ISTRAŽILI SMO

Sve se više piše da je 'najbolji Advent' prevara. Evo što kažu brojke

15.12.2016 u 11:30

Bionic
Reading

Što na prigovore da je riječ o 'irelevantnom natječaju' kažu organizatori, a kako Turistička zajednica Grada Zagreba dokazuje da je manifestacija Advent u Zagrebu hit u stvarnosti, a ne internetska varka, što im se imputira

Advent u Zagrebu drugi je put proglašen najboljom europskom predbožićnom manifestacijom, a uz čestitke se na društvenim mrežama pojavljuju i sumnje vezane u vjerodostojnost izbora. Dijelom su na njih utjecali neki medijski napisi po kojima je organizator natječaja European Best Destinations – irelevantan, u smislu da pokriva zanemariv dio tržišta. Osim toga, mnogi smatraju da su upitni kriteriji izbora. Tim pitanjem obratili smo se Darji Dragoje, voditeljici komunikacija TZ-a Zagreb (organizatora Adventa u Zagrebu).

'Vi ste prvi novinar koji nas je pitao za komentar tih teza koje su plasirane u javnosti. No da se ne bi pomislilo kako je naša Turistička zajednica institucija koja je osvojila bezvrijednu nagradu pa sada sama i brani svoj 'beznačajni rezultat', bit će bolje da vam na uvid dostavim odgovor direktora European Best Destinations, web-platforme koju se u tim tekstovima diskreditira. Ono što je meni zanimljivo jest činjenica da više od 300 europskih nacionalnih i lokalnih TZ-ova surađuje s portalom EBD i uistinu ne znam kako bi se to moglo nazvati irelevantnim ili prijevarom. Dakle, mi smo ponosni na titulu i ne mislimo se braniti zato što smo je osvojili', kaže Dragoje.

Imamo podatke o tome koliko je glasova za Zagreb stiglo iz Hrvatske, a koliko iz drugih zemalja

A što kaže Maximilien Lejeune, izvršni direktor European Best Destinations? Prije svega na tezu da sami Hrvati – glasaju za Hrvate? 'Statistike naše web-stranice preko koje se glasuje svima su dostupne, a one pokazuju to da su u posljednja tri mjeseca tri glavne zemlje iz kojih se pristupalo našem serveru bile SAD 17,59 posto, Velika Britanija 9,52 posto, Portugal 6,54 posto. Promet s Hrvatskom iznosio je 4,33 posto od ukupnog, a u prosincu nas je iz vaše zemlje posjetilo 13.163 osoba. Iz toga je jasno da je za zagrebački kao najbolji europski Advent glasovalo 61,2 posto glasača koji nisu iz Hrvatske, navodi Lejune u odgovoru, uz naznaku kako su iz Hrvatske stizali glasovi za Prag, Beč ili Köln, u čemu Hrvatska nije ništa posebno, jer je takva praksa vidljiva i na drugim adresama.


Kako glasači imaju mogućnost glasovanja za tri odredišta, tako su mnogi iz Austrije i Njemačke glasovali za Zagreb, a ne samo za svoje gradove. Kad se napravi analiza glasača za Zagreb - glasovalo 31 posto iz Hrvatske, SAD 14,3 posto, 12,9 posto, Njemačke 11,6 posto, Velike Britanije 7,2 posto. Ono što je posebno zanimljivo je to da bi Zagreb ove godine pobijedio čak i da Hrvati nisu glasovali za njega, što podastire Lejeune, potvrđuje matematika: iz Hrvatske je za Zagreb pristiglo 10.519 glasova od ukupno njih 33.607. Kad se od ukupnog broja odbiju hrvatski glasovi, ostaje 23.088 što bi bilo dovoljno za pobjedu, jer je drugoplasirani Strasbourg prikupio 19.242 glasa', kaže Lejeune.

No što je s vidljivošću i relevantnošću EBD-a? 'U usporedbi s Amazonom i Facebookom, mi smo mali, ali imamo 3,6 milijuna posjetitelja godišnje, mjesečno prosječno 304.000 ili 10.100 dnevno. No mi smo prvi web posvećen turizmu u Europi koji rangira konkretne turističke događaja – božićni sajam, najljepše plaže, romantične destinacije, ski resorte, najbolje odredišta, festivale jer želimo ljepote Europe prikazati u svoj njihovoj raznolikosti', kaže Lejeune dodavši kako je rezultat ovog blagdanskog izbora dosad viđen 73.000 puta na Facebooku i podijeljen 1.300 puta, a stranica s rezultatima zagrebačke pobjede 135.000 puta.

Zagrebački advent lani i danas: Porast turističkih brojki od 30 posto

U Turističkoj zajednici dobili smo i uvid u stvarno stanje Adventa u Zagrebu (iako još uvijek traje). U usporedbi s 2015. broj dolazaka ove godine veći je za 30 posto, (52.430), a broj noćenja za 41 posto (100.689) u odnosu na Advent 2015. Domaćih je turista bilo 18.643 (rast od 23 posto) te stranih 33.787 (rast od 34 posto). Od ukupno ostvarenih noćenja domaći turisti ostvarili su 29.481 (rast 17 posto), a strani 71.208 (rast 54 posto).

Najviše je dolazaka bilo iz Hrvatske, Italije, Bosne i Hercegovine, Austrije, Slovenije, Srbije, Njemačke, SAD-a, Velike Britanije, Južne Koreje i drugih azijskih zemalja. Najviše noćenja je bilo iz Hrvatske, Argentine, Italije, Bosne i Hercegovine, Austrije, Srbije, SAD-a, Njemačke, Slovenije, Velike Britanije i Koreje.

'Ovakve rezultate nema nijedan drugi grad u Hrvatskoj u ovo vrijeme, a da će se takav trend nastaviti – pokazuju i rezervacije preko sustava booking.com. Za ovaj vikend (16. - 18. prosinca) nemoguće je naći slobodan smještaj – 93 posto svih kapaciteta u Zagrebu koji su izlistani na booking.com-u je popunjeno. Ako to nije dokaz da je ZG Advent uspješna priča i zasluženo odabran kao najbolji u Europi, ne znam što bismo još trebali ponuditi', kaže Darja Dragoje.SaveSave