POMAŽE SIROMAŠNIMA

Šef Starbucksa pozvao na financijski bojkot političara

  • Autor: S. Srdoč
  • Zadnja izmjena 18.10.2011 09:36
  • Objavljeno 18.10.2011 u 09:36
Howard Schultz

Howard Schultz

Izvor: Sipa Press / Autor: MEIGNEUX/SIPA

Nakon što je pozvao američke biznismene da prestanu financirati političke kampanje, izvršni direktor Starbucksa Howard Schultz odlučio je osnovati fond za pomoć Amerikancima s niskim primanjima i malim poduzetnicima

Schultzova revolucionarna inicijativa o bojkotu financiranja političara podignula je na stražnje noge mnoge njegove kolege, uzdrmane prijedlogom milijardera Warrena Buffeta o povećanju poreza na dohodak i kapitalnu dobit za najbogatiji sloj stanovništva.

Na Schultza se s osobitom gorčinom obrušila Carly Fiorina, bivši šefica Hewlett-Packarda, koja njegov poticaj kolegama u svijetu biznisa da prestanu uplaćivati novčane donacije političarima sve dok američki Kongres ne počne rješavati ekonomske probleme države, a osobito alarmirajući deficit, naziva trulom idejom.

'Oprosti, Howarde. Treba nam više, a ne manje biznismena uključenih u politički proces. Poslodavci moraju progovoriti i da, trebaju podržavati one kandidate koji će podržati njih', napisala je Fiorina na konzervativnom blogu. Gospođa Fiorina, podsjeća pritom britanski Economist, prošle godine nije uspjela u nakani da osvoji mjesto u Senatu.

Howard Schultz započeo je svoju kampanju u kolovozu, nakon što je umalo propao pokušaj dogovora republikanaca u Kongresu i predsjednika Baracka Obame o povećanju razine dopuštenog državnog zaduživanja, čime je SAD doveden na rub stečaja.

To je 'stvorilo krizu povjerenja u Americi, koja se proširila cijelim svijetom', ustvrdio je Schultz i udario političare tamo gdje ih najviše boli, uskrativši im financijsku podršku Starbucksa, čiji su prihodi u prošloj godini dosegnuli 10,7 milijardi dolara.

Schultz je također apelirao na kolege da otvaraju nova radna mjesta, upozoravajući kolege da su tvrtke postale toliko nesklone rizicima da propuštaju unosne prilike za rast.

'Biznismeni i poslodavci ne smiju dopustiti Washingtonu da Americi određuje silazne trendove', rekao je Schultz. Direktor Sturbucksa tvrdi da je njegov apel poslušalo već oko 150 direktora kompanija, iako uglavnom manjih.

Početkom listopada, Schultz je s pet milijuna dolara pokrenuo kampanju 'Otvorite nova radna mjesta u SAD-u', u suradnji s organizacijom Opportunity Finance Network (OFN), koja osigurava kredite građanima i zajednicama s niskim primanjima. U njujorškom Harlemu pokrenuo je partnerstvo s udrugama građana iz siromašnih četvrti velikih gradova poput New Yorka i Los Angelesa.

Lice s postera

Howard Schultz potječe iz siromašne njujorške obiteljinjemačko-židovskih korijena. Studirao je zahvaljujući sportskojstipendiji i postao je prvi član obitelji s fakultetskom diplomom. Sadabrine da bi mogao postati 'lice s postera za američki san koji više nepostoji'.

Novac za kampanju od 1. studenog prikupljat će se preko internetske stranice CreateJobsforUSA.org i u oko 6.800 trgovina Starbucksa na teritoriju SAD-a, a svatko tko donira minimalno pet dolara dobit će na dar narukvicu s natpisom 'Indivisible' (nedjeljivi).

Mark Zandi, analitičar bonitetne agencije Moody's, smatra da će fond biti od velike pomoći malim poduzetnicima, koji u ekonomskoj krizi imaju poteškoća u dobivanju kredita.

Starbucks, koji pokriva administrativne troškove OFN-a i troškove proizvodnje narukvica, poručuje da će svaka donacija za kampanju u iznosu od pet dolara generirati 35 dolara za financiranje malog poduzetništva, neprofitnih grupa, gradnju poslovnih i povoljnih stambenih kvadrata.

Schultz planira otvaranje stotina novih trgovina Starbucksa u Americi i inozemstvu. Nakon rekordnih rezultata iz 2010, Starbucks ostvaruje još jednu 'veoma snažnu godinu', a do kraja 2011. planira otvoriti više od 3.500 novih radnih mjesta u SAD-u.

Serviranje 'frappuccina' nije najbolje plaćen posao na svijetu, ali svaki posao predstavlja prvi korak na ljestvici, piše Economist, uz opasku da čak 14 milijuna nezaposlenih Amerikanaca ne može više biti izbirljivo.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!

Napiši ovdje što ti misliš o ovoj temi