POZADINA SENJSKE PRIČE

Vlasnik hotela dužan na sve strane, tužit će Poreznu!

08.08.2013 u 14:25

Bionic
Reading

Dramatično zatvaranje, no nakon nekoliko sati ponovno otvaranje jedinog senjskog hotela Libra čiji su vlasnici dužni državi oko 880 tisuća kuna dobilo je epilog. Odvjetnik vlasnika najavljuje tužbu protiv Porezne uprave zbog 64 gosta koji su završili na cesti. S druge strane Porezna uprava, iako je ministar turizma jučer izrazio žaljenje zbog zatvaranja, ostaje pri svome: gosti su ispaštali zbog neodgovornih vlasnika. Isti taj vlasnik dužan je pak gradu Senju i komunalnom poduzeću i više nego što duguje državi: 1,2 milijuna kuna

Gradonačelnik Senja Darko Nekić smatra kako je tajming Porezne bio loš: 'Je li u redu izbacivati ljude na cestu? Naravno da nije. To je napravljeno na pogrešan način, kao da su namjerno sami sebi željeli izvesti autogol. To baca veliku mrlju na senjski i hrvatski turizam.'

Nekić nam ipak otkriva kako je tvrtka Mališa d.o.o. koja je vlasnik hotela dužna lokalnoj samoupravi i gradskom poduzeću još i više nego državi. Gradu Senju pola milijuna kuna, komunalnom poduzeću još 700 tisuća kuna. Zbog toga namjeravaju poduzeti korake koje je poduzela i Porezna. 'Ali najesen, kada prođe sezona', napominje senjski gradonačelnik ustrajan u tome da naplati potraživanja.

Obitelj Matičić hotel Libar ima oko šest godina. Riječ je osenjskoj obitelji koja u sklopu svoje tvrtke ima još i ugostiteljskiobjekt na plaži i kafić u gradu.

'Oni od duga ne bježe'

Drama koja se jučer u Senju događala dovela je članove obitelji Matićić na rub živaca. Hotel je bio pun, sezona dobra iako im je nad glavom visio dug državi, ali i mnogima drugima. Prijepodne u hotel stižu poreznici, pečate vrata hotela, samo jedna ostavljaju otvorena kako bi turisti, koji su se već razmiljeli po plažama, mogli napustiti zgradu.

Vlasnik hotela čak je planirao uopće ne otvoriti hotel pa se zaliha hrane u vrijednosti od 800 tisuća kuna počela dijeliti ili skladištiti kod prijatelja. No oko 15 sati hotel otpečaćen je, no u njemu je od 66 gostiju ostao samo talijanski par. Ostali su otišli. Gorak okus u ustima deložiranih stranih turista pokušao je isprati vlasnik oprostivši im dosadašnji trošak noćenja.

Odvjetnik obitelji Velimir Došen
objasnio nam je pozadinu cijele situacije koja je jučer eskalirala. 'Njihovo poduzeće Mališa d.o.o. duguje državi 880 tisuća kuna poreza. Oni su u prethodnom predstečajnom postupku. Nadležni stečajni sudac dopustio je rad hotela dok se ne odluči o pokretanju stečaja. Znači, dozvoljeno im je da rade unatoč blokadama računa. No Porezna se odlučila poduzeti krajnji korak. Bilo je drugih mehanizama, rok plaćanja ili završetak sezone', kazao je Došen.

Dan prije zatvaranja sa svojim je klijentima bio u Zagrebu u Poreznoj upravi tražiti odgodu plaćanja. Tražili smo da nam dozvole plaćanje polovice duga u roku od osam dana ili nakon ljeta. Ni na što nisu pristali. Mi ne bježimo od tog duga', poručio je odvjetnik.


'Tužit ćemo Poreznu'

Jedino obrazloženje koje su dobili za ponovno otvaranje hotela bilo je 'novonastala situacija'. 'Mi u međuvremenu nismo ništa platili. Valjda su to napravili zbog pritiska javnosti. No napravili su proceduralnu grešku u naredbi o zatvaranju. Napisali su da mi nismo imali prigovora, a prigovor smo uložili. Porezna u Gospiću očito to nije dobila', objasnio je Došen. Dodao je kako će zbog materijalne i nematerijalne štete koja je nastala zatvaranjem hotela usred sezone tužiti Poreznu upravu.

Tvrdi da u Hrvatskoj gotovo da i nema hotela koji u Hrvatskoj nije dužan ili državi ili dobavljačima. Neki imaju i stotine milijuna kuna duga. 'Ovo je kap u moru, kada bi se ovi kriteriji primijenili na svima, onda bi zatvorili barem 70 posto hotela', tvrdi Došen. 'Prenaglili su se, to je bila čista demonstracija sile', zaključio je Došen i dodao kako je vijest o zatvaranju hotela i izbacivanju turista bila jučer i na slovenskim vijestima.

Porezna: Riječ je o nesavjesnom i neodgovornom poduzetniku

Iako se jučer Porezna uprava nije oglasila, danas druga priča. 'Ministarstvo financija, Porezna uprava izražava žaljenje što su turisti, ali i sveopća hrvatska javnost morali biti svjedoci posljedicama zbog postupaka jednog neodgovornog i nesavjesnog poduzetnika', poručuju.

Odlazak turista iz hotela


Porezni dug tvrtke je točno 883.080,76 kuna. Porez nisu prijavili ni u 2012., niti su dostavili obrasce za ovu godinu bez obzira na sve opomene, tako da je dug još i veći. Početkom srpnja, poslan im je Zapisnik o poreznom nadzoru na koji su imali pravo podnijeti prigovor u roku od pet dana. Prigovor su poslali tek 7. kolovoza, kada ga je zaprimio područni ured u Gospiću. Napominju da su vlasnici od početka srpnja bili upoznati s činjenicom da će im hotel zatvoriti ako ne podmire dugovanje.

'Iz svega je vidljivo da je porezni obveznik iskoristio i svoje goste i javnost navodeći ih na pogrešne zaključke', kažu u Poreznoj upravi. Naveli su i niz poteza Vlade kojima se poduzetnicima pomoglo u reprogramiranju dugova. 'Porezni obveznik imao je niz mogućnosti za podmirenje i reprogramiranje svojeg poreznog duga, tako da izjave da je Ministarstvo financija, Porezna uprava 'kruta' u naplati poreznih dugova ne odgovaraju činjeničnom stanju.

Do ponovnog otvaranja hotela došlo je iz razloga što je postignut dogovor sa poreznim obveznikom tj. dan mu je rok od osam dana za podmirenje cjelokupnog dugovanja. Dogovor je postignut zbog svih nedužnih gostiju hotela koji su morali ispaštati zbog postupaka vlasnika hotela', pojašnjavaju.

Zaključuju kako nepoštivanje zakona i neizvršavanje poreznih obveza u nepravedan položaj dovodi sve one poduzetnike koji poštuju zakon i izvršavaju svoje obveze 'unatoč teškoj gospodarskoj situaciji i bez obzira na godišnje doba'.