ODLAZAK U PRIRODU

Subaru XV 4DVENTURE je stigao: Treći model 4x4 specijalista s opremom za avanture

21.04.2023 u 08:43

Bionic
Reading

Zahvaljujući ovom paketu opreme najprodavaniji model tvrtke Subaru sada se odlikuje novim dodacima, i unutar kabine i izvan nje. Što se motora tiče u ponudi su benzinski 1,6-litreni motor snage 114 KS te 2,0-litreni MHEV blago-hibridni motor snage 150 KS

Nakon Subaru modela Outback i Forester, XV je treći model iz asortimana ovog japanskog proizvođača obogaćen 4DVENTURE verzijom stvorenom za avanture. Subaru XV je nastao je 2011. s idejom o proizvodnji svestranog te estetski i sadržajno zanimljivog automobila koji podiže vrijednost marke Subaru privlačenjem mlađe publike.

XV se s godinama razvio i prihvatio hibridni pogon te tako zasjeo na prvo mjesto najprodavanijih modela iz ponude. Danas se i dalje razvija te je obogaćen 4DVENTURE verzijom kojom se ovaj japanski proizvođač ističe posljednjih godina.

Za one s aktivnim stilom života

Ovaj paket opreme modela XV osmišljen je za osobe s aktivnim stilom života koje se vole baviti sportom na otvorenom. Zahvaljujući verziji 4DVENTURE najprodavaniji model tvrtke Subaru obogaćen je serijom novih dodataka koji mu pružaju još dinamičniji izgled. Ti dodaci nisu važni samo u estetskom pogledu, nego su i važna dodana vrijednost za sve one koji se odvaže na vožnju izvan asfalta i slijede svoje interese na otvorenom.

Što se tiče vanjskih dodataka, uz prednje, stražnje i bočne zaštite te zaštite prtljažnika nema straha čak ni na najopasnijim i najneprohodnijim putovima. U unutrašnjosti, gumeni tepisi i korito za prtljažnik omogućuju jednostavniji i praktičniji prijevoz stvari i opreme, čak i u uvjetima snijega i kiše, bez opasnosti od oštećenja materijala od kojih su izrađeni kabina i prtljažnik.

Naposljetku, grijani upravljač obogaćuje kabinu modela XV 4DVENTURE i pomaže svladati i putovanja u najhladnijim klimama. Novi Subaru XV 4DVENTURE je dostupan u svim bojama predviđenim i za ostale pakete opreme.

Benzinski 1,6i i 2,0i e-Boxer hibridni motor (MHEV)

Model XV 4DVENTURE ima na raspolaganju dva tipa boxer motora. Prvi je 1,6-litreni benzinac snage 114 KS (84 kW), a radi se o četverocilndričnom 'H' motoru s horizontalno nasuprotno postavljenim cilindrima s Multipoint sekvencijalnim ubrizgavanjem goriva, obujma 1600 cm³ i najvećeg okretnog momenta 150 Nm pri 3600 okr./min. Ovaj je motor uparen s bezstupanjskim CVT Lineartronic mjenjačem, a pogon mu je stalni na sva četiri kotača Symmetrical AWD. Maksimalna brzina ovog 1.6i modela je 175 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h 13,9 sekundi. Emisija CO2 prema WLTP sustavu je 180 g/km u kombiniranim uvjetima, a potrošnja goriva u kombiniranim uvjetima 8,0 litara na 100 km (WLTP).

Drugi motor je 2.0i dvolitreni e-Boxer hibridni motor (MHEV). Subaru je odabrao koristiti svoj FB20 benzinski boxer motor, prikladno optimiziran u smislu potrošnje goriva, modificiran za upotrebu isključivo na hibridnim modelima.To je dvolitreni 4-cilindrični boxer motor, s izravnim ubrizgavanjem, dvostrukom bregastom osovinom, s prirodnim usisom. Ovaj motor je uparen s CVT Lineartronic bezstupanjskim mjenjačem s lančanim prijenosom, uz mogućnost ručnog mijenjanja stupnjeva prijenosa u 7 'brzina' pomoću polugica na volanu, dok se snaga na kotače prenosi Active Torque Split AWD sustavom.

Njegova maksimalna snaga je 150 KS (110 kW) između 5600 i 6000 okr./min. i ima najveći okretni moment od 194 nm pri 4000 okr./min. Njegova električna pogonska jedinica se sastoji od AC (izmjenična struja) sinhronog elektromotora s trofaznim trajnim magnetima, koji pruža snagu od 12,3 kW (16,7 KS) i okretni moment od 66 Nm, a smješten je unutar 'Hybrid Lineartronic' mjenjača.

Baterije su litij-ionskog tipa s maksimalnom snagom od 13,5 kW i napona 118,4 V, te kapaciteta 4,8 Ah. Maksimalna brzina ovog hibridnog XV-a je 193 km/h, a ubrzanje od 0 do 100 km/h 10,7 sekundi. Emisija CO2 prema WLTP sustavu je 180 g/km u kombiniranim uvjetima, a potrošnja goriva u kombiniranim uvjetima 7,9 litara na 100 km (WLTP). No treba reći da se s ovim e-Boxer hibridnim sustavom štedi do 11 posto goriva u odnosu na benzinsku 2,0-litrenu izvedbu XV-a.

AC/DC izmjenjivač/pretvarač baterije, smješten je u poseban prozračan kontejner ispod prtljažnika straga, iznad stražnje osovine, u poprečnom položaju, kako se ne bi žrtvovao koristan prostor za prtljagu i zadržala kvaliteta držanja u vožnji vozila. Težina XV e-Boxera u odnosu na XV model s 1,6-litrenim benzincem je 1554 kg, odnosno 127 kg više. A raspored težine je 59,4 posto na prednjoj osovini i 40,6 posto na stražnjoj osovini, što je tek neznatno drugačije nego kod XV.a s 1,6-litrenim benzincem.

  • +10
Subaru XV 4DVENTURE Izvor: Promo fotografije / Autor: Subaru

Kao i za sve ostale modele iz asortimana, i za verziju XV 4DVENTURE predviđen je SUBARUSAFE8, neograničeno 8-godišnje jamstvo za sve nove klijente ove marke sa šest zvjezdica. Riječ je o jedinstvenoj ponudi koja predviđa pokriće 'bumper to bumper' bez ograničenja u pogledu kilometraže. Jamstvo SUBARUSAFE8 povezano je s brojem šasije, što znači da će nastaviti vrijediti i u slučaju prijenosa vlasništva.

Linija 4DVENTURE

Nakon modela Outback koji je izašao 2019. i Forester koji je izašao 2020., Subaru XV je treći model iz asortimana tvrtke Subaru koji je obogaćen ovom verzijom stvorenom za avanture.

Što se cijena tiče, benzinski Subaru XV 4DVENTURE 1.6i 114 KS CVT Lineartronic kreće od 34.086 eura, dok MHEV blago-hibridni model XV 4DVENTURE 2.0i 150 KS CVT Lineartronic kreće od 39.996 eura. Treba reći i da je u obje 4ADVENTURE verzije u cijenu uključena i metalik boja.