PERSPEKTIVNO TRŽIŠTE

Podravka najavila desant na Rusiju: Kreće proizvodnja, ali i preuzimanja

08.02.2017 u 11:18

Bionic
Reading

Podravka je u srijedu u Moskvi održala press konferenciju povodom 50. obljetnice poslovanja te koprivničke tvrtke na ruskom tržištu i otkrila ambiciozne planove za budućnost koji uključuju pokretanje lokalne proizvodnje, zauzimanje tržišta, ali i akvizicije

Povijest i rezultate poslovanja Podravke na ruskom tržištu predstavili su Zvonimir Mršić, predsjednik Uprave Podravke, članica Uprave Olivija Jakupec, potpredsjednik Podravke za Rusiju Damir Perlok, voditeljica poslovanja za tržište Rusije Marijana Mihalić Balog te Jakov Despot.

Zvonimir Mršić istaknuo je da je 50 godina u životu čovjeka i u poslovanju tvrtke puno, a kako je 50 godina prisutnosti tvrtke na ruskom tržištu iznimno puno. 'Podravka je zakoračila na tržište Sovjetskog Saveza 1967. godine u sklopu programa razmjene s Jugoslavijom. Tada je vrlo važna bila dječja hrana, posebno Frutolino, a govorilo se tada da je to dječja hrana s okusom', rekao je. 

Što se budućnosti u Rusiji tiče, Mršić je pojasnio da je Podravka nastavila ulagati u tu zemlju i tijekom krize, što se isplatilo kroz veću prodaju. 'Rusi prepoznaju naše brendove, znaju za Podravku i Vegetu, i naša je obaveza da ruskom potrošaču ponudimo nešto novo', istaknuo je. 

'Planovi za budućnost su zacrtani. Cilj Podravke je u idućih pet godina rasti na međunarodnim tržištima, kako organski, tako i kroz strateška partnerstva s lokalnim kompanijama. Rusiju gledamo kao glavno tržište za daljnji rast i razvoj koristeći oba modela, a očekujemo dvoznamenkaste stope rasta. Rusko tržište je postalo prvo Podravkino izvozno tržište još 1967. Od tada se puno toga promijenilo, no u globalnoj strategiji kompanije rusko tržište je vodeće u smislu rasta i mogućnosti razvoja', rekao je Mršić, istaknuvši kako se nada da će u budućnosti Podravka imati lokalnu proizvodnju u Rusiji kroz akvizicije ili brownfield i greenfield investicije

'Grupa ima nutritivnu strategiju. U idućih pet godina inoviramo ili renoviramo postojeće proizvode u skladu s očekivanjima potrošača. Već imamo neke testne proizvode, a radimo na projektima koji će biti i patentirani te zasnovani na potpuno novoj komunikacijskoj strategiji s potrošačima', zaključio je. 

Za prošlu godinu oečkuju se prihodi na razini od 530 do 550 milijuna eura, od čega se oko 33 milijuna odnosi na Rusiju. 

Damir Perlok, potpredsjednik Podravke za Rusiju i regiju bivšeg SSSR-a, dodao je kako je u proteklih pet godina Podravka stalno rasla u Rusiji, što je do izražaja došlo osnivanjem vlastitog poduzeća 2014., kada su se počeli potpisivati direktni ugovori s maloprodajnim lancima i distributerima. 'U 2014. rast na ruskom tržištu je udvostručen unatoč sankcijama, devalvaciji rublja i drugim nepovoljnim okolnostima', istaknuo je Perlok te lokalnim novinarima pojasnio da Podravka u Rusiju izvozi preko partnerskih tvornica u Srbiji: 

'Imamo tri partnera u Srbiji koji rade pod našim brendom smrznuto povrće, proizvode od rajčice i paštete te koristimo pogone naših strateških partnera', zaključio je Perlok. 

Regija Rusija, ZND i Baltik u prvih devet mjeseci 2016. godine ostvarila je najveći rast unutar Podravka grupe. Ukupna prodaja Podravke (hrana i lijekovi) na ruskom tržištu u ovom periodu iznosi 23,5 milijuna eura, što je rast od 55,2 posto u odnosu na godinu ranije. Podravka je tijekom 2016. godine prodala više od 30 milijuna komada svojih proizvoda na tržištu Rusije. 

U okviru dogovora razmjene 1967. godine između tadašnjeg SSSR-a i Jugoslavije, na rusko su tržište ušle Vegeta, Podravkina pileća juha s rezancima te goveđa juha. Ovim su se proizvodima uskoro pridružile i ostale juhe u vrećici, juhe u kocki, dječja hrana, ajvar, proizvodi na bazi rajčice i smrznuto povrće te paštete. Danas su Podravkini proizvodi dostupni širom Ruske Federacije – od Kaljingrada do Dalekog istoka. 

Podravka inače izvozi u više od 60 zemalja, ima 15 vlastitih kompanija na različitim tržištima, 12 filijala, vlastitu distribuciju u devet zemalja i 17 pogona za proizvodnju u četiri zemlje. Sveukupno zapošljava 6200 ljudi, dok je u kompaniji Podravka Rusija trenutno zaposleno 27 djelatnika.