tržište mobilnih telefona

Kinezi sve manje kupuju iPhone, prednost daju Huaweiju

07.03.2024 u 14:32

Bionic
Reading

Prodaja Appleovog iPhonea u Kini pala je u prvih šest tjedana ove godine za 24 posto u odnosu na početak 2023., prema istraživačkoj tvrtki Counterpoint, odražavajući sve oštriju konkurenciju.

Američki tehnološki div suočen je sa žestokom konkurencijom kineskih rivala. Tako je prodaja Huaweija u istom razdoblju skočila za 64 posto, navodi se u izvješću.

Ni Apple ni Huawei nisu odmah odgovorili na BBC-jev upit da komentiraju podatke.

Pored ponovnog rasta Huaweijeve prodaje u segmentu skupljih telefona, Apple pritišće i agresivna cjenovna politika kineskih Oppoa, Viva i Xiaomija, napisao je Mengmeng Zhang iz Counterpoint Researcha.

Uteg im je i pad kineskog tržišta u cjelini, za sedam posto, navodi se u izvješću. Kina spada među najveća Appleova tržišta.

Huawei su godinama mučile američke sankcije, no prodaja mu je porasla nakon što je u kolovozu lani lansirao seriju 5G mobitela Mate 60, iznenadivši analitičare budući da mu je onemogućen pristup ključnim čipovima i tehnologiji koji su potrebni za 5G mobilni internet.

Uz Huawei, samo je Honor bilježio rast prodaje u skupini pet vodećih brendova, prema izvješću Counterpointa. Vivo, Xiaomi i Oppo prodali su manje mobitela nego u prvih šest tjedana 2023., navode u Counterpointu.

Izvješće je pokazalo i da je Appleov udio u kineskom tržištu pametnih telefona pao na 15,7 posto, s 19 posto u prošloj godini, što znači da je pao s drugog na četvrto mjesto.

Huawei se pak popeo na drugo mjesto, s tržišnim udjelom od 16,5 posto, gotovo dvostruko većim nego prije godinu dana.

Vivo je zadržao poziciju proizvođača s najviše prodanih mobitela, unatoč padu prodaje za 15 posto.