SVJETSKA PREMIJERA

Volkswagen predstavio ID. Buzz GTX: Najsnažniji Bulli ikada standardno s pogonom na svim kotačima

27.03.2024 u 11:02

Bionic
Reading

Opremljen je s dva električna pogonska motora. Prednji električni pogonski motor se prema potrebi aktivira unutar djelića sekunde. Raspodjelom snage sustava 4MOTION upravlja se preko kontrolera pogona na sve kotače, a ukupna snaga je 250 kW (340 KS)

Na prošlotjednoj godišnjoj konferenciji za medije Volkswagen gospodarska vozila sui održali svjetsku premijeru novog ID-a. Buzz GTX sa snagom od 250 kW (340 KS). 'Najsnažniji Bulli svih vremena, s dva međuosovinska razmaka i dvije veličine baterije, dostupan kao 5-, 6- ili 7-sjed, plus standardni pogon na sve kotače – za optimalnu vučnu snagu i trakciju u svakoj situaciji vožnje. Stvarno bi se trebao zvati ID. Buzz GTXXL! To znači da je 2024. stvarno dobro počela,' kaže Lars Krause, član Upravnog odbora odgovoran za prodaju i marketing u Volkswagen gospodarskim vozilima.

ID. Buzz GTX ima novu bateriju od 79 kWh (neto) u verziji sa standardnim međuosovinskim razmakom. Verzija s produženim međuosovinskim razmakom (plus 250 mm) uvijek se napaja također novom baterijom od 86 kWh (neto).

Volkswagen ID. Buzz GTX Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen gospodarska vozila

Oba GTX modela standardno dolaze s 4MOTION pogonom na sve kotače i mogu ubrzati od 0 do 100 km/h za samo 6,5 sekundi (prognoza). Pretprodaja modela ID. Buzz GTX kreće na ljeto.

Proizvodna ofenziva

Volkswagen gospodarska vozila lansiraju mnoštvo novih modela u 2024. Na godišnjoj medijskoj konferenciji u Hannoveru, Lars Krause je rekao: 'Prvo, tu je New California s nevjerojatnim brojem obožavatelja! Radujem se svjetskoj premijeri ovog ljeta otkako smo prošle godine predstavili konceptni automobil. Drugo, imamo novi Transporter, koji je nasljednik legendarnog T6.1. Ali danas se radi o sasvim drugoj igri. Naime, ovo fantastično vozilo: novi ID. Buzz GTX.'

Električni pogon na sve kotače

Novi ID. Buzz GTX je opremljen s dva električna pogonska motora. Zasebni pogonski motor u svakom slučaju pokreće prednju i stražnju osovinu. Prednji električni pogonski motor se prema potrebi aktivira unutar djelića sekunde. Oba pogonska motora zajedno tvore električni sustav pogona na sve kotače (4MOTION). Raspodjelom snage sustava 4MOTION upravlja se preko kontrolera pogona na sve kotače. Kombinirana snaga sustava dva elektromotora je 250 kW (340 KS).

Sa snagom od 210 kW (286 KS) i maksimalnim okretnim momentom od 560 Nm, sinkroni motor s trajnim magnetom (PSM) tipa APP550 pruža snažan pogon na stražnjoj osovini. PSM sustav je izuzetno učinkovit i čini svoj puni potencijal performansi dostupnim od samog početka. Prednji električni pogonski motor je asinkroni motor (ASM) s oznakom AKA150. Proizvodi najveću snagu od 80 kW (109 KS) i najveći okretni moment od 134 Nm.

U stanju pripravnosti, ASM sustav gotovo ne troši energiju – posebna značajka asinkronih motora koja ih čini idealnim kao pomoćni pogon. Kada se traži puna vršna snaga, ID. Buzz GTX će vjerojatno trebati 6,5 sekundi za ubrzanje iz mjesta do 100 km/h s obje baterije od 79 kWh i 86 kWh (vrijednosti procjene). Najveća brzina dva GTX modela je elektronički ograničena na 160 km/h.

Električni pogonski motori u ID. Buzz GTX se napajaju energijom pomoću baterije od 79 kWh ili 86 kWh. Baterija od 79 kWh može se puniti na DC stanicama za brzo punjenje do 185 kW. Pri maksimalnom kapacitetu punjenja, ponovno se puni od 10 do 80 posto za cca. 26 minuta; baterija od 86 kWh apsorbira energiju do 200 kW na DC stanicama za brzo punjenje. Također se puni od 10 do 80 posto za oko 26 minuta pri maksimalnom kapacitetu punjenja.

Volkswagen ID. Buzz GTX: snimka u studiju Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen gospodarska vozila

Kapacitet vuče

Zahvaljujući dodatnih 100 kW (136 KS) snage i pogonskom sustavu 4MOTION, ID. Buzz GTX nudi veću maksimalnu težinu prikolice: verzija s normalnim međuosovinskim razmakom može bez napora vući do 1800 kg (kočnica, 8 posto nagiba), dok ID. Buzz GTX s dugim međuosovinskim razmakom ima maksimalni kapacitet vuče od 1600 kg.

Maksimalna težina prikolice time je povećana za 800 kg odnosno 600 kg. Sustav 4MOTION nudi velike prednosti pri vučenju prikolice, posebno na mokrim ili rastresitim površinama. Novi ID. Buzz GTX je stoga idealno vozilo za vuču – na primjer, za prikolice za čamce ili konje, koje se često pomiču po skliskom terenu.

Eksterijer

ID. Buzz GTX karakterizira individualizirani prednji kraj. Branik u GTX stilu s crnom rešetkom za dovod zraka u dizajnu saća i novim bočnim elementima za usmjeravanje zraka također osiguravaju dinamičan, prepoznatljiv izgled. Nova dnevna svjetla integrirana su u branik s lijeve i desne strane.

Svi crni elementi karoserije kao što su nova rešetka za dovod zraka, elementi za vođenje zraka, natpis GTX i kućišta vanjskih retrovizora završeni su u crnoj boji visokog sjaja. Osim toga, Solna 20-colni aluminijski naplatak standardna je oprema za ID. Buzz GTX.

Ponuda GTX naplataka nadopunjena je s dva nova 21-colna aluminijska naplaka. Standardno su uvijek ugrađena IQ.LIGHT LED matrična prednja svjetla.

Nova završna boja u boji Cherry Red nudi se isključivo za ID. Buzz GTX. Ova crvena će se moći konfigurirati kao jednobojna završna obrada i po izboru u kombinaciji s Mono srebrnom metalik bojom kao dvobojna završna obrada.

Unutrašnjost

Volkswagen gospodarska vozila prilagodila su i unutarnju opremu. Tamni tonovi naglašavaju sportski karakter najsnažnijeg ID. Buzza. Na primjer, obje ID.Buzz GTX verzije jedini su modeli u proizvodnoj liniji koji su opremljeni crnim stropom. Sjedala također imaju specifičan GTX dizajn.

Električno podesiva udobna sjedala s funkcijom memorije koriste se sprijeda. Sjedala su poboljšana presvlakama od crnog mikroflisa ArtVelours Eco s novim dijamantnim uzorkom, kao i crvenim kontrastnim šavovima i crvenim rubovima. Crveni križni šavovi prepoznatljiva su značajka na višenamjenskom upravljaču, koji je oplemenjen crvenom aplikacijom na središnjoj oblogi i natpisom GTX integriranim u kromu.

Putnički prostor

ID. Buzz GTX sa standardnim međuosovinskim razmakom dostupan je kao peterosjed s trosjednom klupom podijeljenom u omjeru 40:60 u drugom redu (2/3) ili kao šesterosjed s po dva zasebna sjedala u drugom i trećem redu (2 /2/2). ID dugog međuosovinskog razmaka.

ID. Buzz GTX će također biti lansiran kao peterosjed s klupom od tri sjedala (2/3) i kao šesterosjed (2/2/2). Ova verzija dodatno će se nuditi kao sedmerosjed s trosjednom klupom u drugom redu i dva zasebna sjedala u trećem redu (2/3/2). Ovisno o modelu, sjedala u drugom redu mogu se pomicati uzdužno za 150 mm (standardni međuosovinski razmak) ili 200 mm (dugi međuosovinski razmak).

Prtljažnik

Zapremina prtljažnika ID. Buzz GTX (standardni međuosovinski razmak) kao peterosjed je između 1121 litre (natovaren do gornjeg ruba naslona stražnjih sjedala) i 2123 litre (preklopljena stražnja klupa, natovaren do gornjeg ruba naslona prednjih sjedala). Prošireni ID. Buzz GTX još je prostraniji: kada se napuni do gornjeg ruba naslona drugog reda sjedala, dostupan je kapacitet od 1340 litara.

Ako je veliki ID. Buzz GTX natovaren je do prvog reda sjedala, obujam raste na 2469 litara. Čak i kad u njemu sjedi sedam osoba, i dalje je dostupno 306 litara prtljažnog prostora iza trećeg reda sjedala u dugom GTX-u. Ovisno o konfiguraciji sjedala, oba ID. Buzz GTX modeli mogu biti opremljeni dugom ili kratkom Multiflex pločom (uključujući dvije preklopne kutije). Multiflex ploča stvara drugu razinu utovara i – kada su stražnja sjedala preklopljena – ravnu površinu za utovar.

Novi hardver i softver plus ChatGPT

Veliko ažuriranje hardvera i softvera za liniju proizvoda bit će ugrađeno u GTX modele. Novo u ponudi su head-up zaslon (opcija) i sljedeća generacija infotainment sustava (standard) s novom navigacijom izbornika i grafikom, kao i brzim procesorom.

Zaslon osjetljiv na dodir sada je veličine 12,9 inča umjesto 12,0 inča (dijagonala 33 cm umjesto 30 cm). Novost je i osvijetljena dodirna traka za kontrolu temperature i glasnoće.

Novim IDA glasovnim asistentom upravlja se prirodnim glasovnim naredbama. Ne samo da omogućuje kontrolu brojnih funkcija vozila, već također pruža odgovore na pitanja općeg znanja korištenjem internetske veze s bazama podataka kao što je Wikipedia. Inovativni IDA glasovni asistent dodatno ima ChatGPT integraciju (AI/umjetna inteligencija).

Još jedna nova značajka je Wellness aplikacija koja koristi unaprijed konfigurirane programe za prilagodbu različitih funkcija vozila radi poboljšanja dobrobiti tijekom vožnje ili punjenja. Sustav upozorenja pri izlasku još je jedan novi dodatak. Ovo upozorava na motorna vozila i bicikle koji se približavaju sa stražnje strane kada su vrata otvorena.

  • +50
Volkswagen ID. Buzz GTX Izvor: Promo fotografije / Autor: Volkswagen gospodarska vozila

Samba bus novog doba

Od sada će ID. Buzz s dugim međuosovinskim razmakom biti dostupan s panoramskim krovnim otvorom s pametnim staklom kao opcija. Višeslojno pametno staklo ima integrirani film od tekućih kristala i može se elektronički mijenjati tako da bude prozirno ili neprozirno.

Najveći panoramski krov ikad korišten u Volkswagenu pretvara ID. Buzz u Samba bus za novu eru.