POTRAGA ZA KONCESONARIMA

Vlada će za sve autoceste tražiti 2,5 milijardi eura

01.08.2012 u 21:41

Bionic
Reading

Najkasnije do kraja mjeseca bit će raspisan međunarodni natječaj za izbor konzultantske kuće koja će ispitati postoji li interes za monetizaciju hrvatskih autocesta, odnosno za uzimanje istih u koncesiju

Odabrana konzultantska kuća trebala bi u veljači sljedeće godine prezentirati Vladi postoji li interes za uzimanje autocesta u koncesiju, po kojem modelu te predložiti koncesionara. Ukoliko će biti zainteresiranih i Vlada prihvati neki od modela, može se očekivati da bi u lipnju novi koncesionar ili više njih preuzeli upravljenje autocestama u Hrvatskoj, piše Jutarnji list

Prema izvorima iz Vlade za koncesiju bi se ponudile sve autoceste osim Vc koridora od Svilaja do hrvatsko-mađarske granice i od Ploča do BiH granice, jer je ta autocesta još u izgradnji, te autocesta koje su već pod koncesijom. U Vladi zasad ne žele govoriti po kojem bi modelu autoceste bile dane u koncesiju.

No, minimalna cijena za davanje svih planiranih autocesta u koncesiju je 2,5 milijardi eura uz jednokratnu isplatu te uz uvjet da se cestarina može povećavati u razini godišnje inflacije. Još se ne zna na koji bi vremenski rok bila dana koncesija.

Vlada, kako nam je rečeno, neće pristati na mogućnost da budućem koncesionaru država garantira određenu razinu prometa pa da - ukoliko se to ne ostvari - manjak isplaćuje u novcu. Jedan naš sugovornik nam je kazao da bi u tom slučaju bilo najbolje da jedan koncesionar uzme sve ponuđene autoceste. Prema njegovu mišljenju, teško je očekivati da bi Vlada pristala na prijedlog da više koncesionara preuzme jedan autocestovni pravac.

Uplaćeni novac za koncesiju utrošio bi se za servisiranje općeg javnog duga, a ne isključivo za otplatu kredita Hrvatskih autocesta i Autoceste Rijeka - Zagreb. Naime, prema analizama, HAC i ARZ imaju jako povoljne kredite s niskom kamatom koji se mogu servisirati te bi se dobiveni novac koristio za otplatu drugih državnih kredita koji su mnogo nepovoljniji.