relacija zagreb-split

Kreće natječaj za nabavku elektrodizelskih vlakova, evo što sve trebaju imati

18.03.2024 u 10:59

Bionic
Reading

Objavljen je otvoreni postupak javne nabave šest elektrodizelskih motornih vlakova za relaciju Zagreb - Split - Zagreb, koji bi prema planu u prometu trebali biti tijekom 2026. i 2027. godine, objavio je u ponedjeljak HŽ Putnički prijevoz

Zagreb i Split povezuje željeznička pruga duljine 429 kilometara koja je elektrificirana od Zagreba do Oštarija, a dalje prema Kninu i Splitu neelektrificirana. Stoga će novi vlakovi imati električni pogon za elektrificirani i dizelski za neelektrificirani dio pruge, uz veliku snagu vučnih motora kako bi se udovoljilo uvjetima zahtjevne brdske pruge, kažu u HŽ Putničkom prometu.

Vlakovi će, kako najavljuju, biti opremljeni suvremenim sustavom za informiranje putnika. Moći će ih koristiti i osobe u invalidskim kolicima s obzirom da će biti opremljeni rampama za ulazak i izlazak osoba u invalidskim kolicima, a u vlaku će biti i prilagođen sanitarni čvor.

Uz mjesta za bicikle, unutarnji i vanjski videonadzor te besplatan pristup internetu, putnici će moći puniti svoje mobitele i prijenosna računala.

Vlakovi će imati komforna sjedala, a određeni broj mjesta bit će rezerviran za prvi razred.

Putnicima će se pružati i ugostiteljska usluga. U slučaju veće potražnje za putovanjem, bit će moguće spajanje dva do tri vlaka.

Najveća brzina vlakova iznosit će 160 km/h.

Nabava elektrodizelskih vlakova financira se iz zajma Europske investicijske banke (EIB) u sklopu projekta Revitalizacija željezničkog sustava Republike Hrvatske, unutar kojega HŽ Putnički prijevoz nastavlja s nabavom novih vlakova. Uz šest vlakova koji će spajati Zagreb i Split, bit će nabavljeno još osam vlakova na alternativni pogon, odnosno baterijski i elektrobaterijski vlakovi.

Otvoreni postupak javne nabave za elektrodizelske vlakove objavljen je u Elektroničkom oglasniku javne nabave RH i u Službenom listu Europske unije (TED).