HDZ-OV PETAR ŠKORIĆ

U splitskoj Gay Pride povorci bili moji sugrađani i susjedi

11.06.2013 u 19:06

Bionic
Reading

Splitski HDZ je na ovim lokalnim izborima imao zapažen rezultat, najbolji u Splitu od početka višestranačja. Ipak, radost je pomutila činjenica da je u izborima za gradonačelnika njihov kandidat, arhitekt Vjekoslav Ivanišević izgubio u foto-finišu za nešto manje od 600 glasova. Sada traju analize i već se čuju optužbe najvećeg gubitnika Željka Keruma iz HGS-a na račun prvog čovjeka gradskog HDZ-a u Splitu, Petra Škorića. Kerum tvrdi da je HDZ navodno izigrao njihov predizborni sporazum o suradnji. Škorić koji je u međuvremenu inicirao i objavio sedam točaka zbog kojih se splitski HDZ protivi 'povorci homoseksualaca' nam je za tportal odgovorio na nekoliko pitanja

Premda je HDZ izgubio izbore za gradonačelnika, ovo je najbolji rezultat HDZ-a na lokalnim izborima u Splitu od osnutka. Nakon debakla zbog Sanadera i loših rezultata prije četiri godine, možemo li ustvrditi da se splitski HDZ konsolidirao?

Rezultat koji smo postigli pokazatelj je našeg rasta i snage. Tome treba dodati da je postignut u vrlo nepovoljnim okolnostima: potpunoj nenaklonosti medija, konkurenciji prema bliskom profilu birača g. Keruma, g. Grubišića i gđe Visković i debija gđe Puljak. Našemu rezultatu treba dodati i otvorenost koju smo pokazali, te zrelu koaliciju šest domoljubnih stranaka koju smo postigli, učvrstili, pa i potencijalno proširili. Ili drukčije rečeno: dali smo Splitu da politički prodiše punim plućima.

Željko Kerum ovih dana spominje predizborni dogovor HDZ-a i HGS-a koji ste vi navodno izigrali? Govori li Kerum istinu i zašto tako govori?

Vjerujem da je dovoljno reći, što i jest činjenica, da se nismo uspjeli dogovoriti i da nikakav dogovor nije postignut. To, međutim, nije razlog za dodatne javne rasprave, a kamoli obračune, ili neko zlopamćenje.
Mi smo kao stožerna stranka pokazali širinu i pozvali sve srodne narodnjačke, demokršćanske i pravaške opcije na suradnju, iz čega se rodila koalicija hrvatskoga zajedništva. Oni koji se nisu priključili ne trebaju kukati i tražiti na krivom mjestu razloge lošijeg rezultata.

Jeste li bili na tom spominjanom sastanku ili dogovoru u Dugopolju u konobi Ljube Marasovića, člana HDZ-a?

Bio sam. Bio je to ugodan sastanak, kao što su bili i oni i sa svim drugim političkim opcijama koje dijele isto biračko tijelo.

Kada vas Željko Kerum napada, govori li on samo u svoje ime ili u ime vaših protivnika u županijskom HDZ-u ili vrhu stranke?

Ne osjećam da me g. Kerum napada, a najmanje da bi to govorio u ime nekih mojih imaginarnih ili stvarnih protivnika iz stranke. Željko Kerum nije čovjek bez iskustva, i ne vodi on tuđe brige. Osim toga, znam i sam vrlo dobro kakav je odnos prema meni u našoj stranci, pa i iz samog vrha.

Vjekoslav Ivanišević je imao odličnu podršku u anketama dok niste zaoštrili retoriku i okupili tvrdu desnicu? Čija je to bila inicijativa?

G. Ivanišević je najveću podršku birača, računajući i ankete, dobio u drugom izbornom krugu. Osim toga, g. Ivanišević je osoba koja ima svoj integritet i apsolutno je bio suglasan s potezima koje smo povlačili, uključujući i članove naše koalicije. A što se retorike tiče, ovdje je riječ da se nameće neka kvalifikacija čisto kao kontinuitet etiketiranja u javnosti. Naša retorika je dio našeg identiteta i vrijednosnih preferencija kao demokršćanske, narodnjačke stranke.

Hoće li vam se u konačnici isplatiti naglašeno desni kurs splitskog ogranka HDZ-a, a koji nikako nije u skladu s uljuđenom i građanskom političkom retorikom koju smo primjerice čuli pred ove izbore od Vjeke Ivaniševića?

Gospodin Ivanišević je naš ugledni član i mi smo ga angažirali upravo stoga što je on identitetski čovjek koji je, zajedno s čitavim svojim timom, označio i radio ovu kampanju na jedan novi, neobičan način. I to je naš 'naglašeno desni kurs' splitskoga HDZ-a. A da smo uspjeli, tih nekoliko stotina glasova, koji su nas dijelili od pobjede u gradu, onda bi se tek vidjelo kakav je to okrutni, neviđeni 'desni kurs' HDZ-a u Splitu.

Vaš stav o pravima pripadnika LGBT zajednice je sažet u sedam točaka koje ste javno iznijeli u nedjelju. O tome bi se dalo polemizirati, ali zadržali bismo se na prvoj točki u kojoj vi povorku i borbu jedne manjinske skupine za svoja prava nazivate 'paradom homoseksualaca' i smatrate da nemaju prava na organiziranje povorke. Nije li to dovoljan razlog da se ta manjina osjeti diskriminiranom?

Nisam niti mislio nešto slično kao odgovoran čovjek i predsjednik splitskog HDZ-a. To je njihovo zakonsko, građansko pravo. A sama riječ 'parada', što i sami znate, plasirana je iz samih medija kao najčešći pojam.

U svojemu očitovanju nikoga nisam omalovažavao, a još manje diskriminirao. U povorci su bili, očito, naši sugrađani, pa i moji susjedi, po logici stvari. Osobno, štoviše, mislim da se puno jednostavnije, puno učinkovitije, sva prava i sve regulative ostvaruju mirnim, redovnim putem koji treba biti karakterističan za demokratsku praksu. Općenito, ne volim parade i takve demonstracijske, prijeke načine komuniciranja. Druga je stvar što parada stvarno traži i koji joj je stvarni učinak na ljepotu i mir življenja građana Splita. Ili, kakav je to način da se traži nešto što su definirali milenijski odnosi i praksa, ona običajna i legislativna?

Za mene je tu riječ o različitim stvarima i odnosima - onih što traže i onih što ih život uređuje od samog svojega početka. Mislim da će perspektiva koja je pred nama to i potvrditi. A to je da ne treba rušiti, i da se ne može rušiti ono što je afirmirano životom. Jednostavno, treba dograditi ono što nedostaje u regulativi ljudskih odnosa, ovoga puta istospolnih, ali prirodu nitko nema pravo mijenjati, niti je može promijeniti, niti to drugima smije nametati.

Temeljna načela i teorija demokracije poučavaju da je bit demokracija poštovanje prava manjina, a ne diktat volje većine. LGBT zajednica je nedvojbeno manjina u našem društvu. Čemu toliki strah od njih?

Ta fraza je proizvoljna i ovdje nije neprimjerena. Između ostaloga, Europski je sud presudio da brak nije ljudsko pravo. Ne radi se o poštivanju prava manjine, nego o agresivnom traženju manjine da se nešto dovodi u pitanje što postoji toliko epoha.

Traži se da ono što nikad nije postojalo i ne postoji u društvenoj konstituciji i praksi, što je u neskladu s prirodnim zakonima i što ugrožava same temelje društva, bolje reći života kojega živimo. Dakle, nikakvo pravo LGBT udruga ne smije se dovoditi u pitanje, samo je bitno znati da je ovdje riječ o različitim stvarima, različitim fenomenima.

Zašto pripadnici LGBT zajednice ne bi trebali imati ista prava kao i svi drugi građani?

Svi imamo (jednako i jednaka!) ljudska prava i trebamo se upitati: zašto bi prava te manjine bila razlogom da se ukine pravo većine (ili manjine, ili mene takvoga kakav jesam) da upotrebljavamo i živimo sa značenjem pojmove otac i majka, brak, obitelj, i sve temeljno što određuje odgovornost prema životu i budućnosti. Zato, što sam rekao i u prethodnom odgovoru, postoji regulativa koja će odrediti pravo i korištenje prava na različitost, o čemu je ovdje prije svega riječ, a ne koja će uništiti živote ljudi koji drukčije misle, osjećaju, vjeruju i žive.