NOVI RADIO

Povratak Šveca i Peha - što donosi Yammat FM u hrvatski eter?

  • Autor: Vedran Brkulj
  • Zadnja izmjena 05.02.2015 06:56
  • Objavljeno 05.02.2015 u 06:56
Siniša Švec, Alen Balen i Milan Peh

Siniša Švec, Alen Balen i Milan Peh

Izvor: Pixsell / Autor: Jurica Galoic/PIXSELL

U petak u sedam ujutro, nakon više od dvije godine pauze Siniša Švec i Milan Peh, jedan od najduhovitijih radijskih parova, ponovno se vraća u eter. Službeni početak vikenda, koji su godinama radili zajedno, označit će i početak rada nove radijske postaje na zagrebačkom području Yammat FM-a na 102,5 MHz. Sa Švecom i Pehom, Alenom Balenom, osnivačem i vlasnikom Yammat FM-a, razgovarali smo nekoliko dana uoči početka rada u Laubi, kući za umjetnost i ljude, u čijem se potkrovlju novi radio smjestio

Sasvim očekivano, razgovor je od ozbiljnog redovito klizao u zafrkanciju i smijeh pa je onda Balen uskakao da popravi stvar.

Uz njih trojicu, radijsku ekipu činit će još petnaestak ljudi od kojih su neki poznati glasovi u eteru poput Dina Milića, Dubravke Bratoljić, Mirele Pejaković, Ive Šulentić, Jadranke Ivaniš Yaye  i Silvije Šeparović. Uz provjerena i etablirana imena imaju i dosta mlađih kolega.

'Imamo zgodnih cura da je to čudo jedno, jer to je bitno za radio, dobacuje Švec a Balen ozbiljnijim tonom napominje da će biti i iznenađenja. Naglasak u govornom programu bit će na gradskim temama, središnje gradske vijesti zvat će se 'Selo moje malo', a nakon 18 sati eter će otvoriti različitim sadržajima pa će tako mjesta biti za građanske inicijative, udruge civilnog društva...

'Imamo još različitih emisija. Mogu reći da se vijesti kod nas zovu Vijesti', smijući se navodi Peh.

Odlučili su krenuti bez velike medijske pompe, jumbo plakata i sličnog jer drže da nije vrijeme za to. Društvene mreže i usmena predaja, kažu, bit će im jedina reklama.

'Imali smo ponuda i mogućnosti, ali procijenili smo da nije trenutak da se takvo što radi jer to ne bi bilo u duhu onoga što mi zagovaramo i što želimo napraviti u eteru. Želimo realan medij', objašnjava Balen, a Peh dodaje da 'nema smisla ići s bombastičnim najavama, već treba programom pridobiti ljude'.

Iako se osjeti da su napeti i blago rečeno nervozni oko starta i činjenice da se na zagrebačkom području može čuti više od deset radijskih postaja, zbog čega će trebati naći svoju publiku, vjeruju da će projekt Yammat uspjeti.

'Postoji nervoza i trema. Nije ti svejedno, ali to je kao kad jednom naučiš voziti bicikl. Kreneš i ide. Uvijek postoji pitanje je li dobar trenutak za pokretanje radija. Mislim da je to kao i s bilo kojim drugim biznisom - svaki je dobar i nijedan nije dobar. Kreneš i radiš', kazuje nam Švec.

Na pitanje zašto bi netko trebao u petak ujutro okrenuti na 102,5 Mhz, Švec u svom stilu odgovara: 'Ako ti ne vidiš razlog, onda stvarno ne znam.' Balen pak dodaje: 'Zato što je kraj tjedana i zato što će se ponuditi drugi oblik zabave'.'

A drugi je oblik zabave Službeni početak vikenda koji neće kao nekad startati u šest sati.

'Prošlo je doba kad većina ljudi radi od šest ili sedam sati. Službeni početak trajat će do devet i ići će nekoliko dana u tjednu; još nismo sve definirali, neke stvari ovise i o sponzorima. Nemamo ništa zadano čime ćemo startati', govori Peh.

Dodajem kako sasvim sigurno imaju unaprijed snimljen program kojim će startati kako bi se izbjegla i najmanja greška u eteru, jer u moru robotiziranih, na isti način formatiranih radijskih postaja u Zagrebu, u kojima ljudi služe tek da pritisnu dugme i prodaju lažni optimizam i hihotanje u eteru, grohotom se smiju i potvrdno klimaju glavom.

'Program je pripremljen unaprijed, sve snimljeno i nakon toga idemo s reprizom za sve one koji nas neće čuti odmah. Ja sam u petak u Istri i uopće ne znam otkud ideja da idemo uživo', kroz smijeh će Švec na što se Peh nadovezuje: 'I mi ćemo biti veseli i nasmijani - kad se napijemo.'

Napominju da se kod njih neće čuti trivijalan sadržaj koji format obožava, a Balen objašnjava kako je radio kao takav oduvijek na neki način bio formatiran, ali da je samo stvar recepture.

'S našom pojavom publika će imati širi spektar mogućnosti izbora. Bit ćemo formatirani po vlastitoj recepturi za koju procjenjujemo da je najbolja', navodi Balen.

Kako većina postaja u Zagrebu godišnje u eteru vrti svega između 800 i 1.000 pjesama, jer istraživanja pokazuju da ljudi vole određene pjesme pa radijski konzultanti tu mantru prenose u eter što za posljedicu ima potpuno glazbeno zatupljivanje, yammatovci ističu da će se truditi da kod njih ne bude ponavljanja i da će poseban naglasak staviti na novu domaću glazbu.

'Bolje ponoviti neku domaću stvar nego stranu. Radio stvara hitove i scenu, mi znamo kako se to radi. Ljudi kod nas još uvijek domaći bend prvo zamijete na radiju, a tek onda idu drugi kanali poput Youtubea', ističe Balen, a Švec se kroz smijeh uključuje kako 'će kod njih glazba biti dobra'.

'Šalim se, naravno. Želim reći, bit će dobra. Ne velim da mi nećemo percipirati stvari koje se percipiraju kao hitovi. Unazad tri godine bila je pomama za Lady Gagom. Meni je to bilo onako, nisam bio oduševljen, ali onda se pojavi, od tih instant verzija, jedna gdje ona nastupa uz klavir i to ima novu dimenziju i svi me u čudu gledaju jer ja to najnormalnije pustim u eteru i svi mi se čude i mislim da sam poludio jer sam pustio Lady Gagu. Mi se ne furamo na ekskluzivu, već svemu dajemo osoban pečat. Trideset godina radimo ovaj posao, znamo prepoznati što je dobro što nije. Nećemo robovati nečemu što se smatra hitovima pa se to mora imati, ali nećemo bježati od njih', ističe Švec.

Kako je iza tri desetljeća radijskog iskustva, najvećim dijelom na radiju 101 i jedan kratki period na Plavom i rada za DJ pultom, pitanje je koje se nameće kojom će pjesmom startati.

'Mislim da ću odmah napraviti nagradnu igru oko prve pjesme s jakim sponzorom. Zapravo ću najprije u eter pustiti drugu stvar koja će biti najavljena kao druga, a prvu ću kuvertirati kod javne bilježnice Ilonke i držat ćemo nagradnu igru toliko dugo sve dok netko ne pogodi koja bi prva stvar trebala biti. Tko pozna neće mu biti teško za pogoditi', objašnjava Švec.

S obzirom na gužvu na radijskoj skali, pitanje je koje se logično nameće tko im je ciljana publika. Švec odgovara nešto što nije za eter, ali ni za zaslon na monitoru, što izaziva opći smijeh, nakon čega Peh konstatira 'i tako je radio Yammat trajao dva sata nakon čega mu je oduzeta koncesija'.

'Možda je glupo u 21. stoljeću reći ovo što ću reći, ali svi radio pokreću proučavajući tržište i onda posao rade kako brojke kažu i što tržište traži u tom trenutku. Naša je ciljana publika sve što uspijemo zahvatiti, a s obzirom na situaciju na radijskoj sceni, možemo zahvatiti gro toga. Radit ćemo onako kako mislimo da treba raditi, trideset godina smo u ovom poslu i imamo osjećaj što i kako bi trebali raditi', ističe Švec.

Gdje vide pozicioniran Yammat za nekoliko mjeseci. Pogledavaju se, a onda konstatiraju da je 'teško prognozirati'.

'Ne bih se time opterećivao, koliko god to zvučalo neozbiljno ili neprofesionalno. U ovom trenutku nas brojke ne zanimaju. Želimo ostati vjerni sebi na neki način, na onim stvarima na kojima smo izgradili imidž. Pokušat ćemo to nadograditi i vidjeti koliko je naše nebavljenje radiom pomoglo i odmoglo i vidjeti koliko to u novim okolnostima može funkcionirati, a uvjeren sam da može', zaključio je Švec.

Pregled tjedna bez spama i reklama

Prijavi se na naš newsletter i u svoj inbox primaj tjedni pregled najvažnijih vijesti!