POTPORA IZVOZU

Vinarima novac za promociju vina izvan Europske unije

  • Autor: Kruno Kartus
  • Zadnja izmjena 18.07.2014 16:16
  • Objavljeno 18.07.2014 u 16:07
Crno vino

Crno vino

Izvor: Guliver/Thinkstock / Autor: Thinkstock/Getty images (Thinkstock/Getty images)

Agencija za plaćanja u poljoprivredi, ribarstvu i ruralnom razvoju objavila je još jedan natječaj za mjeru Promidžba na tržištima trećih zemalja, koji je otvoren do 31. srpnja 2014. godine. Natječaj je dio 'Vinske omotnice', odnosno bespovratnih sredstava Europske unije kojima je cilj povećanje konkurentnosti hrvatskih vinara i vinogradara kroz mjere restrukturiranja i konverzije vinograda, izgradnje i opremanja vinarija te projekata marketinga i promocije vina

Korisnici ove mjere su proizvođači vina, fizičke ili pravne osobe, upisani u Vinogradarski registar, javna tijela utemeljena zakonom koja predstavljaju proizvođače vina, osim korisnika državnog proračuna, te udruge proizvođača vina i zadružni savezi, čije su članice barem tri zadruge koje se bave proizvodnjom vina.

Dozvoljena ulaganja unutar mjere su: objavljivanje reklama u medijima trećih zemalja (tisak, televizija, radio, internet), ulaganja u odnose s javnošću, promociju i marketing, uključujući organizaciju informativnih putovanja u Hrvatsku, promociju imidža Hrvatske, promotivne prodaje, ulaganja u izradu i distribuciju promotivnih materijala za tržišta trećih zemalja, ulaganja u sudjelovanje na sajmovima i drugim događanjima na tržištima trećih zemalja te ulaganje u provođenje istraživanja tržišta trećih zemalja. To su sljedeće zemlje: Makedonija, Crna Gora, Srbija, Albanija, Kosovo, Bosna i Hercegovina, Švicarska, Lihtenštajn, Norveška, Rusija, Ukrajina, Kazahstan, Japan, Kina (uključujući Hong Kong), SAD, Kanada, Meksiko, Brazil, Australija, Koreja, Indija, Tajland, Malezija, Indonezija, Singapur.

Ukupna visina raspoloživih sredstava potpore u mjeri Promidžba na tržištima trećih zemalja u 2014. godini iznosi milijun eura. Razina potpore iznosi do 80 posto od ukupno prihvatljivih troškova, unutar čega se udio od 50 posto prihvatljivih troškova odnosi na sredstva EU, a udio od 30% od ukupno prihvatljivih troškova na sredstva državne potpore proračuna RH.

Najviši iznos ukupno prihvatljivih troškova po projektu je EUR 200.000. Minimalni iznos potpore po projektu je EUR 3.000, a maksimalni po projektu je EUR 100.000 iz sredstava Europske unije. Dodatno će se odobriti potpora po projektu u maksimalnom iznosu do EUR 60.000 iz sredstava Državnog proračuna Republike Hrvatske.

Ova vijest posebno će biti zanimljiva iločkim vinogradarima čiji su posjedi jučer pogođeni tučom, pa je, kako javlja Večernji list, stradalo i do 80 posto vinograda na nekim mjestima. Vinogradi u Iločkom vinogorju oštećeni su ledom, tako da negdje nije ostalo ni lista na trsu, a pogođeni su bili i voćnjaci.

Budući da Hrvatska i dalje uvozi velike količine vina iz gotovo svih dijelova svijeta, od Italije i Francuske do Australije, Čilea i Novog Zelanda, sigurno je da postoji potreba za novim promotivnim kampanjama. Naš uspjeh u Njemačkoj može biti dobar primjer, jer tamo naši vinogradari najviše izvoze, primjerice 2011. godine 628 tisuća litara vina u vrijednosti od 2,7 milijuna dolara, dok smo tri puta manje uvezli vina iz Njemačke.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi