom prometu koji predviđa djelatnosti iznajmljivanja osobnih vozila s vozačem. Istim modelom, već se godinama koriste mnogobrojne rent-a-car agencije i hoteli.

5.Uber je potpuno ili djelomično zabranjen u navedenim zemljama.
Uber nije zabranjen u Njemačkoj, Francuskoj, Italiji, Rumunjskoj, Japanu, Indiji, SAD-u, Španjolskoj, Nizozemskoj te posluje u više od 70 zemalja diljem svijeta i više od 400 gradova, uključujući 21 zemlju članicu Europske unije. Na linku se može pogledati popis svih gradova u kojima Uber posluje.

Dodatno, ranije ovog tjedna ministar promet Oleg Butković najavio je kako će zakonskim rješenjima 'legalizirati' poslovanje Ubera, ali i taksi Cammea, koji se povukao iz Splita. Ovog časa formiraju se radne skupine koje će iznijeti prijedlog legalizacije.