'NEMA ŠTO KAZATI'

'Tunel u ništa' ministra Hajdaša ne zanima!

29.01.2013 u 07:30

Bionic
Reading

Famozni tunel 'iz ničega u ništa', koji je prošlog tjedna probijen iznad Omiša u sklopu radova na nesuđenoj brzoj cesti Trogir - Split - Omiš, nimalo nije zabrinuo ministra prometa Sinišu Hajdaša Dončića: premda je evidentno da investicija od čak 326 milijuna kuna neće služiti ničemu još barem nekoliko godina, ministar smatra da o ovom problemu nema potrebe čak ni javno govoriti

'Zauzet je, a i nema što kazati', bio je kratak odgovor iz Hajdaševa kabineta nakon što su deseci medija iz Hrvatske i inozemstva izvijestili o još jednom čudu domaće cestogradnje. Hrvatske ceste su, naime, još koncem 2009. započele radove na istočnom dijelu obilaznice Omiša, pune tri godine marljivo su trošile državni novac na 2,4 kilometra ceste s dva tunela i tri vijadukta, da bi ovih dana otkrile kako - ne mogu dalje. Sada bi, naime, na redu trebala biti izgradnja mosta dugačkog 150 metara preko Cetine i novog tunela na suprotnoj strani rijeke, no za to ne postoje ni otkupljeno zemljište, ni projekti, ni građevinske dozvole, ni novac. Naprotiv, ne zna se ni u kojem smjeru će se imaginarna splitska obilaznica dalje protezati, a ne postoji ni termin nastavka radova.

Hajdaševa šutnja nije nikakva novost: tportal je još od početka njegova mandata uporno nastojao doznati njegovo mišljenje o problemu tzv. splitske obilaznice, projektu vrijednom oko 200 milijuna eura kojim bi se riješili golemi prometni problemi aglomeracije sa 400 tisuća stanovnika, no odgovor nikada nismo dobili. Čak ni ovih dana, kada je postalo jasno da je gotovo četvrtina novca potrošena potpuno neracionalno i nefunkcionalno.

Iz Ministarstva prometa najčešće prebacuju loptu na Hrvatske ceste, a u toj tvrtki obično sliježu ramenima: ništa konkretno ni ne mogu kazati sve dok Vlada ne usvoji dokument nazvan 'Program građenja i održavanja javnih cesta', što je po zakonu trebalo biti napravljeno najkasnije do kraja prošle godine. To se nije dogodilo, pa se može kazati da Vlada svjesno krši svoje vlastite odluke po kojima se ovakvi dokumenti trebaju usvajati kako bi se ostvarila 'racionalna politika gospodarenja cestama'.

Doduše, ni bivše vlade ne mogu se ponositi 'racionalnim gospodarenjem cestama': upravo splitska obilaznica, službeno najopterećenija prometnica u državi, trebala je biti dovršena po Programu građenja za razdoblje od 2005. do 2009. Pa se to nije dogodilo. Potom je kao prioritet navedena i u razdoblju od 2009. do 2012. - pa nije izgrađen ni centimetar novog asfalta.

Tportal je i od Ministarstva prometa i od Hrvatskih cesta zatražio odgovor na jednostavno pitanje - kada će se objaviti Program građenja i održavanja javnih cesta - pa smo slušali priču identičnu onoj iz rujna prošle godine. 'Uskoro, uskoro...'